Σιδηροδρομική Εγνατία κα υδατοδρόμιο Πόρτο Λάγος ζητούν «λευκούς ιππότες»

5 Ιουνίου 201619:01

Μια λίστα με σημαντικά έργα υποδομών που θα αλλάξουν τα μεταφορικά δεδομένα της Ελλάδας και με προϋπολογισμό δεκάδων δισ. ευρώ έχουν αναρτηθεί στην Ευρωπαϊκή Πύλη Επενδυτικών Έργων αναζητώντας χρηματοδότηση. Η σιδηροδρομική Εγνατία, η επέκταση της Αττικής Οδού και του προαστιακού σιδηροδρόμου μέχρι το Λαύριο, η αναβάθμιση των λιμανιών του Λαυρίου και της Αλεξανδρούπολης, η γραμμή 4 του μετρό στην Αθήνα αλλά και οι δύο επεκτάσεις στο μετρό της Θεσσαλονίκης, η σιδηροδρομική γραμμή Πάτρα – Πύργος – Καλαμάτα (θα υπάρχει και σύνδεση με Ολυμπία και Κατάκολο), η Υποθαλάσσια Ζεύξη Σαλαμίνας, η Νότια Επέκταση Περιμετρικής Υμηττού είναι μόνο μερικά από τα έργα που έχουν αναρτηθεί στην ευρωπαϊκή λίστα για επενδυτικές ευκαιρίες στο επίσημο site της Ε.Ε.

Σε περίπτωση που τελικά προχωρήσουν όλα τα σχετικά project η χώρα μας θα αλλάξει όψη και θα αποτελεί πλέον πύλη εισόδου και εξόδου τουριστών αλλά και εμπορευμάτων με τεράστιες οικονομικές απολαβές.

Σιδηροδρομική Εγνατία
Η ελληνική κυβέρνηση σχεδιάζει την «Σιδηροδρομική Εγνατία» ένα νέο σιδηροδρομικό διάδρομο 565χλμ. με μείγμα ευρωπαϊκής, παγκόσμιας και τραπεζικής χρηματοδότησης. Θα ξεκινά από την Αλεξανδρούπολη (κοντά στα σύνορα με Τουρκία) και θα καταλήγει στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας (κοντά στην Ιταλία).

Το κόστος αυτού του φιλόδοξου έργου φτάνει στο αστρονομικό ποσό των 10 δισ. ευρώ και εφόσον ευδοκιμήσει, θα αποτελέσει το μεγαλύτερο σιδηροδρομικό project της Ευρώπης για την επόμενη δεκαετία. Περιλαμβάνει τα παρακάτω τμήματα:

α) Αλεξανδρούπολη – Θεσσαλονίκη: Ηλεκτροκινούμενη γραμμή, με εγκατάσταση προηγμένης σηματοδότησης-τηλεδιοίκησης και νέα χάραξη σε επιλεγμένα τμήματα με κόστος 1,8 δισ. ευρώ (Αλεξανδρούπολη – Ξάνθη 300 εκατ. ευρώ, Ξάνθη – Θεσσαλονίκη 1,5 δισ. ευρώ).

β) Θεσσαλονίκη – Κοζάνη: Ηλεκτροκινούμενη γραμμή με σηματοδότηση με κόστος 800 εκατ. ευρώ.

γ) Κοζάνη – Κρυσταλλοπηγή: Ηλεκτροκινούμενη γραμμή με σηματοδότηση, κατασκευή και του υποτμήματος Φλώρινα – Κρυσταλλοπηγή.

δ) Κοζάνη – Ηγουμενίτσα: Κατασκευή νέας γραμμής που θα καταλήγει σε σύνδεση με το λιμάνι Ηγουμενίτσας με κοστος του γ` και του δ` τμήματος 7,4 δισ. ευρώ.

 

 

Υδατοδρόμια
Δημιουργία δικτύου υδατοδρομίων προϋπολογισμού 45 εκατομμυρίων ευρώ. Αναμένεται σχετική νομοθετική ρύθμιση από το υπουργείο Μεταφορών, η οποία θα απλοποιεί τις διαδικασίες αδειοδότησης.

Τα υπουργεία Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων και Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής σε συνεργασία με το ΤΑΙΠΕΔ και τους συναρμοδίους φορείς, προσανατολίζονται στην άμεση αδειοδότηση των υδατοδρομίων Παξών, Πατρών, Ζακύνθου, Κεφαλονιάς και Λευκάδας, μετά και το αδειοδοτημένο ήδη υδατοδρόμιο της Κέρκυρας, με στόχο την δημιουργία του πρώτου δικτύου υδατοδρομίου στην Ελλάδα.

Αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα, πάνω από 50 υδατοδρόμια βρίσκονται σε μία διαδικασία αδειοδότησης ανάμεσα τους και αυτό του Πόρτο Λάγος

Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο
Στα έργα που προτείνονται για το πακέτο Γιούνκερ περιλαμβάνεται και η αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο μέχρι τα ελληνοβουλγαρικά σύνορα προϋπολογισμού 160 εκατομμυρίων ευρώ.Το έργο αφορά στην τοποθέτηση ηλεκτροκίνησης και σηματοδότησης με παράλληλη αναβάθμιση του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης στον τομέα των εμπορευματικών μεταφορών.

πηγή: imerisia.gr

 

Αρθρογράφος

mm
Τμήμα Ειδήσεων Hellas Press Media
Η Hellas Press Media είναι το πρώτο ενημερωτικό Δίκτυο που δημιουργήθηκε στην Ελλάδα. Αν θέλετε να ενταχθείτε στο Δίκτυο επικοινωνήστε στο info@hellaspressmedia.gr