Θετικά σχόλια για μια διαφορετική πόλη, με μια άλλη φυσιογνωμία στο γενικό της πλαίσιο, αλλά και με επιμέρους χρηστικές αλλαγές που είναι σε θέση να αλλάξουν την καθημερινότητα της πόλης, απέσπασε η Κυκλοφοριακή Μελετη του Δήμου Ξάνθης, που αποτυπώνει αυτές τις αλλαγές. Η παρουσίασή της έγινε επίσημα και αναλυτικά από τη μελετητική ομάδα της Μαρίας Δόσιου/Αναστάσιου Κότσογλου, το βράδυ της Τετάρτης στη συνεδρίαση της Επιτροπής Διαβούλευσης, λίγο πριν προωθηθεί στο Δημοτικό Συμβούλιο για ψήφιση.
KATEBΑΣΤΕ ΟΛΗ ΤΗ ΜΕΛΕΤΗ ΣΕ ΑΡΧΕΙΟ ΑΠΌ ΕΔΩ
Η προσέλευση των μελών της Επιτροπής ήταν αρκετά μεγάλη, η προετοιμασία των μελετητών αρκετά καλή και η παρουσία πολιτικών παραγόντων όπως ο Δήμαρχος και οι Δ. Μπένης, Χ. Πούλιος, Χ. Δημαρχόπουλος, Χ. Μούρκας, επίσης σημαντική.
Το γενικό πλαίσιο με πεζοδρομήσεις και ποδηλατοδρόμους
Πέρα από τα ζητήματα των δύο σεναρίων πεζοδρόμησης στο κέντρο (28ης Οκτωβρίου-Καραολή-12 Αποστόλων) που απαντούν σε ένα συνολικό σχέδιο διευκόλυνσης της κίνησης των πεζών καθώς και ένα δίκτυο ποδηλατοδρόμου που ξεκινά από την είσοδο της πόλης, από Καβάλα και μέσω της 28ης Οκτωβρίου και της Βας. Σοφίας, φτάνει μέχρι την έξοδο προς Κιμμέρια η μελέτη απαντά σε μια σειρά από πολύ σημαντικά ζητήματα.
Αλλαγή στους περισσότερους κόμβους της πόλης- κατάργηση πολλών φαναριών
Αρκετά σημαντικό το γεγονός ότι αναλύει κάθε κόμβο που υπάρχει μέχρι σήμερα στην πόλη, τον αξιολογεί με βάση της διευκόλυνση των πολιτών και την επικινδυνότητα και προτείνει την αλλαγή του. Στις περισσότερες περιπτώσεις προβλέπεται κατάργηση των φαναριών και δημιουργία κυκλικών κόμβων για να διευκολυνθεί η κίνηση στην πόλη και να αποτραπούν τα ατυχήματα.
Παράλληλα αναλύει μια σειρά από ζητήματα όπως οι θέσεις στάθμευσης, προτείνει χρήση κάρτας κατοίκου για την Παλιά Πόλη, αξιοποίηση του ιστορικού κέντρου, υπολογίζει τις θέσεις στάθμευσης που απαιτούνται για το κέντρο, αυτές που χάνονται με τις προτάσεις και αναζητά τρόπους αναπλήρωσής τους σε υπάρχοντες χώρους. Επίσης, δεν περιορίζεται στο κέντρο αλλά αναλύει διάφορες περιοχές που αντιμετωπίζουν προβλήματα, ιδιαίτερα πεζοδρόμια σε γειτονιές που χρήζουν αλλαγής.
Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και minibus στο κέντρο της πόλης
Εξίσου σημαντική είναι η μέριμνα που λαμβάνεται για την κίνηση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς με τη χρήση minibus στο κέντρο, την απομάκρυνση των μεγάλων λεωφορείων από την πόλη, την κατάργηση των αφετηριών μέσα από την πόλη με την καθιέρωση κυκλικών δρομολογίων, την αλλαγή αρκετών δρομολογίων και τη μετακίνηση σε πιάτσες ταξί.
Η κυκλοφοριακή μελέτη, που συγκεντρώνει τη γενική θετική εκτίμηση – παρά τις επιμέρους σημειακές διαφωνίες που μπορεί να υπάρχουν- είναι ένας «οδικός χάρτης» για την εικόνα της πόλης τα επόμενα χρόνια που «ενσωματώνεται» στις ρυθμίσεις τουΓενικού Πολεοδομικού Σχεδίου της πόλης. Θεωρητικά θα έπρεπε να απαντά ή να συγκρούεται με κάποιο πολιτικό όραμα, αλλά αυτό δεν έχει διατυπωθεί μέχρι σήμερα στην πόλη της Ξάνθης. Πάντως, τώρα υπάρχει ένα γραπτό κείμενο-οδηγός για τις επόμενες κινήσεις, ανοιχτό σε όλη την κοινωνία και αυτό συμβαίνει για πρώτη φορά.
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies, για την συλλογή στατιστικών στοιχείων και την διασφάλιση της καλύτερης εμπειρίας σας.
Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. Tι είναι τα Cookies;