egnatia_apantisi

Απάντηση της Εγνατίας Οδού στο δημοσίευμα του XanthiPress.gr για τα διόδια

24 Αυγούστου 201014:27

egnatia_apantisi Άμεση ήταν η απάντηση της Εγνατίας Οδού Α.Ε. στο δημοσίευμα του XanthiPress.gr γύρω από τα διόδια της Εγνατίας Οδού και την αναντιστοιχία μεταξύ των δηλώσεων του Υφυπουργού Υποδομών Γιάννη Μαγκριώτη και του Προέδρου της εταιρίας Τάσου Μουρατίδη, σχετικά με τους σταθμούς διοδίων της Εγνατίας και το κόστος συντήρησης του οδικού δικτύου.

Σε επιστολή του προς το XanthiPress.gr ο Πρόεδρος της Εγνατίας Οδού Α.Ε. Τάσος Μουρατίδης προβαίνει σε σειρά διευκρινήσεων γύρω από το είδος των διοδίων που θα υπάρξουν και, παράλληλα, αποσαφηνίζει τον τρόπο που θα λειτουργήσουν τα διόδια στην Εγνατία, αποκλείοντας οριστικά τους 13 σταθμούς διοδίων κατά μήκος του δρόμου. Κάνει λόγο για κατάργηση των μετωπικών σταθμών διοδίων –πλην αυτών σε Πολύμυλο και Μάλγαρα- και εφαρμογή μόνο ηλεκτρονικών σταθμών.

Ο Πρόεδρος της Εγνατίας επιρρίπτει ευθύνες στην προηγούμενη διοίκηση της εταιρίας για το γεγονός ότι δεν προχώρησε ο σχεδιασμός που υπήρχε για τα διόδια ενώ, παράλληλα, διευκρινίζει ότι η  διάσταση μεταξύ της εκτίμησης του ίδιου και του Υφυπουργού Γιάννη Μαγκριώτη για το κόστος συντήρησης του αυτοκινητοδρόμου, οφείλεται στο γεγονός ότι στα 40 εκατομμύρια ευρώ,που ανέφερε ο ίδιος σε δήλωσή του, αφορούν μόνο στον αυτοκινητόδρομο και θα πρέπει να προστεθεί το κόστος λειτουργίας της ΕΓΝΑΤΙΑΣ ΟΔΟΥ Α.Ε. ως εταιρίας με αμοιβές προσωπικού και γενικά έξοδα που φτάνουν το κόστος στα 100 εκατ. Ευρώ.

Αναλυτικά η επιστολή του Προέδρου της Εγνατίας Οδού Α.Ε. Τάσου Μουρατίδη προς το XanthiPress.gr , που κοινοποιείται στο γραφείο του Υφυπουργού Γιάννη Μαγκριώτη αναφέρει:

“Κύριε Διευθυντά,

Σε σχέση με το δημοσίευμά σας της 23 Αυγούστου 2010 με τίτλο «Έρχονται τα πρώτα διόδια»  όπου θίγετε ζητήματα σχετικά με τη λειτουργεία της Εγνατίας Οδού, σας διευκρινίζω τα εξής:

α) Η αναφορά σας στους «13 σταθμούς διοδίων» έχει να κάνει με την ολιγωρία της προηγούμενης διοίκησης να εκτελέσει το πρόγραμμα κατασκευής σταθμών διοδίων κατά μήκος της Εγνατίας Οδού.
Το πρόγραμμα της νέας διοίκησης είναι αντί των μετωπικών σταθμών διοδίων, να εγκατασταθεί σύστημα ηλεκτρονικών διοδίων, όπως πολύ σωστά αναφέρετε, σε συν δυασμό με τους σταθμούς Μαλγάρων και Πολυμύλου.
Συνεπώς ζήτημα κατασκευής 13 σταθμών δεν τίθεται.

β) Ως προς το κόστος «λειτουργίας και συντήρησης» υπάρχει μια εμφανής παρανόηση. Το κόστος λειτουργίας της Εγνατίας Οδού, δηλαδή του αυτοκινητοδρόμου και μόνον, είναι της τάξης των 40 εκατ. €, ποσό που αυθάνει με την πάροδο του χρόνου λόγω αύξησης των αναγκών συντήρησης. Ωστόσο το συνολικό κόστος της «Εγνατίας Οδού», δηλαδή της εταίριας, είναι της τάξης των 100 εκατ. €. Στο κόστος αυτό συμπεριλαμβάνονται και αμοιβές προσωπικού, γενικά έξοδα κλπ. Πρόκειται συνεπώς για δύο διαφορετικά πράγματα.

γ) Τέλος θα πρέπει να γίνει σαφές ότι «Εγνατίας Οδός Α.Ε.» και Υπουργείο Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων έχουν απόλυτα διακριτούς ρόλους σε σχέση με την εκμετάλλευση του αυτοκινητοδρόμου. Η Εγνατία Οδός είναι υποχρεωμένη να παρέχει το σύστημα διοδίων και την υποδομή του,  ενώ το Υπουργείο καθορίζει και έχει την απόλυτη ευθύνη για την πολιτική που ακολουθείται στο ζήτημα των διοδίων. (επιλογή συστήματος, καθορισμός διοδίου τιμήματος κλπ)

Ευχαριστώ για τη φιλοξενία


Με εκτίμηση

Αναστάσιος  Μουρατίδης
Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος”

 

Αρθρογράφος

mm
Τμήμα Ειδήσεων Hellas Press Media
Η Hellas Press Media είναι το πρώτο ενημερωτικό Δίκτυο που δημιουργήθηκε στην Ελλάδα. Αν θέλετε να ενταχθείτε στο Δίκτυο επικοινωνήστε στο info@hellaspressmedia.gr