kke1

ΚΚΕ : ‘Τι γίνεται με την μετακίνηση των μαθητών και την δωρεάν καλλιτεχνική εκπαίδευση;”

2 Οκτωβρίου 201209:00

kke1Ερωτήσεις έθεσαν βουλευτές του ΚΚΕ για τα Δημοτικά Ωδεία και άλλες καλλιτεχνικές δημοτικές σχολές και εργαστήρια καθώς και την μετακίνηση των μαθητών.

«Προς τον Υπουργό Εσωτερικών και Παιδείας, Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού

Όπως έχει γραφτεί στον τύπο της Θεσσαλονίκης, αλλά και με βάση τα υπομνήματα της Επιτροπής Πρωτοβουλίας Κατοίκων Θέρμης και του Συλλόγου Καθηγητών Δημοτικού Ωδείου Θέρμης και την διαμαρτυρία του Πανελλήνιου Δικτύου Δημοτικών Ωδείων, τα δημοτικά ωδεία αλλά και οι άλλες καλλιτεχνικές δημοτικές σχολές και εργαστήρια σε ολόκληρη τη χώρα, κινδυνεύουν να διακόψουν τη λειτουργία τους.

Συγκεκριμένα η κυβέρνηση αποφάσισε ο μέγιστος αριθμός εργαζόμενων που θα προσληφθούν στην κατηγορία αυτή, πανελλαδικά θα είναι μόλις 800. Αποτέλεσμα αυτής της απόφασης είναι αρκετές χιλιάδες ωρομίσθιοι εργαζόμενοι θα μείνουν ξαφνικά άνεργοι. Αντίστοιχα ένας πολλαπλάσιος αριθμός χιλιάδων μαθητών θα υποχρεωθούν να διακόψουν τις σπουδές τους. Επιπλέον μέχρι και σήμερα, με ευθύνη της κυβέρνησης, δεν έχουν πραγ-ματοποιηθεί οι προσλήψεις του καλλιτεχνικού – διδακτικού προσωπικού με αποτέλεσμα όχι μόνο να μην μπορούν να λειτουργήσουν οι σχολές και τα εργαστήρια, αλλά να δημιουργείται και πρόβλημα με την εξεταστική διαδικασία, τις μετεγγραφές, την κατοχύρωση των σπουδών και την διεξαγωγή απολυτήριων πτυχιακών και διπλωματικών εξετάσεων που αφορούν τους μαθητές. Ιδιαίτερο πρόβλημα δημιουργείται σ’ αυτούς που επιθυμούν να γίνουν επαγγελματίες καλλιτέχνες και απαιτείται απρόσκοπτη ενασχόληση με τις τέχνες από μικρή ηλικία.

Το κράτος δηλαδή, αφού ποτέ δεν εξασφάλισε τους όρους για δημόσια και δωρεάν καλλιτεχνική εκπαίδευση, έρχεται τώρα, με πρόσχημα την κρίση, να καταργήσει ακόμη και αυτά τα πιο «οικονομικά» για τον οικογενειακό προϋπολογισμό «ανταποδοτικά» προγράμ-ματα των δήμων, στα οποία έβρισκαν καταφύγιο εκατοντάδες μαθητές λαϊκών οικογενειών, που ήθελαν να ασχοληθούν με τη μουσική, τα εικαστικά, το χορό ή το θέατρο. Ο στόχος είναι προφανής: Να ενισχυθεί ο ιδιωτικός τομέας στην καλλιτεχνική εκπαίδευση, αφού πολλοί μαθητές θα υποχρεωθούν να συνεχίσουν τις σπουδές τους σε ιδιωτικά ωδεία και άλλες ιδιωτικές σχολές με τα πανάκριβα και απαγορευτικά για τις λαϊκές οικογένειες δίδακτρα. Πρόκειται για μια ακόμη κραυγαλέα απόδειξη  του ταξικού χαρακτήρα της εκπαίδευσης, μια σκόπιμη και συνειδητή πράξη πριμοδότησης των κάθε είδους εμπόρων της «γνώσης».

Η πρόταση που γίνεται στους διδάσκοντες των καλλιτεχνικών μαθημάτων να συστήσουν συνεταιριστική επιχείρηση και να αναλάβουν οι ίδιοι τη συνέχιση της λειτουργίας των δημοτικών ωδείων και των άλλων προγραμμάτων καλλιτεχνικής εκπαίδευσης των δήμων, μετατρέπει τους εκπαιδευτικούς σε συνένοχους για τη διεύρυνση της ιδιωτικοποίησης με αμφίβολα αποτελέσματα για τους διδασκόμενους και αύξηση των διδάκτρων.

ΕΡΩΤΩΝΤΑΙ οι κ.κ. Υπουργοί:

– Τι μέτρα θα πάρει η κυβέρνηση για την άμεση πρόσληψη σε θέσεις μόνιμης και πλήρους απασχόλησης του αναγκαίου αριθμού εκπαιδευτικού προσωπικού για τη λειτουργία των δημοτικών καλλιτεχνικών σχολών και ωδείων.

– Αν προτίθεται να δημιουργήσει τους όρους για παροχή δημόσιας και δωρεάν καλλιτεχνικής εκπαίδευσης σε όλους τους ενδιαφερόμενους νέους ανθρώπους  από τη σχολική ηλικία και αν άμεσα θα εξασφαλίσει τα αναγκαία κονδύλια ώστε να μπορούν  οι δημοτικές σχολές και ωδεία να προσφέρουν δωρεάν τις υπηρεσίες τους.

Ο βουλευτής

Θεοδόσης Κωνσταντινίδης”

 

 ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ : Για τις μετακινήσεις των μαθητών   

«Προς τους Υπουργούς Εσωτερικών και Οικονομικών

Το δικαίωμα των μαθητών να μετακινούνται με ασφάλεια από και προς το σχολείο τους τινάζεται στον αέρα καθώς το Υπουργείο Οικονομικών δεν αποδέχεται ούτε καν να προχωρήσει στη σταδιακή αποπληρωμή των χρωστούμενων προς τους ιδιοκτήτες λεωφορείων και ταξί.

Μετά τον Καλλικράτη και την εφαρμογή του αυτόνομου αποκεντρωμένου σχολείου της αγοράς, προσπαθούν να μεταφέρουν την ευθύνη της μεταφοράς των μαθητών στους γονείς (επιδοτώντας τους με 0,35 ευρώ/ χιλιόμετρο) καθώς πολλοί διαγωνισμοί που έχουν πραγματοποιηθεί μέχρι στιγμής έχουν αποβεί άγονοι. Η αρμοδιότητα της μεταφοράς των μαθητών προς και από τα σχολεία όπως και μια σειρά άλλες κεντρικές αρμοδιότητες του κράτους με τον Καλλικράτη πέρασε στους δήμους. Αυτές οι αλλαγές συνδέονται άμεσα με την εφαρμογή της αυτόνομης, ανταγωνιστικής σχολικής μονάδας, του «νέου» σχολείου της αγοράς που σημαντικό μέρος των λειτουργιών του θα εναπόκειται στην ευθύνη της “τοπικής κοινωνίας”. Στα πλαίσια λοιπόν της πλήρους αποκέντρωσης και της παραπέρα ιδιωτικοποίησης της εκπαίδευσης εντάσσονται και οι εξελίξεις στο ζήτημα της μεταφοράς.

Επιπροσθέτως παρατηρείται το φαινόμενο

α) στην επαρχία: να παίρνονται πίσω τα πάσο από μαθητές γιατί δεν καλύπτεται από τις νέες χιλιομετρικές αποστάσεις του νέου νόμου, ο οποίος ορίζει ότι το σχολείο πρέπει να απέχει 1,5 χλμ (για δημοτικά), 2,5χλμ (για γυμνάσια) και 4χλμ για λύκεια (π.χ. ΣΑΛΑΜΙΝΑ πάρθηκαν πίσω 180 πάσο).

β) στα μεγάλα αστικά κέντρα: οι ελεγκτές (οι έλεγχοι θα αυξηθούν στο πνεύμα της είσπραξης χρημάτων) κατεβάζουν νεαρούς μαθητές σε επικίνδυνα σημεία γιατί δεν είχαν ακυρώσει εισιτήριο (π.χ. ΠΕΡΑΜΑ στη μέση δρόμου ταχείας κυκλοφορίας με πολλά καταγεγραμμένα ατυχήματα).

ΕΡΩΤΩΝΤΑΙ οι κ.κ. Υπουργοί τι μέτρα θα πάρει η κυβέρνηση ώστε:

Να εξασφαλιστεί η δωρεάν μεταφορά όλων των μαθητών με ευθύνη του κράτους, να καταργηθεί ο χιλιομετρικός περιορισμός για την έκδοση πάσο δωρεάν μετακίνησης των μαθητών στην επαρχεία με ΚΤΕΛ καθώς και να μετακινούνται δωρεάν σε όλα τα αστικά ΜΜΜ όλες τις ώρες της μέρας;

Να αποπληρωθούν άμεσα οι οφειλές στους μεταφορείς;

Ο βουλευτης

Γιάννης Γκιόκας”

 

Αρθρογράφος

mm
Τμήμα Ειδήσεων Hellas Press Media
Η Hellas Press Media είναι το πρώτο ενημερωτικό Δίκτυο που δημιουργήθηκε στην Ελλάδα. Αν θέλετε να ενταχθείτε στο Δίκτυο επικοινωνήστε στο info@hellaspressmedia.gr