egnatia-odos-4

ΤΟ ΥΠΕΚΑ αφαιρεί αρμοδιότητες της ΕΓΝΑΤΙΑΣ προς όφελος των Εργολάβων

21 Νοεμβρίου 201209:48

egnatia-odos-4Την αφαίρεση αρμοδιοτήτων από την ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟ Α.Ε. σε δύο μεγάλα οδικά έργα που ολοκληρώνονται καταγγέλει ο Σύλλογος Εργαζομένων της εταιρίας κάνοντας λόγο για αποδόμηση της ΕΓΝΑΤΙΑΣ Α.Ε.

Μετά τη δημοσίευση (ΦΕΚ 3017/14-11-2012) της ΚΥΑ των Υπουργών Οικονομικών και Ανάπτυξης,Ανταγωνιστικότητας,Υποδομών,Μεταφορών και Δικτύων, αφαιρέθηκε τελικά από την ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε (εν μέσω διαπραγματεύσεων της κυβέρνησης με τους εκπροσώπους των εργολάβων) η εποπτεία των δύο οδικών έργων Παραχώρησης Μαλιακός – Κλειδί και Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας Ε-65 και μεταβιβάστηκε στις αντίστοιχες Ειδικές Υπηρεσίες του Υπουργείου Υποδομών.

Μετά από πέντε χρόνια επιτυχημένης εποπτείας των συμβατικών όρων των δύο έργων και ιδιαίτερα του οδικού έργου Μαλιακός–Κλειδί, που το κατασκευαστικό του αντικείμενο έχει ολοκληρωθεί κατά 80% περίπου, η Κυβέρνηση και η ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών θεώρησε λογικό, στη λεπτή αυτή φάση διαπραγμάτευσης με τους παραχωρησιούχους των παραπάνω έργων, να μην υποστηρίζεται πλέον τεχνικά και διαχειριστικά από την ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε, τον φορέα που γνωρίζει με κάθε λεπτομέρεια στις πραγματικές τους διαστάσεις τα κατασκευαστικά και άλλα θέματα και τις συμβατικές εκκρεμότητες τους!

Στο σκεπτικό της απόφασης, αναφέρεται πως η παραπάνω αφαίρεση αρμοδιοτήτων και η μεταφορά τους στις κεντρικές υπηρεσίες των Αθηνών, αποσκοπεί στο να αντιμετωπιστούν με ενιαίο και άμεσο τρόπο, σε αυτή την κρίσιμη φάση των διαπραγματεύσεων μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και των Παραχωρησιούχων, όλα τα ανοικτά ζητήματα, προκειμένου να επανεκκινήσουν τα σταματημένα έργα των συμβάσεων Παραχώρησης.

Κατά την άποψή μας, η παραπάνω αιτιολόγηση, δεν έχει καμία στέρεα βάση και εγείρει πλήθος ερωτημάτων, καθώς :

Α) Η ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε, έχει αποδείξει και στην εποπτεία και διαχείριση των παραπάνω έργων Παραχώρησης, ότι μπορεί να προασπίζεται το δημόσιο συμφέρον με τον καλύτερο τρόπο. Χαρακτηριστικά παραδείγματα αποτελούν, τόσο η επιβολή ποινικής ρήτρας ύψους 45.000.000 ευρώ στον Παραχωρησιούχο του Μαλιακός-Κλειδί για αθέτηση συμβατικής προθεσμίας, όσο και η αντιμετώπιση της καταγγελίας για θέματα προστασίας του περιβάλλοντος εις βάρος του έργου Παραχώρησης Ε-65, η οποία και θεωρήθηκε από την Ευρωπαική Επιτροπή πρότυπο απάντησης για παρόμοιες καταγγελίες.

Β) Δεν είναι δυνατόν, οποιαδήποτε ειδική Υπηρεσία του Υπουργείου, όσο καλή και αποτελεσματική και να είναι, να προλάβει να ενημερωθεί για πεπραγμένα πέντε ετών και να μπορέσει έγκαιρα και αξιόπιστα να υποστηρίξει την διαδικασία της διαπραγμάτευσης που βρίσκεται σε τελικό στάδιο.

 

Χωρίς την τεχνική και συμβατική υποστήριξη της ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε και κάτω από την ασφυκτική χρονική πίεση της άμεσης επανεκκίνησης των έργων, πώς θα μπορέσουν οι καθ΄όλα ικανοί και έντιμοι υπάλληλοι της Υπηρεσίας του Υπουργείου, να προλάβουν να αξιολογήσουν και να αντιταχθούν εμπεριστατωμένα στα τυχόν παράλογα οικονομικά αιτήματα των παραχωρησιούχων, που αυθαίρετα έχουν διακόψει τις εργασίες κατασκευής παραβιάζοντας τις συμβάσεις τους ενώ συνεχίζουν να εισπράττουν τσουχτερά διόδια;

 

Καλούμε το Υπουργείο Υποδομών και την Ελληνική Κυβέρνηση, να αναθεωρήσει την βεβιασμένη αυτή απόφαση, καθώς εκτός όλων των άλλων, αποδυναμώνει ακόμη περισσότερο τη μοναδική μεγάλη τεχνική εταιρεία διαχείρισης τεχνικών έργων της Βόρειας Ελλάδας και της στερεί την προοπτική στα έργα κατασκευής και συντήρησης των μεγάλων οδικών αξόνων της χώρας.

Επίσης, στερεί και το Δημόσιο από έναν ικανό τεχνικό σύμβουλο που μπορεί να το συνδράμει –όπως με συνέπεια έπραττε όλα αυτά τα χρόνια- στην σωστή εποπτεία και διαχείριση των έργων με παραχώρηση.

Αυτή η εξέλιξη συνδυάζεται και με τη δρομολογούμενη παραχώρηση του αυτοκινητόδρομου της Εγνατίας Οδού και των καθέτων αξόνων, που ολοκληρώνει την εκχώρηση άνευ όρων στους ιδιώτες, ντόπιους και ξένους, του συνόλου των οδικών αξόνων της χώρας, με τραγικές συνέπειες για την απασχόληση του κλάδου, το κόστος των μεταφορών και την επιβάρυνση των χρηστών οδηγών.

Οι εργαζόμενοι στην ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε., ξεκινήσαμε από χθες στάσεις εργασίας με παράλληλες δράσεις διανομής ενημερωτικών φυλλαδίων στα διόδια Μαλακασίου Ιωαννίνων, Τύριας Θεσπρωτίας και Ανάληψης Λαγκαδά, οι οποίες θα συνεχιστούν για όλη την τρέχουσα εβδομάδα, θέλοντας να εκφράσουμε την αντίθεσή μας στα σχέδια περιθωριοποίησης της εταιρείας μας, της περαιτέρω αποδόμησης του τεχνικού κόσμου της Βόρειας Ελλάδας και της εκχώρησης άνευ όρων στρατηγικής σημασίας οδικών αξόνων όπως της Εγνατίας Οδού και των καθέτων αξόνων στο μεγάλο εργολαβικό και τραπεζικό κεφάλαιο.

Επιπλέον, θέλουμε να εκφράσουμε την αντίθεσή μας στο οριζόντιο μέτρο της διαθεσιμότητας υπαλλήλων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, το οποίο πιστεύουμε πως κατά κύριο λόγο αποσκοπεί στις απολύσεις και όχι στις μετακινήσεις για την κάλυψη αναγκών υπηρεσιών, όπως ισχυρίζεται η κυβέρνηση, και αυτή είναι μόνο η αρχή.

Εντός της εβδομάδας πρόκειται να δοθεί συνέντευξη τύπου για τα θέμα της αφαίρεσης της εποπτείας των δύο οδικών έργων παραχώρησης από την Εγνατία Οδός Α.Ε., όπου εκτός των άλλων θα αποδεικνύεται με στοιχεία ο θετικός απολογισμός της.

Αρθρογράφος

mm
Τμήμα Ειδήσεων Hellas Press Media
Η Hellas Press Media είναι το πρώτο ενημερωτικό Δίκτυο που δημιουργήθηκε στην Ελλάδα. Αν θέλετε να ενταχθείτε στο Δίκτυο επικοινωνήστε στο info@hellaspressmedia.gr