Οδηγούμε στο Βερολίνο το ηλεκτρικό Golf

22 Μαρτίου 201416:35

Το e-uP! έκανε πέρυσι την αρχή, ήρθε η ώρα η μάρκα από το Βόλφσμπουργκ να αρχίσει να «απλώνει» τη συγκεκριμένη τεχνολογία και σε μεγαλύτερα μοντέλα της (εξαιρούμε το φουτουριστικό XL1), τοποθετώντας τη στο μοντέλο-έμβλημά της: το Golf.

Αυτό παίρνει ώθηση από έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 115 PS, προσφέροντας ροπή της τάξης των 27.5 kgm. Εφοδιάζεται με μπαταρίες ιόντων-λιθίου, χωρητικότητας 24.2 kWh που εξασφαλίζουν αυτονομία 190 χιλιομέτρων. Ζυγίζουν 318 κιλά και έχουν τοποθετηθεί στο πάτωμα του οχήματος, ανάμεσα στους δύο άξονες, ώστε να υπάρχει καλύτερη κατανομή βάρους και ταυτόχρονα μείωση του κέντρου βάρους. Σύμφωνα με την ελληνική αντιπροσωπεία της Volkswagen, αναμένεται να το δούμε στα μέρη μας στις αρχές του επόμενου έτους.

Την ώρα που γράφονται αυτά τα λόγια, έχουν προηγηθεί κι έπονται κι άλλα χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι του e-Golf, την πολύ ενδιαφέρουσα συνολική μας εμπειρία από το οποίο, θα διαβάσετε προσεχώς.

Όμως εκτός από τη διαφορετικότητα της οδήγησης ενός αμιγώς ηλεκτρικού αυτοκινήτου που είναι εντυπωσιακή και θα αναλυθεί σε επόμενο άρθρο, πρέπει να σταθούμε και σε όσα βλέπουμε/βιώνουμε εδώ στο Βερολίνο. Αφ’ ενός στην εντυπωσιακή «ηλεκτρική πολιτεία» που έχει στήσει η Volkswagen στο παλιό αεροδρόμιο της πόλης, μετατρέποντας μέρος των υπόστεγων του σε χώρο προβολής όλων όσων έχει να επιδείξει γύρω από τη συγκεκριμένη τεχνολογία. O τίτλος της εκδήλωσης τα λέει όλα: «Electrified».

Εκτός από τον τεράστιο στόλο οχημάτων που βρίσκεται πλησίον του αεροδιαδρόμου και περιλαμβάνει προγόνους του μοντέλου που παρουσιάζεται σήμερα, τo Golf GTE που ως plug-in hybrid γεφυρώνει το χάσμα ανάμεσα στα οφέλη της ηλεκτροκίνησης και τις ανάγκες δυνατότητας μεγάλων αποστάσεων, φυσικά του e-Golf αλλά και πολλά άλλα ενδιαφέροντα.

Όπως μία πραγματικών διαστάσεων ενδότερη ματιά στο drive train του Golf, σε όλες τις παραλλαγές του – είτε φοράει κινητήρα FSI, είτε TDI, είτε πρόκειται για το GTE ή και το Golf. Βλέπετε, αυτό που θέλουν να επιδείξουν οι άνθρωποι της Volkswagen και μας τόνισαν στην παρουσίασή τους, είναι πως όλες οι παραπάνω τεχνολογίες, στήνονται πάνω στην ίδια MQB πλατφόρμα. Δεν απαιτείται διαφορετική μονάδα παραγωγής αλλά μπορεί το ίδιο εργοστάσιο να παράγει την ίδια ώρα, οποιοδήποτε από τα «αδερφάκια» της οικογένειας Golf. Ηλεκτρικά ποδήλατα, fun games που ποδηλατώντας κινείς και διαγωνίζεσαι με αγωνιστικά VW σε παράλληλη διαδρομή, μοντέλα όπως το XL1 με ανοιχτές πόρτες έτοιμα να σου επιδείξουν την τεχνολογία τους, σταθμούς φόρτισης, διαδραστικές εκθέσεις κ.α., συνθέτουν το εντυπωσιακό σκηνικό που… ηλεκτρίζει.

Και βγαίνοντας έξω από τον χώρο της επίδειξης, κάνοντας τις πρώτες εκατοντάδες μέτρα με το e-Golf πριν αφήσεις το παλιό αεροδρόμιο για να το “ζήσεις” σε αστικούς δρόμους, αναπόφευκτα το μάτι σου πέφτει στη χαοτική έκταση του αεροδρομίου. Έχεις κατά νου το εγκαταλελειμμένο Ελληνικό, με τα κτίρια να σαπίζουν ανεκμετάλλευτα. Που θα μπορούσαν να έχουν εκθεσιακή χρήση, όπως εδώ το Tempelhof.

Το μάτι χάνεται στο βάθος της αχανούς επίπεδης επιφάνειας που φιλοξενούσε τους αεροδιαδρόμους και τι βλέπεις; Πολύ πράσινο, εκατοντάδες ανθρώπους να κάνουν βόλτα, τζόκινγκ, κάθε λογής σπορ, ομαδικά ή και… μηχανοκίνητα. Δίνοντας ζωή σε ένα χώρο που αντίστοιχα στη χώρα μας ρημάζει. Ένα χώρο που θα μπορούσε να φιλοξενεί αντίστοιχες εκδηλώσεις και να φέρνει στη χώρα μας, δημοσιογράφους απ’ όλο τον κόσμο. Όπως συμβαίνει εδώ, με το «Electrified» της Volkswagen.
protothema.gr

Αρθρογράφος

mm
Τμήμα Ειδήσεων Hellas Press Media
Η Hellas Press Media είναι το πρώτο ενημερωτικό Δίκτυο που δημιουργήθηκε στην Ελλάδα. Αν θέλετε να ενταχθείτε στο Δίκτυο επικοινωνήστε στο info@hellaspressmedia.gr