ΚΙΕΦ: τη μια συνομιλητής, την άλλη «μπαμπούλας» Του Συμεών Σολταρίδη

16 Ιουνίου 201411:25

Το ΚΙΕΦ, λοιπόν, δεν έκανε κάτι παράνομο ή παράτυπο. Εκανε το κοινό και λογικό, το οποίο είναι η προστασία και αναζήτηση των όποιων δικαιωμάτων του. Το ζητούμενο είναι το συγκριτικό πλεονέκτημα της πολυπολιτισμικής συνύπαρξης των ανθρώπων στη Θράκη να διατηρηθεί ήρεμο

Εκανε αίσθηση και προβλημάτισε τους τάχα εθνικά υπερήφανους και εθνικά ευαίσθητους η κάθοδος του ΚΙΕΦ (Κόμμα Ισότητας, Ειρήνης, Φιλίας) στα πολιτικά δρώμενα της πατρίδας μας και άρχισαν να γράφουν «πουλώντας» γνώσεις, απόψεις, αποκλειστικές ειδήσεις με βαρύγδουπες και βερμπαλιστικές θεωρήσεις χρησιμοποιώντας ανυπόστατους και επικίνδυνους τίτλους άρθρων. «Χάνουμε τη Θράκη» ο πρώτος συνάδελφος, «ξοδεύτηκαν τόσα εκατομμύρια» ο άλλος συνάδελφος, «ήρθαν εκατοντάδες λεωφορεία από την Τουρκία με χιλιάδες Τούρκους ψηφοφόρους» ο τελευταίος συνάδελφος.

Το ΚΙΕΦ είναι ένα καθόλα νόμιμο κόμμα και συμμετείχε καθόλα νόμιμα στις ευρωεκλογές. Εχει καταστατικό, μέλη και δραστηριοποιείται στα πλαίσια του νόμου. Συνδέεται με άλλα μειονοτικά κόμματα της Ευρώπης και είναι μέλος της Ομοσπονδιακής Ενωσης Ευρωπαϊκών Λαών (FUEN). Οπως λοιπόν εμφανίστηκαν μειονοτικά κόμματα στις ευρωεκλογές που πέρασαν σε όλη την Ευρώπη, και έλαβαν περίπου 8%, έτσι συμμετείχε και το ΚΙΕΦ, που εδρεύει στην Κομοτηνή.

Αντί λοιπόν να υπάρχει προβληματισμός για την εμφάνιση αυτού καθεαυτού του φαινομένου, δηλαδή της συμμετοχής στις ευρωεκλογές αυτών των περιφερειακών μειονοτικών κομμάτων και των αιτίων που τις οδήγησαν στην κάθοδό τους, αναλώνονται κάποια ΜΜΕ στην Ελλάδα και ορισμένοι δημοσιογράφοι γράφοντας για την πολιτική που ακολούθησε προεκλογικά το ΚΙΕΦ.

Πράγματι στις προεκλογικές του συγκεντρώσεις το μειονοτικό κόμμα αναφέρθηκε στις απαγορεύσεις που έχει και στις καταπατήσεις που υπέστη η μειονότητα, οι οποίες και δεν επιλύθηκαν ούτε αποδόθηκαν στα πλαίσια του δικαίου.

Μέσα στο πνεύμα ισονομίας και ισοπολιτείας που διεκήρυξε ο Κωνσταντίνος Μητσοτάκης και στη συνέχεια εφάρμοσε ο Ανδρέας Παπανδρέου διορθώθηκαν πολλές αδικίες που γίνονταν κατά της μειονότητας. Οχι όμως όλες. Οπότε και το μειονοτικό κόμμα με το σύνθημα «Ευρώπη μας ακούς» επαναδραστηριοποιήθηκε και κατέβηκε στις ευρωεκλογές ακολουθώντας τη γενικότερη κάθοδο των ευρωπαϊκών μειονοτικών κομμάτων.

Από προεκλογική συγκέντρωση του ΚΙΕΦ Από προεκλογική συγκέντρωση του ΚΙΕΦ Οι ευθύνες

Η ελληνική πολιτεία θα μπορούσε να αφαιρέσει από την προεκλογική πλατφόρμα του ΚΙΕΦ πολλά από τα επιχειρήματά του. Για παράδειγμα να επιτρέψει την ίδρυση δίγλωσσων νηπιαγωγείων στη Θράκη, να αφαιρέσει το δικαίωμα του δικάζειν από τον μουφτή και στη συνέχεια να επιτρέψει την ελεύθερη εκλογή μουφτή από την ίδια τη μειονότητα, να επιτρέψει την εκλογή διαχειριστικών επιτροπών, να επιστρέψει στη μειονότητα καταπατηθείσες περιουσίες της, να αποδώσει και πάλι σε όλους όσους είχε αφαιρέσει την ελληνική ιθαγένεια βάσει του Κώδικα Ιθαγενείας άρθρο 19 και να ασχοληθεί σοβαρά με το ζήτημα της ταυτότητάς της.

Κανένας δεν αμφιβάλλει ότι η μειονότητα στη Θράκη, κατά τη Συνθήκη της Λοζάνης, χαρακτηρίζεται ως θρησκευτική. Ούτε θα γίνει αναφορά στα ιστορικά δεδομένα της εποχής του 1923, ένθεν κακείθεν, κατά τη διάρκεια της υπογραφής της οπότε και χαρακτηρίστηκε «θρησκευτική». Ούτε θα παρουσιασθούν τα λάθη και οι παραλείψεις από ελληνικής πλευράς στο ζήτημα της ταυτότητας της μειονότητας.

Απλά επισημαίνεται ότι άσχετα από το θρήσκευμά τους όλοι οι άνθρωποι έχουν μία καταγωγή την οποία έχουν δικαίωμα να αυτοπροσδιορίσουν και να ζητήσουν από τους άλλους να τη σεβαστούν.

Αντί λοιπόν η ελληνική πολιτεία να σκύψει πάνω από αυτά τα προβλήματα της μειονότητας, αντί να ενδιαφερθεί για την ορεινή Ροδόπη και ορεινή Ξάνθη όπου δεν υπάρχουν υποδομές και δεν γίνονται επενδύσεις για να κρατηθεί ο πληθυσμός, αντί να ασχοληθεί σοβαρά με το θέμα, επί τόσα χρόνια ασχολείται με αλλότρια και περί άλλα τυρβάζει. Δυσανασχετεί με το ενδιαφέρον της Τουρκίας για τη μειονότητα που ως συμβαλλόμενο μέρος της Λοζάνης έχει δικαίωμα να κάνει, παίρνοντας ίσως παράδειγμα από την ίδια η οποία είχε ξεχάσει ότι διατηρούσε μια άλλη μειονότητα σε Κωνσταντινούπολη, Ιμβρο και Τένεδο.

Μαζί όμως με την πολιτεία «δυσανασχετούν» και διάφοροι κονδυλογράφοι και επαίρονται για τις γνώσεις τους επάνω στο μειονοτικό ζήτημα. Ενημερώνονται από διάφορα γραφεία των Αθηνών, από αδαείς φίλους και συνεργάτες τους στη Θράκη, από αναγνώσεις βιβλίων και μελετών γραμμένων κατά το δοκούν και αρθρογραφούν ή δημοσιογραφούν «επικίνδυνα» στους σημερινούς χαλεπούς καιρούς. Αντί να συμβάλλουν και αυτοί στην επίλυση των όποιων προβλημάτων υπάρχουν, γράφουν διογκώνοντας ζητήματα που δεν υπάρχουν. «Εφθασαν 4.000 Τούρκοι από την Τουρκία για να ψηφίσουν» έγραφαν κάποιοι. Αλλοι πάλι έγραφαν «200 λεωφορεία ήρθαν από την Τουρκία» κ.λ.π. Ενημερωτικά και μόνο ήρθαν 700-750 άτομα με λεωφορεία που ενοικίασαν υποψήφιοι μειονοτικοί δήμαρχοι που θα εκλέγονταν στο δεύτερο γύρο, οπότε και αυτοί συμμετείχαν στις ευρωεκλογές.

Το ζητούμενο είναι γιατί παρουσιάστηκαν όλα αυτά τα γραπτά που κατακρίνουν το ΚΙΕΦ σήμερα και μετεκλογικά και δεν είχαν γραφεί πριν από τις εκλογές; Μήπως υπήρχαν εντολές άνωθεν να μη διασαλευθεί το πολιτικό κλίμα με σκοπό η μειονότητα να ψηφίσει κατά 80% στις περιφερειακές εκλογές το συνδυασμό που στήριξε η Ν.Δ. και νίκησε, με αποτέλεσμα να εκλεγούν 8 μειονοτικοί σύμβουλοι επί συνόλου 9 στο νομό Ροδόπης; Το ίδιο να συμβεί και στις δημοτικές εκλογές, όπου οι συνδυασμοί να εκλέξουν 13 μειονοτικούς συμβούλους; Μήπως πριν από τον καταρτισμό των ψηφοδελτίων, ιδιαίτερα τα μεγάλα κόμματα δεν συνομίλησαν με το ΚΙΕΦ εν κρυπτώ και παραβύστω ή και με άλλα κέντρα εξουσίας για να συμπεριλάβουν άτομα από τη μειονότητα στους συνδυασμούς τους;

Το κοινό και λογικό

Είναι αναμφισβήτητο δικαίωμα της μειονότητας να συμμετέχει στις διαδικασίες του εκλέγειν και εκλέγεσθαι. Ιδιαίτερα τώρα που η μειονότητα διαθέτει επίλεκτα στελέχη, μορφωμένα, πεπαιδευμένα και κοινωνικά καταξιωμένα. Η προσφορά των μελών της είναι μεγάλη στα πολιτιστικά δρώμενα και στην πολυπολιτισμικότητα της περιοχής. Το ΚΙΕΦ λοιπόν δεν έκανε κάτι παράνομο ή παράτυπο. Εκανε το κοινό και λογικό, το οποίο είναι η προστασία και αναζήτηση των όποιων δικαιωμάτων του.

Το ζητούμενο είναι το συγκριτικό πλεονέκτημα της πολυπολιτισμικής συνύπαρξης των ανθρώπων στη Θράκη να διατηρηθεί ήρεμο. Κείμενα και γραπτά που πυροδοτούν φαινόμενα του 1991 τα οποία στιγμάτισαν για πολύ καιρό τον πληθυσμό και τον είχαν αποξενώσει δεν πρέπει να επαναληφθούν. Χρειάζεται κατανόηση και επίλυση των προβλημάτων της περιοχής και χωρίς διαχωρισμούς να οδηγηθεί η Θράκη σε άνοδο, πρόοδο και ανάπτυξη.

Αρθρογράφος

mm
Τμήμα Ειδήσεων Hellas Press Media
Η Hellas Press Media είναι το πρώτο ενημερωτικό Δίκτυο που δημιουργήθηκε στην Ελλάδα. Αν θέλετε να ενταχθείτε στο Δίκτυο επικοινωνήστε στο info@hellaspressmedia.gr