raftopoulos_petros

Προτάσεις για το κέντρο της Ξάνθης. Του Πέτρου Ραφτόπουλου.

24 Ιουλίου 201107:37

raftopoulos_petrosΣε όλο τον κόσμο το κέντρο της πόλης είναι ο καθρέπτης της ποιότητας ζωής της και του πολιτισμού της.

Μια πόλη που στο κέντρο της συσσωρεύονται αυτοκίνητα μοτοσικλέτες και οι πεζοί όπως και οι ποδηλάτες δεν έχουν ελευθερία κίνησης και ασφάλεια δεν χαρακτηρίζεται πολιτισμένη ούτε λειτουργική. Αν ρωτήσεις οποιονδήποτε υπεύθυνο για τον πότε και πώς θα λυθεί το πρόβλημα στη πόλη της Ξάνθης θα σου μιλήσει για κυκλοφοριακή μελέτη στα σκαριά, έργα ,δαπάνες, έλλειψη προσωπικού και διάφορες άλλες δικαιολογίες που συνήθως ευαγγελίζονται αυτοί που δεν θέλουν η δεν μπορούν να παράγουν θετικό έργο. Οι προτάσεις που ακολουθούν είναι λίγες, απλές, εφαρμόσιμες, δεν θα κοστίζουν και θα βασίζονται στο νόμο. Θέλουν όμως πολιτική βούληση.

1) Μείωση του αριθμού θέσεων ελεγχόμενης στάθμευσης και αύξηση του αντιτίμου στάθμευσης σε εξωτερικούς χώρους.
Το μέτρο αυτό θα αποτρέπει τους οδηγούς οχημάτων να κατεβαίνουν στο κέντρο της πόλης, και εφόσον αυτό θα είναι αναγκαίο θα μπορούν να βρίσκουν εύκολα χώρο στάθμευσης, ιδίως αυτοί που για επαγγελματικούς η περιηγητικούς λόγους θέλουν να έρθουν στο κέντρο της πόλης. Ταυτόχρονα το μέτρο αυτό θα ενισχύσει τους ήδη υπάρχοντες υπέργειους η υπόγειους οργανωμένους χώρους στάθμευσης συμπεριλαμβανομένου και του δημοτικού, αυξάνοντας τα έσοδα του Δήμου. Θα αποσυμφορήσει το κέντρο δίνοντας χώρο στα ΜΜΜ και στους πεζούς.

2) Απόλυτη εφαρμογή του ΚΟΚ όσον αφορά τις αποστάσεις επιτρεπόμενης στάθμευσης από φανάρια διασταυρώσεις στάσεις λεωφορείων διαβάσεις πεζών κλπ.
Δηλαδή: 20 μέτρα από διασταύρωση με φανάρια, 10 μέτρα από απλή διασταύρωση, 12 μέτρα από στάση λεωφορείων, 5 μέτρα από διάβαση πεζών η πυροσβεστικό κρουνό.

3) Μετατροπή μονόδρομων σε δρόμους διπλής κατεύθυνσης με καθολική απαγόρευση στάθμευσης σ’αυτούς.
α) Μετατροπή της Γκίφχορν δε οδό διπλής κατεύθυνσης για την άμεση πρόσβαση των αυτοκινήτων στον ορεινό όγκο, και εξυπηρέτησης του επιβατικού κοινού της περιοχής από τα ΜΜΜ. Στη περιοχή βρίσκεται και η ΔΟΥ, η οποία είναι αποκομμένη από τα ΜΜΜ, κάτι το οποίο είναι απαράδεκτο. Με αποτέλεσμα την χρησιμοποίηση οποιουδήποτε άλλου μέσου για την πρόσβαση εκεί με τις όποιες επιπτώσεις στη κυκλοφορία. Ένα απλό παράδειγμα : Έρχεται ένας πολίτης από ένα οποιοδήποτε οικισμό του νομού στο ΚΤΕΛ υπεραστικών και θέλει να μεταβεί στη ΔΟΥ, όμως δεν υπάρχει γραμμή αστική που να συνδέει αυτούς τους δύο πολύ σημαντικούς πόλους έλξης και γένεσης μετακινήσεων.
β) Μετατροπή τις Τσιμισκή σε οδό διπλής κατεύθυνσης από το τέλος τις Βλαχοπούλου στο παλιό ΚΤΕΛ για την γρηγορότερη πρόσβαση στη Μ. Καραολή παρακάμπτοντας την 28ης Οκτωβρίου που παρακάτω προτείνω να γίνει πεζόδρομος. Ο συγκεκριμένος δρόμος τουλάχιστον μέχρι την συμβολή του με την Καραολή δεν δίνει πολλές δυνατότητες στάθμευσης . Αντιθέτως με την διπλή κυκλοφορία δίνει την δυνατότητα στους οδηγούς να πλησιάσουν γρήγορα σε στεγασμένους και μη χώρους στάθμευσης (δημοτικό παρκινγκ, Κόσμος. κλπ)

4) Μετατροπή της Μιαούλη σε οδό διπλής κατεύθυνσης με ταυτόχρονη απαγόρευση στάθμευσης σ’αυτήν για την καλή εξυπηρέτηση του κοινού από τα ΜΜΜ που θα την χρησιμοποιούν στα τακτικά δρομολόγια τους. Παράδειγμα: Χρησιμοποιεί κάποιος πολίτης το αστικό η το υπεραστικό ΚΤΕΛ για τη μετάβαση του στις ανατολικές περιοχές της πόλης, και ο σταθμός επιβίβασης του είναι η στάση στη συμβολή των οδών Τσαλδάρη και Μιαούλη (πλατάνια). Δεν μπορεί να επιστρέψει εκεί τουλάχιστο με την αστική συγκοινωνία παρότι η λαϊκή αγορά (παζάρι)και γενικά η αγορά της περιοχής είναι σημαντικός πόλος έλξης και γένεσης μετακινήσεων.

5) Βελτίωση γραμμών αστικής συγκοινωνίας.
Οι αστικές συγκοινωνίες τις πόλης δουλεύουν με βάση σχεδιασμό των αρχών του 1970. Είναι απαράδεκτο σήμερα να μη μπορούν να εξυπηρετήσουν το επιβατικό κοινό σε μια πόλη που το πρόβλημα του κυκλοφοριακού είναι και αποτέλεσμα τις κακής διαχείρισης των δρομολογίων του αστικού ΚΤΕΛ. Πρώτον είναι λανθασμένο τα αστικά λεωφορεία αφετηρία στο κέντρο της πόλης και κάτι τέτοιο δεν συμβαίνει σχεδόν πουθενά. Πρέπει να διασχίζουν την πόλη από άκρη σε άκρη επιστρέφοντας σχεδόν πάντα από τα ίδια σημεία που διέσχισαν ξεκινώντας από την αφετηρία. Πχ.
Το δρομολόγιο της Καλλιθέας επιστρέφει από άλλη διαδρομή από εκείνη που πήγε με αποτέλεσμα όσοι από τον αστικό συνοικισμό πήγαν νοσοκομείο να μη μπορούν να επιστρέψουν πίσω από εκεί που επιβιβάστηκαν.
Το δρομολόγιο του Ευμοίρου πηγαίνει και έρχεται στον οικισμό χρησιμοποιώντας διαδρομή που ουσιαστικά στο μεγαλύτερο μέρος της είναι νεκρή από τη άποψη της επιβίβασης επιβατών.
Δεν υπάρχει κεντρική αστική λεωφορειακή γραμμή που να συνδέει τον σταθμό του ΟΣΕ με το ΚΤΕΛ και το κέντρο της πόλης διασχίζοντας την μέχρι την περιοχή του γηπέδου της Ασπίδας, διερχόμενη από την Β Σοφίας. Διαδρομή που μπορεί να εξυπηρετηθεί μόνο με mini bus
Δεν υπάρχει πρόβλεψη μετεπιβίβασης.
Επίσης είναι απίστευτο το γεγονός να μην περνάνε όλα τα δρομολόγια στη μετάβαση και την επιστροφή τους μπροστά από το Υπεραστικό ΚΤΕΛ.

6) Κατάργηση φωτεινών σηματοδοτών.
Ίσως το μεγαλύτερο πρόβλημα για την κυκλοφορία στο κέντρο είναι η αλόγιστη χρήση φωτεινών σηματοδοτών. Η άποψή μου για την χρησιμοποίηση τους είναι γνωστή από προηγούμενη τοποθέτηση μου. Πρέπει να καταργηθούν και προτείνω την άμεση παύση λειτουργίας των σηματοδοτών που βρίσκονται πίσω από τη Νομαρχία, στην κεντρική πλατεία, στη διασταύρωση Μ. Καραολή και Τσιμισκή και -με πιθανή πεζοδρόμηση της 28ης Οκτωβρίου- τα φανάρια που βρίσκονται στην πλατεία Ελευθερίας. Επίσης σοβαρό πρόβλημα στη κυκλοφορία δημιουργούν και τα φανάρια που υπάρχουν στις διασταυρώσεις 40 Εκκλησιών και Αν. Δημητρίου καθώς και Αν. Δημητρίου με Περικλέους.
Εφόσον όμως κρίνεται αναγκαία η ύπαρξη τους τουλάχιστο ας υποστηριχτεί η λειτουργία τους. Δεν είναι δυνατόν να επιτρέπεται η στάθμευση κάτω από φανάρι η σε απόσταση μικρότερη των 20 μέτρων.

7) Πεζοδρομήσεις.
Η απόδειξη ότι μία πόλη σέβεται τους κατοίκους της. Πεζοδρόμηση της 28ης Οκτωβρίου με διακοπή στη Τσιμισκή και από εκεί μέχρι και την πλατεία. Νομίζω ότι θα είναι το μέτρο που θα αναβαθμίσει το κέντρο τις πόλης και θα αναδείξει την αγορά της .

Τα μέτρα που προτείνω είναι χωρίς κόστος και άμεσα εφαρμόσιμα. Χρειάζονται πολιτική βούληση και καλή αστυνόμευση. Μπορούν να δοκιμαστούν άμεσα, μπορούν να εφαρμοστούν άμεσα . αύριο.

Αρθρογράφος

mm
Τμήμα Ειδήσεων Hellas Press Media
Η Hellas Press Media είναι το πρώτο ενημερωτικό Δίκτυο που δημιουργήθηκε στην Ελλάδα. Αν θέλετε να ενταχθείτε στο Δίκτυο επικοινωνήστε στο info@hellaspressmedia.gr