Cosco: Θα κάνουμε τον Πειραιά πρώτο λιμάνι της Μεσογείου

26 Ιουνίου 201320:19

Ο πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς εγκαινίασε το απόγευμα στο λιμάνι του Πειραιά ένα νέο προβλήτα φορτοεκφόρτωσης.

Στην εκδήλωση παρέστη και ο πρόεδρος της Cosco, Γουέι Τζιαφού (γνωστός ως «κάπτεν Γουέι»), που βρίσκεται στη χώρα μας για συνομιλίες με τον πρωθυπουργό. Το κινεζικό ενδιαφέρον για επενδύσεις στη χώρα μας είναι έντονο και, όπως προκύπτει από τις δηλώσεις Σαμαρά – Γουέι, θα πρέπει να αναμένεται συγκεκριμένες κινήσεις προς αυτή την κατεύθυνση το αμέσως επόμενο διάστημα.

Πρώτος μίλησε ο «κάπτεν Γουέι», ο οποίος τόνισε: «Οι Έλληνες έφτιαξαν αυτή την προβλήτα. Πιστεύω πως η Cosco είναι μέλος της πορείας της Ελλάδας προς την ανάπτυξη και τη σταθερότητα. Είχαμε τη στήριξη της κυβέρνησης, των συνδικάτων και όλων των Ελλήνων για να κάνουμε αυτό το έργο. Τον πρώτο χρόνο είχαμε 116.000 εμπορευματοκιβώτια, το 2012 2,1 εκατ. και το 2013 θα φτάσουμε στα 2,5 εκατομμύρια, με πάνω από 1.000 εργαζομένους να απασχολούνται στις εγκαταστάσεις μας. Είχαμε εποικοδομητικές συζητήσεις με τον κ. Σαμαρά τόσο στην Κίνα όσο και εδώ. Τα δύο κράτη έχουν κοινή ιστορία στο εμπόριο και τις μεταφορές και μοιραζόμαστε τα ίδια όνειρα για το μέλλον. Η Cosco θα αυξήσει τη ροή εμπορευμάτων προς την Ελλάδα, θα φέρουμε περισσότερα φορτία, τα οποία θα προωθούμε στην Ευρώπη μέσω των σιδηροδρόμων, για τους οποίους εκδηλώσαμε ενδιαφέρον στη συνάντησή μας με τον πρωθυπουργό. Οι δύο χώρες θα πλησιάζουν όλο και περισσότερο μεταξύ τους. Θέλουμε να κάνουμε κι άλλη επένδυση στον προβλήτα 3, στο δυτικό κομμάτι της, που θα αυξήσει τα εμπορευματοκιβώτια που διακινούνται σε πάνω από 5.000.000 και θα κάνουν τον Πειραιά το νούμερο ένα λιμάνι της Μεσογείου. Αυτό σημαίνει περισσότεροι εργαζόμενοι, ενώ θα είναι ένα έργο που θα στηρίξει την κυβέρνησή σας».

Από την πλευρά του, ο Αντώνης Σαμαράς υπογράμμισε: «Βρισκόμαστε εδώ, στο λιμάνι του Πειραιά, για να εγκαινιάσουμε την ανατολική πλευρά της προβλήτας 3, που ήταν συμβατική υποχρέωση της Cosco από την πρώτη συμφωνία που είχε υπογραφεί. Είναι μία επένδυση της Cosco ύψους 340 εκατ. ευρώ, χωρίς ακόμα να έχουν εξαντληθεί όλες οι δυνατότητες του λιμανιού. Είμαστε στο μέσον μιας νέας διαπραγμάτευσης, που θα φέρει έργα 224 εκατ. ευρώ για την κατασκευή του δυτικού κομματιού της προβλήτας 3, που θα δημιουργήσει 500 μόνιμες νέες θέσεις εργασίας και 200 επιπλέον θέσεις για τα τρία χρόνια που θα διαρκέσει η κατασκευή της».

Και συνέχισε: «Εφόσον ολοκληρωθεί η συμφωνία, η συνολική επένδυση της Cosco θα φτάσει στα 580 εκατ., ευρώ και θα ανεβάσει τη μεταφορά στα 7.000.000 εμπορευματοκιβώτια, θα δημιουργήσει 3.000 θέσεις εργασίας, με στόχο να γίνει το πρώτο στην Ευρώπη. Η απάντηση μέσα στην κρίση είναι ότι επενδύουμε στην ανταγωνιστικότητα. Αυτή η συνεργασία πρέπει να συνεχιστεί. Το λιμάνι συνδέθηκε με το τρένο. Η πολιτεία ολοκλήρωσε την αναβάθμισή του λιμανιού και βάζουμε την Ελλάδα στο επίκεντρο από και προς την Ασία, αλλά και την Ευρώπη. Τις επόμενες ημέρες θα ανακοινώσουμε την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Οι Κινέζοι ενδιαφέρονται και για άλλες επενδύσεις στην Ελλάδα. Φίλε κάπτεν Γουέι, είστε αποδεδειγμένος φίλος της χώρας μου. Ανοίγονται νέοι δρόμοι. Είμαστε αποφασισμένοι για την περαιτέρω ανάπτυξη και σύσφιξη των σχέσεων των δύο χωρών με μεγαλύτερη συμμετοχή της Κίνας στην ανάπτυξη της χώρας».

Πηγή : ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ

cosco-samaras-in-1cosco-samaras-in-2

Αρθρογράφος

mm
Τμήμα Ειδήσεων Hellas Press Media
Η Hellas Press Media είναι το πρώτο ενημερωτικό Δίκτυο που δημιουργήθηκε στην Ελλάδα. Αν θέλετε να ενταχθείτε στο Δίκτυο επικοινωνήστε στο info@hellaspressmedia.gr