Πόλεμος ιδιοκτητών και ναυτεργατών στη γραμμή της Θάσου. Καταγγελία ναυτεργατών για το “Στέλιος Φιλιάγκος”

29 Ιουλίου 201419:39

Συνεχίζονται οι τριγμοί στην ναυτιλιακή σύνδεση μεταξύ της Καβάλας και της Θάσου, καθώς η είσοδος της τρίτης ναυτιλιακής εταιρείας “Όσιος Δαυίδ” συνεχίζει να προκαλεί καθημερινά περισσότερα προβλήματα από όσα προσπαθεί να λύσει με τα δρομολόγιά της. Αφορμή στάθηκε το γεγονός ότι το πλοίο “Στέλιος Φιλιάγκος” (το οποίο χρησιμοποιεί η “Όσιος Δαυίδ”) μπήκε στα δρομολόγια με λιγότερο προσωπικό σε σχέση με τα πλοία των ΑΝΕΘ και ΝΕΚ (ένεκα και των λιγότερων δρομολογίων που εκτελεί καθημερινά). το γεγονός αυτό είχε σαν συνέπεια, ως γνωστόν, να προχωρήσει η ΝΕΚ του κ. Μητσόπουλου σε απολύσεις 11 ναυτεργατών, δηλαδή μιας ολόκληρης βάρδιας, καθώς οι ΑΝΕΘ και ΝΕΚ επιδιώκουν να περιορίσουν τις βάρδιες και τα πληρώματά τους σε μια προσπάθεια να πιέσουν για την σωστή και άμεση εφαρμογή του νόμου που αφορά τις ώρες εργασίας και ανάπαυσης των ναυτεργατών.

Καταγγελία 3 ναυτεργατικών οργανώσεων για τις ώρες εργασίες του “Στ. Φιλιάγκος”

Το τελευταίο επεισόδιο στο σίριαλ αυτό (το οποίο, ουσιαστικά, είχε ξεκινήσει με το που εγκρίθηκε η είσοδος της “Όσιος Δαυίδ” στο πρόγραμμα των δρομολογίων από το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών) ήταν μια νέα καταγγελία 3 ναυτιλιακών οργανώσεων (της Πανελλήνιας Ένωσης Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού, της Πανελλήνιας Ένωσης Κατώτερων Πληρωμάτων Μηχανής Ε.Ν. “Ο ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ” και της Πανελλήνιας Επαγγελματικής Ένωσης Μαγείρων Εμπορικού Ναυτικού) εις βάρος της “Όσιος Δαυίδ” για την παραβίαση των ωρών εργασίας και ανάπαυσης των εργαζομένων στο πλοίο της. Η καταγγελία αυτή, η οποία υποβλήθηκε στην Διεύθυνση Ναυτικής Εργασίας του Υπουργείου Ναυτιλίας & Αιγαίου, το Λιμεναρχείο Καβάλας, το Λιμενικό Τμήμα Λιμένα Θάσου και τον Λιμενικό Σταθμό Πρίνου Θάσου και κοινοποιήθηκε στην ΠΝΟ αναφέρει τα εξής:

Παρά την από 24-6-2014 καταγγελία μας, καθώς και άλλων συνδικαλιστικών οργανώσεων, για την παραβίαση των ωρών εργασίας και ανάπαυσης από το Ε/Γ-Ο/Γ πλοίο «Στέλιος Φιλιάγκος» της ναυτιλιακής εταιρείας «Όσιος Δαυίδ», που δρομολογείται στις πορθμειακές γραμμές Καβάλας – Θάσου και παρότι  επιβεβαιώθηκε  από έγγραφο του ΥΝΑ/ΚΝΠ/ΔΝΕΡ 2ο 211530/07-2014, συνεχίζεται μέχρι σήμερα η παραβίαση με ευθύνη του Λιμεναρχείου Καβάλας που καθόρισε το ωράριο των δρομολογίων.

Συγκεκριμένα το Ε/Γ-Ο/Γ πλοίο «Στέλιος Φιλιάγκος» της ναυτιλιακής εταιρείας «Όσιος Δαυίδ», με βάση τα δρομολόγια που εκτελεί στις πορθμειακές γραμμές Κεραμωτή – Λιμένα και Καβάλα – Πρίνο, οι ναυτεργάτες εργάζονται 95 ώρες και 30 λεπτά την εβδομάδα, δεν υπάρχει διπλή βάρδια με αντίστοιχο πλήρωμα, που έχουν τα υπόλοιπα 4 πλοία της πορθμειακής γραμμής Κεραμωτή – Λιμένα, ενώ καμία ναυτιλιακή εταιρεία από τις 3 που δραστηριοποιούνται δεν εφαρμόζουν τις  2 εικοσιτετράωρες άδειες ανάπαυσης τον μήνα για τους ναυτεργάτες που προβλέπεται από την ΣΣΕ.

Αυτές οι  συνθήκες οδήγησαν σε απολύσεις 11 ναυτεργατών από την β’ βάρδια της εταιρείας του πλοιοκτήτη Μητσόπουλου σε πλοία του στις πορθμειακές γραμμές Καβάλας – Θάσου και παρά την ανάκληση τους,  τόσο η εταιρεία του Μητσόπουλου αλλά και η ΑΝΕΘ απειλούν με απολύσεις των πληρωμάτων που εκτελούν β’ βάρδια.

Στην πορθμειακές γραμμές Καβάλας – Θάσου, οι εφοπλιστές σε συνεργασία με τις λιμενικές αρχές, έχουν εξαπολύσει προκλητικά, οργανωμένη επιχείρηση παρέμβασης στα ναυτεργατικά και συνδικαλιστικά δικαιώματα.

Να υπενθυμίσουμε την προειλημμένη  απόφαση στις 23 Ιούνη 2014, του δικαστηρίου της Θάσου που καταδίκασε  20 ναυτεργάτες με ποινή 8 μήνες φυλάκιση, κατηγορώντας τους για παρακώλυση συγκοινωνιών, επειδή υπερασπίστηκαν την Πανελλαδική απεργία στις 11 Μάρτη 2010.

Απαιτούμε την άμεση παρέμβαση των υπηρεσιών του ΥΝΑ, να γίνει τροποποίηση των δρομολογίων ή πρόσληψη ναυτεργατών για β’ βάρδια στο Ε/Γ-Ο/Γ «Στέλιος Φιλιάγκος», να σταματήσει η παραβίαση των ωρών εργασίας και ανάπαυσης, που εγκυμονούν σοβαρούς κινδύνους στην ζωή και ασφάλεια των ναυτεργατών, των επιβαινόντων και των λιμενικών εγκαταστάσεων.

Πατήστε εδώ για να διαβάσετε την απάντηση στην καταγγελία αυτή, η οποία αναφέρει ότι έχει ξεκινήσει η διαδικασία επιβολής κυρώσεων στην “Όσιος Δαυίδ”

Με δηλώσεις του, πάντως, σε τοπικό τηλεοπτικό σταθμό ο καπετάνιος του πλοίου (ο οποίος λέγεται επίσης Στέλιος Φιλιάγκος) απέδωσε τις καταγγελίες αυτές σε μεθοδευμένες πιέσεις εις βάρος της πλοιοκτήτριας εταιρείας, τονίζοντας ότι ενώ θα έπρεπε το πλοίο που κυβερνάει να πραγματοποιεί 6 δρομολόγια κάνει μόνο 4.

πηγή:KavalaPress.gr

Αρθρογράφος

mm
Τμήμα Ειδήσεων Hellas Press Media
Η Hellas Press Media είναι το πρώτο ενημερωτικό Δίκτυο που δημιουργήθηκε στην Ελλάδα. Αν θέλετε να ενταχθείτε στο Δίκτυο επικοινωνήστε στο info@hellaspressmedia.gr