anaptyxis

Στον Υπουργό Ανάπτυξης Γιαννακίδης και Επιμελητήρια. Στασιμότητα με την ΕΟΖ

1 Αυγούστου 201222:16

anaptyxisΣυνάντηση με τον Υπουργό Ανάπτυξης Κωστή Χατζηδάκη καθώς και με τον Γ.Γ. Στρατηγικών Επενδύσεων Πέτρο Σελέκο, είχαν την Τετάρτη στη Υπουργείο Ανάπτυξης ο Περιφερειάρχης Άρης Γιαννακίδης και οι Πρόεδροι των Επιμελητηρίων της Ξάνθης.

Στη συνάντηση με τον Π. Σελέκο συζητήθηκε το θέμα της ΕΟΖ ΑΜΘ ενώ στη συνέχεια, όταν ττους δέχθηκε στο γραφείο του ο Υπουργός Ανάπτυξης, συζήτησαν επί μακρών και εκτενέστατα για όλα τα οικονομικά θέματα που αφορούν την περιοχή, πρωτίστως όμως το εγχείρημα της ΕΟΖ Α.Μ-Θ, την καταβολή της επιδότησης 12% επί του κόστους εργασίας στις επιχειρήσεις της περιοχής, το παρεμπόριο και τα ΚΕΛΑΥΕ.

Πάντως αυτό που προκύπτει από τις εντυπώσεις των Προέδρων είναι ότι ο Υπουργός δεν ικανποίησε κάποιο από τα αιτήματά τους, περιέγραψε με μελανά χρώματα την κατάσταση στη χώρα και τις δυνατότητές της και, ειδικότερα για το θέμα της ΕΟΖ, τόσο από τον ίδιο όσο και από τον Ειδικό Γραμματέα δεν υπήρξε κάποια εξέλιξη και παραμένει “παγωμένο”.

Υπόμνημα από Μωραίτη.

Στο τέλος της συνάντησης ο πρόεδρος του ΕΒΕ Ξάνθης κατέθεσε ολοκληρωμένο φάκελο προτάσεων με θέμα: «Αποποινικοποίηση της Επιχειρηματικότητας», που αναφέρεται παρακάτω:

Η Ελληνική Οικονομία διανύει σήμερα την κρισιμότερη περίοδο της σύγχρονης ιστορίας της, έχοντας εισέλθει σε σταθερή τροχιά Ύφεσης, εσωτερικής υποτίμησης, φθίνουσας ανταγωνιστικότητας και καθολικής απαξίωσης.

Με βάση τα μέχρι σήμερα στοιχεία, είναι δεδομένο ότι η συνέχιση αυτής της οικονομικής πολιτικής, σε συνδυασμό με τη μηδενική πιστωτική επέκταση και την έλλειψη ουσιαστικών διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων, θα παρατείνει την ύφεση της Ελληνικής Οικονομίας για όλο το 2012 και το 2013, καθώς οι προοπτικές ανάπτυξης χειροτερεύουν και στην ίδια την Ευρωζώνη, λόγω της αδυναμίας των Ευρωπαίων Ηγετών να αναμετρηθούν με το Τραπεζικό Σύστημα και να αναχαιτίσουν την κλιμακούμενη Ευρωπαϊκή Κρίση Χρέους.

Η κύρια πηγή δυνητικής αύξησης των προϋποθέσεων μεγέθυνσης της οικονομίας είναι η ανταγωνιστικότητα. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της “Παγκόσμιας Έκθεσης για την Ανταγωνιστικότητα 2011-2012″ του World Economic Forum, που αναφέρεται σε 142 χώρες και αποτελεί το σημείο αναφοράς για ΔΝΤ, ΕΚΤ και Ευρωπαϊκή Επιτροπή (ΤΡΟΪΚΑ), η Ελλάδα κατατάσσεται μόλις στην 90η θέση.

Η αποτίμηση της πραγματικής οικονομικής κατάστασης, της κεφαλαιακής επάρκειας και της φερεγγυότητας των Ελληνικών τραπεζών ήταν σε δεινή κατάσταση.

Τα ποιοτικά και ποσοτικά χαρακτηριστικά της απαιτούμενης ανακεφαλαιοποίησης δεν μπήκανε ποτέ στο τραπέζι των συζητήσεων, προκειμένου να επιλεγεί η πιο ενδεδειγμένη και οικονομικά συμφέρουσα πρόταση ανακεφαλαιοποίησης, με γνώμονα το Δημόσιο Συμφέρον, την επιστροφή της ρευστότητας στην αγορά και την πραγματική οικονομία, τη ρεαλιστική δυνατότητα χρηματοδότησης της ανάπτυξης και τη διασφάλιση της υγιούς λειτουργίας του τραπεζικού συστήματος με χρήματα των μετόχων και των νέων Ελλήνων και αλλοδαπών επενδυτών του, και όχι με χρήματα των φορολογουμένων, μέσα από πακέτα στήριξης του Ελληνικού Δημοσίου.

Σήμερα μετά την ανακεφαλοποίηση το μόνο που καταφέραμε είναι να εξυπηρετήσουμε κεκτημένα δικαιώματα των μετόχων και των διοικήσεων των ιδιωτικών τραπεζών με χρήματα του Ελληνικού Λαού, αυξάνοντας στο άμεσο μέλλον τον κίνδυνο της επιβάρυνσης του Δημόσιου Χρέους κατά τουλάχιστον 160 ΔΙΣ ευρώ.

Σε κάθε περίπτωση η ανακεφαλαιοποίησης των Ελληνικών Τραπεζών θα έπρεπε να γίνεται καθαρά με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια και με όρους αγοράς και ελεύθερης οικονομίας, με χρήματα των μετόχων, Ελλήνων και αλλοδαπών ιδιωτών επενδυτών, φυσικών και νομικών προσώπων, για να αποφευχθεί η κρατικοποίηση του Ελληνικού τραπεζικού συστήματος και η επιβάρυνση του ελληνικού λαού και των ελληνικών επιχειρήσεων.

Κύριε υπουργέ,

Η οικονομική κατάσταση των Ελλήνων μικρομεσαίων επιχειρηματιών σήμερα είναι τραγική, υπάρχουν χιλιάδες πλέον άνθρωποι που χρωστούν τουλάχιστον 2-5 δόσεις ΦΠΑ, 5-10 μήνες εισφορές στο ΙΚΑ , φορολογία εισοδήματος , άλλους προσωρινούς φόρους όπως ΦΜΥ, άπειρες δόσεις στον ασφαλιστικό τους φορέα ΟΑΕΕ καθώς και άλλα βεβαιωμένα ποσά σε

Δημόσια Ταμεία κλπ.

Ανήμποροι πλέον να αντιδράσουν, λόγω της οικονομικής δυσπραγίας και της αδυναμίας ανεύρεσης χρηματοδότησης, παραμένουν τις περισσότερες φορές χωρίς να μπορούν να θεωρήσουν βιβλία και στοιχεία, με αποτέλεσμα να καταφεύγουν στην αναζήτηση τιμολογίων εξυπηρέτησης από συγγενείς και φίλους που μπορούν να εκδώσουν στοιχεία ΚΒΣ ή μηχανεύονται παράνομους τρόπους και μεθοδεύσεις προκειμένου να προμηθευτούν και να εκδώσουν φορολογικά στοιχεία.

Πράγματι, κατά τη διάρκεια της οικονομικής κρίσης σημειώνεται δραματική αύξηση των περιπτώσεων έκδοσης και χρήσης Πλαστών & Εικονικών Στοιχείων και Τιμολογίων, που ανέρχεται μέχρι το 1.500%.

Αποτέλεσμα όλων των ανωτέρω είναι οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις να συσσωρεύουν χρέη τα οποία αδυνατούν να εξυπηρετήσουν, ενώ συντηρούνται σε λειτουργία φυτοζωώντας και περιμένοντας τη στιγμή που θα φτάσει στην πόρτα τους ο έλεγχος κάποιας Υπηρεσίας, η οποία θα εντοπίσει τις παραβάσεις και θα επισφραγίσει την οριστική αποχώρησή τους από την αγορά, η οποία ταυτόχρονα συνοδεύεται και από βαριές ποινικές κυρώσεις.

Τα μέτρα που λαμβάνονται σήμερα είναι μια ατελείωτη και ατελέσφορη σειρά διώξεων από 15 τουλάχιστον φορείς, που διαγωνίζονται στην καταδίωξη του μικρομεσαίου επιχειρηματία.

Η πράξη όμως τελικά απέδειξε ότι, μετά από χρόνια ατελέσφορων διώξεων, όλα τα ανωτέρω μέτρα είναι τελικά χωρίς κανένα ουσιώδες οικονομικό αποτέλεσμα, αφού οι μικρομεσαίες αυτές επιχειρήσεις έχουν πλέον μηδενική φοροδοτική ικανότητα.

Τα δε πρόστιμα και οι προσαυξήσεις όλων αυτών των περιπτώσεων, καθιστούν ακόμη δυσχερέστερη και πιο αδύνατη την έστω και κατά κάποιο τρόπο εξυπηρέτηση των τεραστίων αυτών ποσών που συσσωρεύονται.

Τέλος, ακόμη και στις περιπτώσεις των ρυθμίσεων, το ύψος των δόσεων και των προκαταβολών που ζητούνται για την υπαγωγή στη ρύθμιση είναι τέτοιο που τελικά το Ελληνικό Δημόσιο δεν εισπράττει τίποτε.

 

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Η οικονομική κατάρρευση κάθε μικρομεσαίας επιχείρησης συμπαρασύρει μαζί της και μια πλειάδα ομοίων και συναφών επιχειρήσεων, με αποτέλεσμα την πρόκληση του φαινόμενου «ντόμινο» που είναι πλέον γνωστό και στην Ελληνική αγορά.

Αποτέλεσμα όλων των ανωτέρω είναι η δημιουργία μιας στρατιάς υπερχρεωμένων μικρομεσαίων επιχειρηματιών και επιχειρήσεων που είναι έτοιμες να κλείσουν (με το 80% σήμερα να έχει ήδη κλείσει) και μιας σωρείας ξενοίκιαστων καταστημάτων και γραφείων σε όλους τους εμπορικούς δρόμους της χώρας μας, ακόμη και στους κεντρικότερους.

Το τραγικότερο δε όλων είναι ότι οι συγκεκριμένοι μικρομεσαίοι επιχειρηματίες έχουν βιώσει την ποινικοποίηση του επιχειρείν και της επιχειρηματικής αποτυχίας πρώτα στον εαυτό τους, στη συνέχεια στη σύζυγο και τέλος στα παιδιά τους, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται στρατιές ολόκληρων οικογενειών στα πρόθυρα της πλήρους οικονομικής κατάρρευσης και της

ηθικής απαξίωσης.

Και όλα αυτά ενώ οι φυλακές της χώρας μας έχουν ήδη πληρότητα 130% και δεν έχουν την δυνατότητα να «φιλοξενήσουν» και τους μικρομεσαίους επιχειρηματίες που βρέθηκαν στην ατυχή συγκυρία του επιχειρείν μέσα στην κορύφωση της οικονομικής κρίσης.

 

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ

Κανείς από τους ανωτέρω μικρομεσαίους επιχειρηματίες δεν μπορεί να εκπληρώσει τις υποχρεώσεις του, ενώ ταυτόχρονα όλοι τους απειλούνται με βαριές ποινικές διώξεις που επισύρουν πλέον ποινές πολυετούς φυλάκισης ή ακόμη και κάθειρξης.

Οι οικονομικές τους δραστηριότητες διακόπτονται βίαια, ενώ καθίσταται αδύνατη η οποιαδήποτε επαναδραστηριοποίηση τους στο μέλλον.

Ταυτόχρονα, η κοινωνική τους αποπομπή και απαξίωσή, τους οδηγεί μαθηματικά σε βαριές μελαγχολικές καταστάσεις και σε κατάθλιψη, με αποτέλεσμα πολλοί άνθρωποι να δίνουν με οδυνηρό τρόπο τέλος στη ζωή τους (τα στοιχεία των 2.500 αυτοκτονιών είναι πρωτόγνωρα

για την χώρα μας).

 

Κύριε υπουργέ,

 

Ποιος τελικά ωφελείται από αυτή την κατάσταση;

Κανείς, αφού στο τέλος όλοι ζημιώνονται.

Κατ’ αρχήν το Ελληνικό Δημόσιο, που χάνει τη δυνατότητα είσπραξης έστω και μέρους των οφειλομένων φόρων και εισφορών , αλλά πάνω από όλα χάνει άξιες παραγωγικές μονάδες που θα μπορούσαν να παράγουν και να δημιουργούν νέα φορολογητέα ύλη και έσοδα.

Στη συνέχεια ζημιώνονται οι ίδιοι οι μικρομεσαίοι επιχειρηματίες, αφού οδηγούνται σε άτακτες χρεοκοπίες, με όλες τις συνέπειες που ακολουθούν.

Ταυτόχρονα οι επιχειρήσεις μετακομίζουν στα Βαλκάνια, προκειμένου να επωφεληθούν από τα ανταγωνιστικότερα φορολογικά συστήματα και το φιλικότερο επιχειρηματικό περιβάλλον.

Αποτέλεσμα όλων των ανωτέρω είναι τα επίσημα στοιχεία της ανεργίας να ξεπερνούν πλέον το 25%, με τα πραγματικά στοιχεία να ξεπερνούν ακόμη και το 35%, αν λάβουμε υπ’ όψιν μας και τους άνεργους Ελεύθερους Επαγγελματίες και τους Επιτηδευματίες που δεν εγγράφονται

στον ΟΑΕΔ και ως εκ τούτου δεν προσμετρώνται ως άνεργοι από την ΕΛΣΤΑΤ.

Επιπλέον, η παραοικονομία γιγαντώνεται και η φοροδιαφυγή και εισφοροδιαφυγή κορυφώνονται. Όταν πχ κάποιος χρωστά σήμερα 85.000 ευρώ ΦΠΑ, ακόμη και να μπορεί να

πληρώσει τον ΦΠΑ του επόμενου και του μεθεπόμενου μήνα, δεν θα το πράξει, αφού οι συνέπειες και οι διώξεις θα είναι οι ίδιες.

 

Αξιότιμε κύριε υπουργέ,

 

Κατόπιν όλων των παραπάνω προτείνουμε :

1. Μεταφορά, κατόπιν αιτήσεως του επιχειρηματία, του συνόλου χρέους του σε Εθνικό Λογαριασμό.

2. Αυτόματη αναστολή όλων των ποινικών διώξεων και διοικητικών κυρώσεων.

3. Ρύθμιση του συνόλου του χρέους του επιχειρηματία, χωρίς προκαταβολή, με τον εξής αριθμό δόσεων :

  • Μέχρι 100.000 ευρώ, 100 δόσεις
  • 101.000 – 300.000 ευρώ, 150 δόσεις
  • 301.000 – 3.000.000 ευρώ, 240 δόσεις,

μη δυνάμενη η κάθε δόση να είναι μικρότερη των 150 ευρώ.

4. Εφόσον οι οφειλέτες κατέχουν ακίνητη περιουσία, εκτός της πρώτης κατοικίας τους, αυτή να προσημειώνεται υπέρ του Ελληνικού Δημοσίου.

5. Εφόσον οι συγκεκριμένοι οφειλέτες έχουν λάβει επιχειρηματικά δάνεια, αυτά να κουρεύονται κατά το 50% του υπολοίπου τους κατά την ημερομηνία υποβολής της αιτήσεως για την ένταξη στον Εθνικό Λογαριασμό, ενώ, ταυτόχρονα, θα αναστέλλεται και η πληρωμή των δόσεων των δανείων για 2 έτη.

6. Να εξασφαλίζεται η πλήρης και ολοσχερής αναγνώριση όλων των εργασιακών δικαιωμάτων και των ενσήμων των εργαζομένων στις συγκεκριμένες επιχειρήσεις και παραμένει σε πλήρη ισχύ η ασφάλισή τους.

7. Να εξασφαλίζεται η αναστολή της εγγραφής στην ΤΕΙΡΕΣΙΑΣ Α.Ε. ή στο Κεντροποιημένο Αρχείο Πιστοληπτικής Αξιολόγησης της Τράπεζας της Ελλάδος, καθ’ όλο το διάστημα της εξυπηρέτησης του χρέους.

8. Να εξασφαλίζεται η άμεση έκδοση ασφαλιστικής και φορολογικής ενημερότητας της επιχείρησης και των φορέων αυτής, προκειμένου να διασφαλιστεί η συνέχιση της απρόσκοπτης λειτουργίας της.

9. Η ρύθμιση θα είναι μοναδική για κάθε επιχείρηση και θα χάνεται εφόσον δεν πληρωθούν 3 συνεχόμενες δόσεις.

Σε περίπτωση απώλειας της ρύθμισης, θα επανέρχονται αυτόματα όλες οι κυρώσεις που προβλέπονται από τις ισχύουσες νομοθετικές διατάξεις, ενώ η επιχείρηση θα κηρύσσεται άμεσα μη λειτουργική και θα σφραγίζεται εντός διαστήματος 5 εργάσιμων ημερών.

 

Για να επιτευχθούν τα παραπάνω και να στεφθούν με επιτυχία θεωρούμε ότι πρέπει να γίνουν τα εξής:

 

Νομοθετική ρύθμιση για το κούρεμα των ιδιωτικών και επιχειρηματικών τραπεζικών οφειλών κατά 40%-50%, προκειμένου οι υποχρεώσεις εξυπηρέτησης των δανείων νοικοκυριών και επιχειρήσεων να προσαρμοστούν, με το αντισταθμιστικό και ισοδύναμο αυτό μέτρο, στην απώλεια εισοδήματος από τις μειώσεις των αποδοχών και των συντάξεων στο Δημόσιο και τον Ιδιωτικό τομέα, την αύξηση της ανεργίας και τη μείωση των εσόδων και του εισοδήματος επιτηδευματιών, ελεύθερων επαγγελματιών και επιχειρήσεων.

Ειδική μέριμνα για τις ευπαθέστερες κοινωνικές ομάδες όπως οι πάσχοντες από βαριές ασθένειες, πολύτεκνοι, μονογονεϊκές οικογένειες, άνεργοι και επιχειρηματίες που έχουν αναστείλει προσωρινά ή οριστικά τη λειτουργία των επιχειρήσεών τους λόγω της κρίσης. Το άμεσο οικονομικό όφελος των δανειοληπτών από την εφαρμογή του συγκεκριμένου μέτρου, υπολογίζεται στο ποσό των 50 ΔΙΣ ευρώ και κρίνεται δίκαιο, εύλογο και ανάλογο των πακέτων στήριξης που έλαβε το τραπεζικό σύστημα από το Ελληνικό Δημόσιο, δηλαδή από τους ίδιους τους φορολογούμενους δανειολήπτες.

 

Νομοθετική ρύθμιση για την αναστολή λειτουργίας, την άμεση λύση και θέση σε εκκαθάριση της ΤΕΙΡΕΣΙΑΣ Α.Ε., επειδή μέχρι σήμερα λειτούργησε πλημμελώς και μονομερώς, υπέρ των τραπεζών και των θυγατρικών τους που την έχουν συστήσει και επιλεκτικά υπέρ συγκεκριμένων, εις βάρος της τραπεζικής πίστης και της προστασίας του θεσμού των συναλλαγών, της αγοράς, της πραγματικής οικονομίας, της υγιούς επιχειρηματικότητας, του ανταγωνισμού και της ανάπτυξης.

 

Νομοθετική ρύθμιση για την άμεση κατάργηση, με ανάκληση της άδειας λειτουργίας τους, των 20 Εισπρακτικών Εταιρειών που λειτουργούν σήμερα την Ελληνική αγορά, σύμφωνα με το Νόμο 3758/2009 (ΦΕΚ 68/Α/05-05-2009), καλυπτόμενες υπό τον ψευδεπίγραφο τίτλο των δήθεν Εταιρειών Ενημέρωσης Οφειλετών για Ληξιπρόθεσμες Απαιτήσεις.

Η τηλεφωνική όχληση και η εξώδικη ενημέρωση των οφειλετών για την ύπαρξη ληξιπρόθεσμων οφειλών να πραγματοποιείται αποκλειστικά και μόνο από τις ίδιες τις τράπεζες, μόνο από τα γραφεία τους και με εξειδικευμένο προσωπικό που θα απασχολείται μόνο με αυτό, ώστε να διασφαλίζεται ο έλεγχος της διακίνησης και το απόρρητο των ευαίσθητων προσωπικών και οικονομικών δεδομένων των οφειλετών, τα οποία σήμερα κυκλοφορούν ανεξέλεγκτα από τη μία εισπρακτική            εταιρεία στην άλλη, ακόμη και μεταξύ των agents που αυτές απασχολούν περιστασιακά για την παροχή των συγκεκριμένων υπηρεσιών, ενώ τα αντίστοιχα αρχεία (databases) πωλούνται στην αγορά των call centers, για την εμπορική εκμετάλλευση της δυστυχίας των απελπισμένων οφειλετών, ωθώντας τους ακόμη και στην αυτοκτονία.

Οι ανωτέρω εταιρείες είναι ειδικού και αποκλειστικού σκοπού και απευθύνονται κατά κύριο λόγο στον χρηματοπιστωτικό κλάδο (τράπεζες, περίπου 90%) και στον κλάδο των τηλεπικοινωνιών    (εταιρείες παροχής υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας, περίπου 7%).

 

Νομοθετικές ρυθμίσεις για την αποποινικοποίηση της επιχειρηματικότητας και, ειδικότερα, της επιχειρηματικής αποτυχίας, με την προσαρμογή της ισχύουσας ποινικής νομοθεσίας περί εργατικών διαφορών, μεταχρονολογημένων επιταγών, ληξιπρόθεσμων φορολογικών οφειλών και ασφαλιστικών εισφορών στα πλαίσια των αντίστοιχων νομοθεσιών των κρατών-μελών της ΕΕ.

 

Αποτέλεσμα της παραπάνω νομοθετικής ρύθμισης θα είναι η τόνωση της μικρομεσαίας Ελληνικής επιχειρηματικότητας, η εισροή νέων επιχειρηματικών κεφαλαίων στην αγορά και την πραγματική οικονομία. Επίσης, η αποσυμφόρηση των ποινικών δικαστηρίων από αστικές στην ουσία υποθέσεις, η εκδίκαση των οποίων, με τις εξοντωτικές ποινές που επιβάλλονται, όχι μόνο δεν συνεισφέρει στην ικανοποίηση των αστικών απαιτήσεων και την αύξηση των εσόδων του Δημοσίου, αλλά λειτουργεί ως αντικίνητρο για τη δημιουργία φιλικού επιχειρηματικού περιβάλλοντος και την απόφαση των νέων να αναπτύξουν υγιή επιχειρηματική δραστηριότητα.

 

Θεωρούμε άμεση και επιτακτική ανάγκη να υπάρξει αυστηρή νομοθετική ρύθμιση για το χαρακτηρισμό του παραεμπορίου ως εγκληματικής πράξης, διωκόμενης με τη διαδικασία του αυτοφώρου.

Κατάσχεση υπέρ του Δημοσίου των προϊόντων του παραεμπορίου και άμεση δέσμευση των τραπεζικών λογαριασμών.

Άμεση απέλαση των αλλοδαπών πού ασκούν παραεμπόριο.

Αυστηρές ποινές φυλάκισης για ημεδαπούς και πολίτες των κρατών-μελών της ΕΕ και του ΕΟΧ που ασκούν παραεμπόριο, και πρόβλεψη μετατροπής της ποινής τους σε κοινωνική εργασία.

Το άμεσο οικονομικό όφελος από τη εφαρμογή της συγκεκριμένης δράσης, σε όρους αύξησης του κύκλου εργασιών της νόμιμης πραγματικής οικονομίας, ήτοι του χονδρικού και λιανικού εμπορίου, των εσόδων και των φόρων και ασφαλιστικών εισφορών προς απόδοση, υπολογίζεται ότι θα ξεπεράσει τα 5 ΔΙΣ ευρώ αφού, σύμφωνα με τα επίσημα κλαδικά στοιχεία της Εθνικής            Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου, το παραεμπόριο σήμερα ανέρχεται συνολικά σε 20 ΔΙΣ ευρώ και, ειδικότερα, στα ηλεκτρικά είδη σε 2 ΔΙΣ ευρώ (10%), στα είδη δώρων σε 3 ΔΙΣ ευρώ (15%), στα ποτά και τα προϊόντα καπνού σε 500 εκατομμύρια ευρώ (2,50%), ενώ δεν έχει ακόμη μετρηθεί, με επιστημονικά αποδεκτά στοιχεία, το ακριβές ποσοστό συμμετοχής των τροφίμων, απορρυπαντικών, ειδών προσωπικής υγιεινής και των καλλυντικών, στη συνολική διαμόρφωση του ύψους του παραεμπορίου.

 

Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,

Είμαστε βέβαιοι ότι στο πρόσωπο σας αντικατοπτρίζεται η ελπίδα των ελληνικών επιχειρήσεων για την επίλυση των προβλημάτων που μαστίζουν τον κλάδο τα τελευταία χρόνια λόγω της οικονομικής κρίσης.

Είμαστε, επίσης βέβαιοι ότι θα είστε ο κύριος μοχλός της επανεκκίνησης της επιχειρηματικής ατμομηχανής.

 

 

 

Αρθρογράφος

mm
Τμήμα Ειδήσεων Hellas Press Media
Η Hellas Press Media είναι το πρώτο ενημερωτικό Δίκτυο που δημιουργήθηκε στην Ελλάδα. Αν θέλετε να ενταχθείτε στο Δίκτυο επικοινωνήστε στο info@hellaspressmedia.gr