kollaros giorgos

Αντίθετος στο ψήφισμα του Δήμου για τα διόδια ο Γιώργος Κολλάρος

9 Σεπτεμβρίου 201100:53

kollaros_giorgosΤην αντίθεσή της παράταξης ΛΑΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ εκφράζει με ανακοίνωσή του ο δημοτικός σύμβουλος Ξάνθης Γιώργος Κολλάρος, στο περιεχόμενο του ψηφίσματος που εξέδωσε ομόφωνα (απουσίαζε ο ίδιος) το Δημοτικό Συμβούλιο για τα διόδια των Αμαξάδων και είχε προωθήσει στο Δημοτικό Συμβούλιο Ξάνθης η Κίνηση Ενεργών Πολιτών.

Ο Γιώργος Κολλάρος αναφέρει:

Πανηγυρίζουν για την «ομόφωνη» αποδοχή από το Δημοτικό Συμβούλιο Ξάνθης ψηφίσματος για τα διόδια -που προωθήθηκε από την Κίνηση Ενεργών Πολιτών Ξάνθης. Μιας βαθειά αντίθετης στα λαϊκά συμφέροντα απόφασης. Μιας απόφασης που συμπλέει με τα συμφέροντα των μεγαλοεργολάβων και των κατασκευαστικών ομίλων στους οποίους έχει παραδοθεί το τμήμα της λαϊκής περιουσίας που λέγεται οδικοί άξονες, αλλά και το γενικότερο μεταφορικό έργο στη χώρα.

Η Λαϊκή Συσπείρωση θεωρεί ότι τα διόδια είναι μέρος του πολέμου που έχουν εξαπολύσει κατά του λαού ΠΑΣΟΚ-ΝΔ-Ε.Ε. για να προστατέψουν τα κέρδη των επιχειρηματικών ομίλων. Τα διόδια και οι διαρκείς αυξήσεις δεν έγιναν για καλύτερους δρόμους, αλλά για να ωφεληθούν οι μεγαλοεργολάβοι.

Ας μην πανηγυρίζουν λοιπόν αυτοί που θεωρούν πως αν ζητήσουν μισό τίμημα και να περάσει η διαχείριση των διοδίων στους Δήμους και στις Περιφέρειες θα έχουν και την πίτα ολάκερη και το σκύλο χορτάτο. Και θα έχουν ρίξει στάχτη στα μάτια των εργαζομένων ότι αγωνιούν και τους σκέφτονται και θα έχουν εξασφαλίσει την κερδοφορία των ομίλων που λυμαίνονται τα οδικά έργα προτείνοντας και το δημοκρατικότατο φληνάφημα για εμπλοκή των Αιρετών Περιφερειών στη διαχείριση των διοδίων και τη συντήρηση της Εγνατίας Οδού, επιτελώντας το ρόλο τους ως τοπικών κυβερνήσεων.

Εκμεταλλεύθηκαν τη δικαιολογημένη λόγω ανειλημμένων υποχρεώσεων απουσία του εκπροσώπου της Λαϊκής Συσπείρωσης για να δείξουν επιτέλους την πολυπόθητη γι’ αυτούς συναίνεση σε ένα κρίσιμο για το λαό ζήτημα. Θέλουμε να κάνουμε για μια ακόμη φορά γνωστές τις θέσεις μας για τη ληστεία του λαού μέσα από τα άγρια χαράτσια, τονίζοντας ότι: (1) η κίνηση όλων των οχημάτων κάθε τύπου πρέπει να είναι δωρεάν σε όλους τους δρόμους χωρίς τέλη και διόδια, (2) τα έργα και τις υποδομές πρέπει να τα αναλαμβάνει το κράτος, χωρίς να επιβαρύνεται ο λαός και το περιβάλλον (3) έχουμε πληρώσει και πληρώνουμε πανάκριβα με υψηλά τέλη κυκλοφορίας, με μεγάλους φόρους στα καύσιμα και τη γενικότερη φορολογία. Είναι συνεπώς δικαίωμά μας και υπάρχουν όλες οι δυνατότητες να έχουμε δημόσιες, σύγχρονες, φθηνές συγκοινωνίες και δωρεάν σύγχρονους και ασφαλείς αυτοκινητοδρόμους. Η στοχοποίηση από το κράτος και τους επιχειρηματικούς ομίλους όσων αρνούνται να πληρώσουν τα διόδια, αναδεικνύει ταυτόχρονα την ανάγκη να η λαϊκή πάλη και αντεπίθεση. Να δυναμώσουν τα χαρακτηριστικά της συλλογικής και οργανωμένης ανυπακοής στην πολιτική της κυβέρνησης και των συμμάχων της που θυσιάζει τα λαϊκά δικαιώματα για τα κέρδη των επιχειρηματικών ομίλων.

Τα διόδια αποτελούν μόνο ένα μέρος από τα αντιλαϊκά μέτρα που έχουν στόχο να πληρώσει ο εργαζόμενος, ο αυτοαπασχολούμενος, ο αγρότης την κρίση. Ευθύνονται και το ΠΑΣΟΚ και η ΝΔ γιατί ψήφισαν μαζί την παράδοση των οδικών αξόνων της χώρας στους μεγάλους κατασκευαστικούς ομίλους μέσω των Συμπράξεων Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) και των περιβόητων «συμβάσεων παραχώρησης. Οι κατασκευαστικοί όμιλοι, δε συμμετέχουν με ίδια κεφάλαια στο συνολικό κατασκευαστικό κόστος, παρά με κάποια ποσοστά που κυμαίνονται γύρω στο 7% με 9%. Μάλιστα, τους παραχωρούνται προκαταβολικά οι εισπράξεις των διοδίων οδικών τμημάτων που κατασκευάστηκαν με χρήματα αποκλειστικά του ελληνικού λαού, στα οποία μάλιστα επιβάλλουν και αυθαίρετες αυξήσεις! Οι «συμβάσεις παραχώρησης» για την Αττική Οδό και τη γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου δημοπρατήθηκαν επί κυβέρνησης ΝΔ το 1992-93 και υλοποιήθηκαν από τις κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ. Οι πέντε «συμβάσεις παραχώρησης» για τους οδικούς άξονες (Ιόνια Οδός, Αυτοκινητόδρομοι Αιγαίου, Ανατολικής Πελοποννήσου, Βόρειας Πελοποννήσου και Κεντρικής Ελλάδας) δημοπρατήθηκαν το 2002 επί κυβέρνησης ΠΑΣΟΚ και υπογράφηκαν από την κυβέρνηση της ΝΔ. Όλες οι συμβάσεις ψηφίστηκαν στη Βουλή και από τα δύο κόμματα, ενώ την τελευταία «πρόλαβε» να την ψηφίσει και ο ΛΑ.Ο.Σ.

Ειδικά για την Εγνατία:

Με απόφαση της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ (περιλαμβάνεται στο «μεσοπρόθεσμο») παραχωρείται κατά 100% σε ιδιώτες η λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση του πανευρωπαϊκού οδικού άξονα «Εγνατία Οδός», καθώς και των τυχόν ανεκτέλεστων τμημάτων του. Ως πρόσχημα για την επιβολή διοδίων στην Εγνατία οδό, επικαλείται την αποπληρωμή δανείων 1 δισ. ευρώ για την κατασκευή του έργου που είχε συνάψει η προηγούμενη κυβέρνηση της ΝΔ, με …«ενέχυρο» τις μελλοντικές εισπράξεις των διοδίων. Επίσης επικαλείται το κόστος συντήρησης του αυτοκινητοδρόμου, το οποίο ανέρχεται σε 80 με 100 εκατ. ευρώ το χρόνο.

Διόδια λοιπόν στην Εγνατία Οδό -και στους κάθετους προς αυτήν άξονες- παρότι ο αυτοκινητόδρομος αυτός, που στοίχισε πάνω από 6,5 δισ. ευρώ, κατασκευάστηκε αποκλειστικά με χρήματα του εργαζόμενου λαού.

Τα δημόσια έργα αντί να αποτελούν δικαίωμα για τη δωρεάν και ασφαλή μετακίνηση του λαού, αποτελούν ένα ακόμη πεδίο αφαίμαξης των ήδη πενιχρών λαϊκών εισοδημάτων.

Η Λαϊκή συσπείρωση είναι κάθετα αντίθετη στη δημιουργία νέων σταθμών διοδίων στην περιοχή μας. Παλεύουμε για  να καταργηθούν όλα τα διόδια, να υπάρχει ελεύθερη πρόσβαση παντού, για Δημόσιες, σύγχρονες φθηνές συγκοινωνίες, για υποδομές και έργα που αναλαμβάνει το κράτος, χωρίς να πληρώνει ο λαός. Παλεύουμε για να καταργηθεί και ο ΦΠΑ στα είδη πλατιάς λαϊκής κατανάλωσης, στο ηλεκτρικό ρεύμα, στο νερό, στο πετρέλαιο.

Καλούμε το λαό να συσπειρωθεί στα ταξικά σωματεία ώστε οργανωμένα να διεκδικήσουμε ελεύθερους δρόμους. Γιατί οι εργαζόμενοι και τα λαϊκά στρώματα τούς έχουμε χρυσοπληρώσει και μας ανήκουν. Δεν φτάνει να αγανακτούμε. Πρέπει την οργή μας να την εκφράσουμε με οργανωμένη ανυπακοή που πρέπει να επεκταθεί σε πάλη για λαϊκή

Αρθρογράφος

mm
Τμήμα Ειδήσεων Hellas Press Media
Η Hellas Press Media είναι το πρώτο ενημερωτικό Δίκτυο που δημιουργήθηκε στην Ελλάδα. Αν θέλετε να ενταχθείτε στο Δίκτυο επικοινωνήστε στο info@hellaspressmedia.gr