Η Ελλάδα, προορισμός τεσσάρων εποχών

18 Ιανουαρίου 201508:59

Ποδηλασία στα νησιά του Αργοσαρωνικού και στους αμπελώνες της Πελοποννήσου, πεζοπορία στο φαράγγι του Βίκου και στα Μετέωρα, διαδρομές 4×4 στις «ελληνικές Αλπεις», αναρρίχηση στα Μετέωρα και μαθήματα μαγειρικής με φόντο το λευκό των Κυκλάδων. Αυτός είναι ο νέος τρόπος διακοπών, που καταρρίπτει τον μύθο ότι η Ελλάδα ενδείκνυται μόνο για βουτιές στα καταγάλανα νερά και βόλτες κάτω από τον καυτό ήλιο.

«Μια χώρα με περισσότερα από 300 βουνά, πυκνά δάση και παραδοσιακά χωριά, ποτάμια και μαγευτικές λίμνες αποτελεί ιδανικό προορισμό για όλες τις εποχές του χρόνου», δηλώνει στην «Κ» η 29χρονη Δανάη Τσαδήλα, δημιουργός του Trails Beyond, ενός ταξιδιωτικού γραφείου που προσφέρει ολοκληρωμένα πακέτα περιπέτειας, επαναπροσδιορίζοντας την τουριστική ταυτότητα της Ελλάδας, πλέον σε προορισμό τεσσάρων εποχών.

«Κουβαλώντας» στο σακίδιό της επαγγελματική εμπειρία στον τομέα του τουρισμού και συναρπαστικά βιώματα, όπως ράφτινγκ στη μακρινή Παταγονία, καγιάκινγκ στην εξωτική Σρι Λάνκα, ορειβασία σε ηφαίστεια της Νέας Ζηλανδίας και πεζοπορίες σε παρθένες ζούγκλες της ΝΑ Ασίας, η Δανάη αποφάσισε να προσφέρει ανάλογες συγκινήσεις και στους επισκέπτες της χώρας μας. Και το σημαντικότερο, και τους δώδεκα μήνες του χρόνου.

«Οι περισσότερες από τις δραστηριότητες πραγματοποιούνται όλο τον χρόνο, αφού και το κλίμα ενδείκνυται και ο στόχος είναι η καταπολέμηση της εποχικότητας στον τουρισμό», προσθέτει η κ. Τσαδήλα επισημαίνοντας ότι η εταιρεία, που μετράει ενάμιση χρόνο «ζωής», δραστηριοποιείται μεταξύ άλλων σε Θεσσαλία, Μακεδονία, Αργοσαρωνικό, Νάξο, Σαντορίνη.

«Οι ενδιαφερόμενοι προέρχονται από τις σκανδιναβικές χώρες, Αγγλία, Γαλλία, Ολλανδία και Γερμανία. Αυξανόμενο είναι το ενδιαφέρον για την ελληνική ενδοχώρα από το Ισραήλ και τις γειτονικές βαλκανικές χώρες, κυρίως από Ρουμανία και Βουλγαρία, ενώ σημαντική αγορά στον χώρο του τουρισμού περιπέτειας είναι η Αμερική και η Αυστραλία», εξηγεί στην «Κ».

Το κόστος των εκδρομών κυμαίνεται από 120 έως 200 ευρώ το άτομο ημερησίως και περιλαμβάνει μεταφορικά, διαμονή, διατροφή, δραστηριότητες και ξεναγήσεις από επαγγελματίες του χώρου ανά την Ελλάδα. «Σκοπός μας είναι να ενισχύσουμε οικονομικά μικρότερες κοινότητες και να γνωρίσουν οι επισκέπτες μας την τοπική κουλτούρα. Γι’ αυτό επιλέγουμε, όπου είναι δυνατό, παραδοσιακούς ξενώνες και ντόπιους συνοδούς».

Η Δανάη Τσαδήλα θεωρεί πολύτιμο «όπλο» τα κλικ στο Διαδίκτυο. «Ερευνες δείχνουν ότι πλέον οι περισσότεροι κάνουν κρατήσεις από το τάμπλετ και το κινητό τους. Γι’ αυτό και η online παρουσία μιας εταιρείας που εμπλέκεται στον χώρο του τουρισμού είναι ζωτικής σημασίας».

Υδροποδήλατα, τοξοβολία

Ιδιαίτερα δημοφιλείς είναι για Ελληνες αλλά και για τουρίστες από το Ισραήλ, την Αγγλία, την Αμερική, τον Καναδά και την Αυστρία οι δραστηριότητες στη λίμνη Πλαστήρα. Ο 60χρονος Δημήτρης Χαραλαμπίδης ασχολείται με το αντικείμενο τα τελευταία 20 χρόνια και όπως δηλώνει στην «Κ», «η Ελλάδα είναι προορισμός για τουλάχιστον δέκα μήνες τον χρόνο, αφού ειδικά για τους επισκέπτες από τις βόρειες χώρες ο χειμώνας μας θεωρείται σαν άνοιξη». Μέσω της ιστοσελίδαςtavropos.com μπορεί κανείς να ενημερωθεί για την ενοικίαση ποδηλάτων, υδροποδηλάτων, αλλά και κανό. «Συνεργάζομαι με ταξιδιωτικά πρακτορεία και πραγματοποιώ εκδρομές σε περιοχές όπως τα Μετέωρα, τα Αγραφα και επισκέψεις σε μοναστήρια», προσθέτει ο κ. Χαραλαμπίδης. Παράλληλα, εξηγεί ότι στην άνοδο του τουρισμού έχει συμβάλει «το αεροδρόμιο της Νέας Αγχιάλου που δέχεται πτήσεις τσάρτερ, καθώς και τα ποιοτικά καταλύματα που έχουν χτιστεί με τις καλύτερες προδιαγραφές».Στόχος, πάντως, του Δημήτρη είναι να καθιερωθεί η ευρύτερη περιοχή ως ένας από τους καλύτερους ποδηλατικούς προορισμούς, αλλά και μία διεθνής τοποθεσία για εναλλακτικό, ιαματικό, γαστρονομικό και θρησκευτικό τουρισμό.

7.000 σημεία ενδιαφέροντος

Χειμώνας στη θάλασσα και καλοκαίρι στο βουνό θα μπορούσε να είναι το μότο του wondergreece.gr που παρέχει πολύτιμες ταξιδιωτικές πληροφορίες. Σε ρόλο ξεναγού οι δημιουργοί της ιστοσελίδας, καθώς και εξωτερικοί συνεργάτες που «φωτογραφίζουν» με την πένα τους περίπου 7.000 σημεία ενδιαφέροντος. «Παρέχουμε στους επισκέπτες στοιχεία για τη φύση κάθε περιοχής (παραλίες, δάση, ποτάμια, βουνά, φαράγγια κ.λπ.), πολιτιστικές εκδηλώσεις, δραστηριότητες και πληροφορίες πρόσβασης», εξηγεί στην «Κ» η 35χρονη Ευδοκία Κοράκη, μία εκ των ιδρυτών της ιστοσελίδας.
Οι χειμερινοί προορισμοί κατέχουν ξεχωριστή θέση.

«Παρουσιάζουμε τις ομορφιές της ηπειρωτικής Ελλάδας, αλλά και το ξεχωριστό πρόσωπο των νησιών τον χειμώνα. Γίνεται προβολή όλων των χιονοδρομικών κέντρων και προτεινόμενων χειμερινών ταξιδιών με εναλλακτικές δραστηριότητες, όπως η συλλογή μανιταριών και ο οινοτουρισμός».

Για τους επισκέπτες του site είναι διαθέσιμη για πρώτη φορά στην Ελλάδα και η εφαρμογή «Plan your trip», μέσω της οποίας μπορεί κανείς να σχεδιάσει ένα πλήρες ταξιδιωτικό πλάνο. «Είναι σαν να κάνεις αγορές στο Διαδίκτυο. Ο ταξιδιώτης προσθέτει ό,τι του αρέσει στο ταξιδιωτικό του κουτί, δηλώνει τις διαθέσιμες ημέρες κι έτσι γίνεται κι ένας υπολογισμός των χιλιομετρικών αποστάσεων από το ένα αξιοθέατο στο άλλο. Στη συνέχεια μπορεί να εκτυπώσει το πλάνο, να το βλέπει online στο προφίλ του ή να το κοινοποιήσει στα social media προσκαλώντας και άλλους στο ταξίδι».

Έντυπη Καθημερινή

Αρθρογράφος

mm
Τμήμα Ειδήσεων Hellas Press Media
Η Hellas Press Media είναι το πρώτο ενημερωτικό Δίκτυο που δημιουργήθηκε στην Ελλάδα. Αν θέλετε να ενταχθείτε στο Δίκτυο επικοινωνήστε στο info@hellaspressmedia.gr