Δοκιμάζουμε το… καυτό Peugeot 208 GTi

28 Ιουλίου 201409:00

Το 208 GTi των 200 PS είναι ό,τι ταχύτερο έχει φτιάξει ποτέ η Peugeot στη μικρή κατηγορία. Ταυτόχρονα, είναι ασφαλές και ευκολοδήγητο.

Η κατηγορία των μικρών, πολύ γρήγορων αυτοκινήτων βρίθει νέων αφίξεων: από Fiesta ST και Clio RS μέχρι Cooper S και Polo GTi, ο υποψήφιος αγοραστής έχει πληθώρα επιλογών, ανάμεσα στις οποίες σίγουρα βρίσκεται και το 208 GTi. Η Peugeot έχει μακρά παράδοση στη συγκεκριμένη κατηγορία. Τα δεδομένα όμως έχουν αλλάξει: το 208 GTi είναι πιο ασφαλές, γρήγορο και ταυτόχρονα πιο οικονομικό από το θρυλικό 205 GTi 1.9 lt.

Παρατηρώντας το εξωτερικά, η πρώτη λέξη που έρχεται στο μυαλό σου είναι «φινέτσα». Ελάχιστα πιο φαρδιά μετατρόχια, φουσκωμένα φτερά που φιλοξενούν τροχούς 17 ιντσών με ελαστικά 205/45, ποδιές, μάσκα εμπρός με τη γαλλική σημαία, διαχύτης, αεροτομή και διπλή απόληξη εξάτμισης σε συνδυασμό με το λογότυπο GTI στις πίσω κολόνες συνθέτουν μια καλαίσθητη εικόνα. Πατάς τη νύχτα από μακριά το χειριστήριο για να το ξεκλειδώσεις και βλέπεις να φωτίζεται ένα κόκκινο περίγραμμα στο εσωτερικό των οργάνων του ταμπλό ίδιου σχήματος με τις απολήξεις της εξάτμισης. «Τα μάτια και τα ρουθούνια του λιονταριού», λέει η κόρη μου.

Το εσωτερικό της πολυτελούς έκδοσης της δοκιμής μας είναι γοητευτικό. Σπορ δερμάτινα καθίσματα σε μαύρο και κόκκινο, αλουμινένια πεντάλ και λεβιές ταχυτήτων, μικρό ελλειπτικό τιμόνι με λεπτή στεφάνη και το λογότυπο GTi μπροστά από τα όργανα σε ασυνήθιστη θέση. Προσαρμόζεσαι και εκτιμάς την ταχύτητα του τιμονιού. Η συγκεκριμένη θέση οδήγησης δίνει καλύτερη αίσθηση χώρου, δεν βλέπεις όμως μέρος του πίνακα οργάνων αν ρυθμίσεις χαμηλά την έδρα του καθίσματος. Λεπτομέρειες σ’ έναν καθ’ όλα συναισθηματικό εσωτερικό χώρο που σε βάζει σε κλίμα…

Αγέρωχα, αρχοντικά!
Το 208 GTi δεν κρύβει δράμα. Δεν ακούγεται υστερικά, δεν έχει τονισμένες αντιδράσεις, δεν σπινάρει ανεξέλεγκτα, δεν κοπανάει σε λακκούβες ή ανομοιομορφίες. Διατηρεί μια γαλλική αξιοπρέπεια σε όλα. Στις απότομες αλλαγές πορείας δεν γέρνει και το πίσω μέρος μετατοπίζεται γλυκαίνοντας τις υποστροφικές τάσεις. Επιταχύνοντας από στάση, το 208 εντυπωσιάζει καθώς ξεπερνά τα 100 km/h με 2α και τα 200 km/h με 4η στο κιβώτιο, που διακρίνεται για την ευχρηστία και την ακρίβεια. Η ομοιογένεια του κινητήρα (σ.σ.: από τη συνεργασία με την BMW) και κυρίως η ροπή των 28 kgm από το ρελαντί δεν αφήνουν κενό δύναμης, όπως αντίστοιχα δεν υπάρχει και κανένα ξέσπασμα. Όλα γίνονται ομαλά και η άνεση της ανάρτησης επιτείνει αυτή την αίσθηση.

Όσο κι αν αυτό φαίνεται περίεργο, το 208 GTi ούτε γέρνει, ούτε κοπανάει. Είναι σαφές πως η κορυφαία ακαμψία του αμαξώματος επέτρεψε στους Γάλλους μηχανικούς να κάνουν επιλογές στο σετάρισμα της ανάρτησης, που οδήγησαν σε χρυσή τομή. Η ανάρτηση είναι κατά 8 mm πιο χαμηλή από τα απλά 208, έχει ενισχυμένο υποπλαίσιο, φαρδύτερα μπράτσα, μεγαλύτερες αντιστρεπτικές και ελατήρια – αμορτισέρ με μικρότερο βαθμό απόσβεσης. Σε απότομη αλλαγή πορείας υπό υψηλή ταχύτητα, το σήκωμα του πίσω εσωτερικού τροχού, σήμα κατατεθέν των μικρών Peugeot, παραμένει, ενώ η πληροφορία που φτάνει στα χέρια σου αρχικά φαντάζει λίγη και η ακρίβεια όχι απόλυτη. Σιγά-σιγά όμως συνηθίζεις στη φιλοσοφία «πιο απλά, πιο γρήγορα», που διέπει το συγκεκριμένο GTi. Σε σχέση με το Fiesta ST, που επίσης οδηγήσαμε πρόσφατα, πάει εξίσου γρήγορα, χωρίς να απαιτεί τόση προσπάθεια/ικανότητα από τον οδηγό. Σύντομα θα έχουμε στα χέρια μας και το Clio RS, οπότε μείνετε συντονισμένοι…

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 1.598 cc
Ισχύς: 200 PS/5.800 rpm
Ροπή: 28,1 kgm/1.700 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 230 km/h
Επιτάχυνση 0-100 km: 6,8 sec
Μεικτή κατανάλωση: 8,5 lt/100 km (δοκιμής)Εκπομπές CO2: 139 gr/km
Βάρος: 1.160 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 3.962/1.739/1.460 mm
Χώρος αποσκευών: 285 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 153 ευρώ
Τιμή: 22.120 ευρώ (19.500 με απόσυρση + bonus)

Πηγή:www.protothema.gr

Αρθρογράφος

mm
Τμήμα Ειδήσεων Hellas Press Media
Η Hellas Press Media είναι το πρώτο ενημερωτικό Δίκτυο που δημιουργήθηκε στην Ελλάδα. Αν θέλετε να ενταχθείτε στο Δίκτυο επικοινωνήστε στο info@hellaspressmedia.gr