Τη θέσπιση ενός πανελλαδικού μητρώου μαθητών που μετακινούνται με σχολικά δρομολόγια πρότεινε, μεταξύ άλλων, ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Δημήτρης Σαλτούρος, μιλώντας στη διαρκή επιτροπή Δημόσιας Διοίκησης της βουλής κατά τη διάρκεια της συζήτησης για το πολυσυζητημένο νομοσχέδιο για τις σχολικές μεταφορές.
Ο βουλευτής Ξάνθης στις προτάσεις του κάνει λόγο για διασταυρώσεις των στοιχείων της ηλεκτρονικής βάσης και επεξεργασία τους με ειδικό λογισμικό ώστε να υπάρχει σαφής εικόνα και έλεγχος των σχολικών δρομολογίων και του κόστους ανά συγκεκριμένο μαθητή σε όλη τη χώρα.
Στο Δελτίο Τύπου που εξέδωσε αναφέρεται:
Ο Βουλευτής Ξάνθης Δημήτρης Π. Σαλτούρος στα πλαίσια της εισήγησής του κατά την επεξεργασία στην Διαρκή Επιτροπή Δημόσιας Διοίκησης, Δημόσιας Τάξης και Δικαιοσύνης του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Εσωτερικών «Κύρωση της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου «Μεταφορά Μαθητών για το σχολικό έτος 2012-2013 (ΦΕΚ 171 Α΄), μεταφορά αρμοδιότητας στις Περιφέρειες και άλλες διατάξεις» κατέθεσε πρόταση για την αποφυγή φαινομένων διαφθοράς και την καλύτερη δυνατή διαχείριση του δημοσίου χρήματος μέσω της δημιουργίας Πανελλαδικού Μητρώου Μεταφερόμενων Μαθητών και αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών τόσο ως εργαλείου ελέγχου όσο και ως εργαλείο αποτελεσματικότερου σχεδιασμού των μαθητικών δρομολογίων. Η πρόταση αυτή έτυχε γενικότερης αποδοχής και έγινε δεκτή επί της αρχής και από τον αρμόδιο Υπουργό.
Ακολουθούν κάποια χαρακτηριστικά αποσπάσματα της εισήγησης μεταξύ των οποίων και η ανωτέρω πρόταση.
«…Συζητούμε σήμερα ένα θέμα του οποίου οι ουσιαστικές συνιστώσες απασχόλησαν έντονα το αμέσως προηγούμενο διάστημα τις τοπικές κοινωνίες σχεδόν ολόκληρης της Ελληνικής Επικράτειας. Μεταξύ αυτών συγκαταλέγεται και η Περιφερειακή Ενότητα Ξάνθης, στην οποία και ο ίδιος εξελέγην. Ως εκ τούτου έχω άμεση αντίληψη των προβλημάτων που προέκυψαν και που αποκρυσταλλώνονται στο εξής ένα: στον άμεσο κίνδυνο να μην πάνε τα παιδιά στο σχολείο.
Ακριβώς λόγω του ότι πρόκειται για τα παιδιά μας και την πρόσβασή τους στην – μην ξεχνάμε – δημόσια και δωρεάν παιδεία και σε όλο το φάσμα γύρω από τη σχολική λειτουργία, (μόρφωση, συναναστροφή, κοινωνικοποίηση, διαπαιδαγώγηση), το ζήτημα αυτό είναι άριστο πεδίο για ασκήσεις λαϊκισμού και πρόσφορο φθηνής δημαγωγικής προσέγγισής του.
Για αυτόν ακριβώς το λόγο, στη μέχρι τώρα εμπλοκή μου στην προσπάθεια επίλυσής του, προσπάθησα να συμβάλω με ουσία, διακριτικότητα και χωρίς κραυγές…»
…………………………………………….
«…Σε συνθήκες δύσκολες όπως οι σημερινές όπου η αβεβαιότητα για το μέλλον είναι το κυρίαρχο συναίσθημα, η προστασία των παιδιών μας και της παρεχόμενης σε αυτά παιδείας, η εξασφάλιση της απρόσκοπτης πρόσβασής τους στις δομές της και η αναβάθμιση των δομών αυτών, έχει αφενός τεράστια ουσιαστική σημασία αφετέρου έντονα συμβολικό χαρακτήρα και ιδιαίτερη ψυχολογική επίδραση σε ολόκληρη την κοινωνία. Είναι κατά τη γνώμη μου το αποκούμπι της κοινωνίας αλλά και η κύρια λεωφόρος στην οποία θα βαδίσει στο μέλλον η χώρα μας. Ή θα την καταστήσουμε και θα τη διατηρήσουμε ασφαλτοστρωμένη και πλατιά ή θα την αφήσουμε να μετατραπεί σε καρόδρομο.
Πιστεύω λοιπόν πως οι ευθύνες όσων είχαν την υποχρέωση να μεριμνήσουν εγκαίρως ώστε να μη φτάσουμε σε αυτήν την κατάσταση πρέπει είτε να αναληφθούν είτε να αποδοθούν. Ό,τι είδους ευθύνη υπάρχει, είτε πολιτική είτε υπηρεσιακή…»
……………………………………………..
«…Είναι αντικείμενο διερεύνησης το γιατί οι μεταφορείς έφτασαν προ των πυλών της περαιτέρω άρνησης παροχής των υπηρεσιών τους. Είμαι σίγουρος ότι πολλοί από αυτούς επιδεικνύουν την πρέπουσα συμπεριφορά και ίσως μάλιστα επιδεικνύουν υπομονή περισσότερη από όση θα περίμενε κανείς, παραμένοντας απλήρωτοι επί μακρόν ή πραγματοποιώντας μεταφορές χωρίς καν επίσημη σύμβαση, αλλά δεν μπορούμε σε καμία περίπτωση να παραβλέψουμε και τις φωνές περί κατασπατάλησης ή ακόμη και διασπάθισης του δημοσίου χρήματος…»
…………………………………………………………
«…Είναι καιρός πια να θέσουμε σε πρώτη προτεραιότητα την πάταξη της διαφθοράς και τη δημιουργία του νομικού πλαισίου που θα καθιερώνει τη διαφάνεια και την αποτελεσματικότητα της διαχείρισης του δημόσιου χρήματος. Σε κάθε νέο νομοθέτημα έχουμε καθήκον να προσθέτουμε έστω ένα μικρό λιθαράκι στην κατεύθυνση αυτή. Καταθέτω λοιπόν προς επεξεργασία την πρόταση για τη δημιουργία ενός πανελλαδικού μητρώου μεταφερόμενων μαθητών. Το μητρώο αυτό πιστεύω ότι πρέπει να τηρείται στο Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού και να ενημερώνεται με ευθύνη των Διευθυντών των σχολικών μονάδων, οι οποίοι ούτως ή άλλως σήμερα έχουν την υποχρέωση να αποστέλλουν τις σχετικές πληροφορίες στους Δήμους. Θα περιλαμβάνει – τουλάχιστον – τα στοιχεία κάθε μαθητή που πληροί τους όρους μεταφοράς, τη διεύθυνση διαμονής του και τη σχολική μονάδα που ανήκει. Κατά αυτόν τον τρόπο οι ελεγκτικοί μηχανισμοί θα έχουν στη διάθεσή τους ένα ουσιαστικό εργαλείο ελέγχου και διασταύρωσης των στοιχείων μεταξύ αφενός του Πανελλαδικού μητρώου και αφετέρου των στοιχείων ανά Δήμο ή Περιφέρεια. Περαιτέρω, κάθε ενεργό δρομολόγιο θα έχει ένα μοναδικό αριθμό εξατομίκευσης, καθώς και καταχωρημένα τα λοιπά στοιχεία του, συμπεριλαμβανομένου του κόστος του όπως αυτό προκύπτει από τον αντίστοιχο διαγωνισμό. Κάθε μεταφερόμενος μαθητής θα συνδέεται στη βάση δεδομένων με το συγκεκριμένο δρομολόγιο με το οποίο εξυπηρετείται. Με βάση τα στοιχεία αυτά και με τη χρήση ειδικού λογισμικού θα προκύπτει ανά πάσα στιγμή το κόστος ανά μαθητή κάθε δρομολογίου ούτως ώστε να επισημαίνονται οι ακραίες κοστολογήσεις και να αναζητείται η καλύτερη οικονομικά δυνατή λύση. Περαιτέρω, θα ήταν δυνατό με τη χρήση ειδικού λογισμικού δρομολόγησης να σχεδιάζονται αντικειμενικά και σχεδόν αυτόματα τα καταλληλότερα και αποδοτικότερα δρομολόγια. Εκτιμώ ότι η δημιουργία και η αξιοποίηση ενός παρόμοιου εργαλείου, θα αποτελέσει παρακαταθήκη για την πάταξη της διαφθοράς και την καλύτερη δυνατή αξιοποίηση των χρημάτων του Έλληνα φορολογούμενου.»
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies, για την συλλογή στατιστικών στοιχείων και την διασφάλιση της καλύτερης εμπειρίας σας.
Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. Tι είναι τα Cookies;