Έτσι “χτίζεται” το μονοπώλιο των Πρατηρίων στην Ξάνθη

28 Νοεμβρίου 201717:21

Οι καταναλωτές δεν γνωρίζουν και δεν οφείλουν να γνωρίζουν τι συμβαίνει αυτή την στιγμή στον χώρο των Πρατηρίων σε όλη την Ελλάδα. Ο χάρτης τον Πρατηρίων αλλάζει με πολλά από να πέφτουν στα χέρια των Πολυεθνικών. Σήμερα τα πρατήρια χωρίζονται σε αυτά των Οικογενειακών επιχειρήσεων και σε αυτά των Πολυεθνικών. Αυτό ξεκίνησε το 1996 με την Shell να έχει τα πρώτα δικά της πρατήρια , μετρημένα στα δάχτυλα στην αρχή, και μετά από 21 χρόνια όλες οι εταιρείες μαζί  να αριθμούν περισσότερα 1200 πρατήρια σε όλη την Ελλάδα.

Οι Πολυεθνικές, και με σύμμαχο την κρίση, έχουν καταφέρει να περάσουν στα χέρια τους την αφρόκρεμα των πρατηρίων τα οποία ανήκαν σε ιδιώτες. Η φορολόγηση και πολλές φορές η ανόητη – αψυχολόγητη ενέργεια των πρατηριούχων να πουλάνε σε τιμή κόστους καθαρά για εγωιστικούς λόγους, ανάγκασε πολλούς από αυτούς να πουλήσουν τα πρατήρια τους στις πολυεθνικές.

Πως η πώληση καυσίμων στην Ξάνθη γίνεται μονοπώλιο

Οι Πολυεθνικές με την εξέλιξη αυτή κατάφεραν να συγκεντρώσουν σε μόλις δύο εταιρείες τα 4 μεγαλύτερα σήματα στην Ελλάδα. Έτσι η μία από αυτές έχει υπό την κατοχή της τα Brands Shell – Avin και η άλλη τα Brands ΕΚΟ – BP

Στην Ξάνθη στους τρεις κεντρικούς δρόμους της πόλης, στην έξοδο για Καβάλα, στην έξοδο για Κομοτηνή και στην Γ.Κονδύλη σε σύνολο 19 πρατηρίων τα 11 φέρουν τα παραπάνω σήματα. Τώρα από αυτά τα 11 τα 4 ανήκουν στις πολυεθνικές οι οποίες από την στιγμή που έχουν πάρει στην κατοχή τους πρατήρια με λίγα λίτρα είναι προφανές ότι θα επιδιώξουν να αυξήσουν τα λίτρα αυτά επεκτείνοντας το δίκτυο και όχι την αύξηση σε κάθε μαγαζί. 

Πως θα το πετύχουν αυτό; Με υπομονή, οι οικογενειάρχες πρατηριούχοι που έχουν τα υπόλοιπα πρατήρια με αυτά τα σήματα, και όχι μόνο, θα συνεχίζουν να πουλάνε σε τιμές κόστους, θα μπαίνουν κάθε μέρα μέσα και ένα ωραίο πρωί θα πούνε την εταιρεία, τον προμηθευτή τους δηλαδή, τον ίδιο που έχουν και ανταγωνιστή, ότι δεν μπορεί να πληρώσει και αν γίνεται να κρατήσει 2-3 μέρες την επιταγή.

Τότε ο προμηθευτής του, ο ανταγωνιστής του, θα χαμογελάσει και θα του απαντήσει θετικά αφού ξέρει ότι ήρθε η στιγμή που θα αυξήσει τα λίτρα του αποκτώντας το μαγαζί του. 

Αρθρογράφος

mm
Τμήμα Ειδήσεων Hellas Press Media
Η Hellas Press Media είναι το πρώτο ενημερωτικό Δίκτυο που δημιουργήθηκε στην Ελλάδα. Αν θέλετε να ενταχθείτε στο Δίκτυο επικοινωνήστε στο info@hellaspressmedia.gr