Η πολυαναμενόμενη θέση του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος για το ζήτημα της Παλιάς Πόλης και, κύρια, για το θέμα της περιοδικής πεζοδρόμησης των οδών Ορφέως και Αμοιρίδη.
Μετά την πρόθεση που εξέφρασε η δημοτική αρχή για την περιοδική πεζοδρόμηση, με τρόπο που να εξυπηρετεί την διέλευση πεζών, μόνο τις μέρες και ώρες που συγκεντρώνεται κίνηση στα καφέ της περιοχής αλλά και τις αντιδράσεις των κατοίκων και του Συλλόγου της Παλιάς Πόλης, το Τεχνικό Επιμελητήριο παίρνει επίσημη θέση, με μια περίληψη πρότασης, που συμπεριλαμβάνεται στο τεύχος του ΤΕΕ Θράκης που κυκλοφόρησε πρόσφατα.
Κρίνεται αποσπασματικό, ζητείται συνολική αντιμετώπιση
Μεταξύ άλλων το ΤΕΕ κρίνει αποσπασματικό το μέτρο της περιοδικής πεζοδρόμησης, κρίνοντας ότι απλώς θα μετατοπίσει το φόρτο των οχημάτων σε άλλα σημεία της παλιάς πόλης και δεν θα λύσει κάποιο πρόβλημα. Οι άνθρωποι του Τεχνικού Επιμελητηρίου επισημαίνουν την επικινδυνότητα της κατάστασης που διαμορφώνεται σήμερα ταυτόχρονα με την αύξηση της κυκλοφορίας, λόγω των νυχτερινών καταστημάτων, αλλά ζητά την αντιμετώπιση του προβλήματος με τρόπο συνολικά, ξεκινώντας από την εφαρμογή των αποφάσεων που έχουν ήδη ληφθεί από καιρό.
Τέλος, από το κείμενο, διαφαίνεται πρόταση για εφαρμογή των όρων του Προεδρικού Διατάγματος σε ότι αφορά στα ΙΧ, δηλαδή κυκλοφορία και στάθμευση μόνο για τους μόνιμους κατοίκους και όχι του επισκέπτες. Η θέση αυτή, αναμένεται ότι θα βρει αντίθετο το Δήμο, που έχει δρομολογήσει την περιοδική πεζοδρόμηση και επαναφέρει στο προσκήνιο το ζήτημα της αντιμετώπισης των οχημάτων στην Παλιά Πόλη.
Η θέση του Παραρτήματος Θράκης του ΤΕΕ.
Το τελευταίο χρονικό διάστημα διεξάγεται συζήτηση εντός και εκτός του δημοτικού συμβουλίου για την πεζοδρόμηση των οδών Φ. Αμοιρίδη και Ορφέως. Ο προβληματισμός υπάρχει γιατί μετά την τοποθέτηση τραπεζο-καθισμάτων επί των οδών είναι δύσκολη η διέλευση των οχημάτων και ταυτόχρονα επικίνδυνη για τους θαμώνες των καταστημάτων. Την ίδια στιγμή ο κυκλοφοριακός φόρτος μεγαλώνει γιατί συνεχώς αυξάνονται οι επισκέπτες στην περιοχή, με αποτέλεσμα το πρόβλημα να γίνεται πιο έντονο.
Σε κάθε περίπτωση οφείλουμε να αναγνωρίσουμε ότι η αύξηση της επισκεψiμότητας προκαλεί συνέπειες, που οφείλουμε όλοι και κυρίως η Δημοτική Αρχή, να αντιμετωπίσουμε. Το πρόβλημα υπάρχει και μεγεθύνεται γιατί όλο αυτό το χρονικό διάστημα δεν εφαρμόστηκαν οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που έχουν καθοριστεί για την περιοχή.
Οι επισκέπτες σταθμεύουν στην περιοχή γιατί ποτέ δεν επιβλήθηκαν οι κυρώσεις που καθορίζονται από την απαγόρευσή της. Οι επισκέπτες χρησιμοποιούν το αυτοκίνητο όταν πρώτα παραβάτες είναι τα ίδια τα υπηρεσιακά αυτοκίνητα του δήμου που σταθμεύουν παράνομα μπροστά στο χώρο του δημαρχείου. Και σίγουρα το αισθητικό αποτέλεσμα ενός παρκαρισμένου αυτοκινήτου μπροστά σε ένα παραδοσιακό κτίριο δεν αντιπροσωπεύει την εικόνα που θέλουμε να προσδώσουμε στην παλιά πόλη.
Με άλλα λόγια η επιλεκτική πεζοδρόμηση στην παρούσα φάση απλά θα μετατοπίσει το πρόβλημα από τη μη εφαρμογή των κανόνων, σε άλλο τμήμα της Παλιάς Πόλης.
Με βάση τα παραπάνω, πρέπει σε πρώτη φάση να προχωρήσουμε στην εφαρμογή των κανόνων που ήδη υπάρχουν με προηγούμενες αποφάσεις και μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα να επιστρέψουμε στο θέμα αξιολογώντας τα αποτελέσματα της εφαρμογής τους. Το ΤΕΕ έχει επανειλημμένα θέσει την αναγκαιότητα αξιολόγησης των μέτρων που λαμβάνονται.
Η κυκλοφοριακή μελέτη που πρόκειται να συνταχθεί για την πόλη, θα λάβει υπόψη τις συνθήκες και τα χαρακτηριστικά της παλιάς πόλης και είναι σίγουρο ότι η παλιά πόλη δεν μπορεί αντιμετωπισθεί μόνο με κριτήρια κυκλοφοριακά και με την δυνατότητα απορρόφησης οδικού φόρτου.
Όμοια, πρέπει να αναγνωρίσουμε ότι καμία ρύθμιση από μόνη της δε μπορεί να είναι αρκετή αν δε πείσουμε τους δημότες της πόλης μας να περιορίσουν την άσκοπη χρήση του αυτοκινήτου εντός πόλης και ιδιαίτερα της Παλιάς Πόλης που δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι δημιουργήθηκε με κλίμακα ανθρώπου.
Τέλος θα πρέπει να σημειωθεί ότι η Ξάνθη δεν αποτελεί τη μοναδική για τα δεδομένα της χώρας πόλη που διαθέτει παραδοσιακό οικισμό στο εσωτερικό της. Μπορεί να αναζητήσει κανείς παραδείγματα και σε άλλες πόλεις όπως τα Ιωάννινα που κλήθηκαν να αντιμετωπίσουν το θέμα των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων εντός του κάστρου της πόλης, επιλέγοντας τελικά την απαγόρευση της στάθμευσης στους επισκέπτες και όχι στους μόνιμους κατοίκους.
Οι αποφάσεις μας πρέπει να στοχεύουν στη δημιουργία ενός τουριστικού χάρτη της παλιάς πόλης για να πετύχουμε τελικά την καλύτερη προβολή της, την διασφάλιση της επισκεψιμότητας και την υποστήριξη της επιχειρηματικής πρωτοβουλίας με προτεραιότητα όμως και σεβασμό στις συνθήκες ζωής των μονίμων κατοίκων της, χωρίς τους οποίους η παλιά πόλη δε μπορεί να υπάρξει ως διατηρητέος οικισμός.
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies, για την συλλογή στατιστικών στοιχείων και την διασφάλιση της καλύτερης εμπειρίας σας.
Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. Tι είναι τα Cookies;