Ηρθε η ώρα να γνωρίσουν οι Ολλανδοί και τη Βόρεια Ελλάδα

22 Ιανουαρίου 201910:17

Με το 2018 να κλείνει καταγράφοντας ρεκόρ δεκαετίας, σε ό,τι αφορά τους επισκέπτες από την Ολλανδία στην Ελλάδα, η προϊσταμένη του Γραφείου ΕΟΤ Ολλανδίας, Βελγίου και Λουξεμβούργου, Ελένη Σκαρβέλη, εκτιμά ότι η Ελλάδα έχει συνολικά καλές προοπτικές να προσελκύσει ακόμη περισσότερους τουρίστες. Συγχρόνως, με δεδομένο ότι το 30% είναι επαναλαμβανόμενοι τουρίστες (repeaters), δίνεται ιδιαίτερη βαρύτητα και σε προορισμούς όχι τόσο γνωστούς στους Ολλανδούς, προκειμένου να ζήσουν νέες εμπειρίες σε μια Ελλάδα που έχει να προσφέρει πληθώρα εικόνων και βιωμάτων, σημειώνει η κ.Σκαρβέλη μιλώντας στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων. Σε αυτό το πλαίσιο, φαίνεται πως ήρθε η κατάλληλη στιγμή να γνωρίσουν και τη Βόρεια Ελλάδα. 

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της συνέντευξης της προϊσταμένης Γραφείου ΕΟΤ Ολλανδίας, Βελγίου και Λουξεμβούργου Ελένης Σκαρβέλη  στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων και στη Νικόλ Καζαντζίδου.

ΕΡ.Είναι σημαντικός ο αριθμός των τουριστών από την Ολλανδία; Ποιες περιοχές επιλέγουν κατά κύριο λόγο; 

Η Ελλάδα για τους Ολλανδούς είναι ένας ελκυστικός προορισμός και ειδικά το 2018 σημειώθηκε ρεκόρ δεκαετίας αφίξεων από την Ολλανδία, φτάνοντας για πρώτη φορά τους 924.434 επισκέπτες με αύξηση 18,9% σε σχέση με το 2017. Γενικά μας αγαπούν ως χώρα και δεν μας εγκατέλειψαν όλα τα προηγούμενα χρόνια, ούτε τα χρόνια της κρίσης. Πρώτοι σε προτίμηση προορισμοί είναι η Κρήτη, η Ρόδος, η Κως και η Κέρκυρα. Προτιμούν δηλαδή τα μέρη όπου υπάρχουν απευθείας πτήσεις. Υψηλά στις προτιμήσεις τους είναι και η Αθήνα, που λειτουργεί κυρίως ως ορμητήριο, η Ζάκυνθος, ενώ τα τελευταία χρόνια κερδίζει έδαφος και η Χαλκιδική. 
Γενικότερα, οι πρώτες εκτιμήσεις για φέτος από τους Ολλανδούς Tour Operators είναι συγκρατημένες λόγω της στασιμότητας των κρατήσεων για όλη την αγορά και προς όλους τους προορισμούς. Όμως έχουμε ήδη αύξηση του capacity (πληρότητας) των πτήσεων που μας κάνει να είμαστε αισιόδοξοι για το 2019.

ΕΡ.Τι προτιμούν οι Ολλανδοί και ποιο είναι το προφίλ τους ως ταξιδιώτες; 

Οι Ολλανδοί είναι αυστηροί κριτές, δεν είναι απαιτητικοί αλλά επιθυμούν όταν θα πληρώσουν κάτι παραπάνω, να έχουν αντίστοιχες υπηρεσίες. Τους ενδιαφέρει το value for money. Είναι άνθρωποι που τους αρέσει η περιπέτεια, αγαπούν την φύση και θέλουν να ανακαλύπτουν νέα πράγματα. Θα μπορούσαμε να πούμε πως περίπου οι μισοί εξ αυτών επιλέγουν τετράστερα ξενοδοχεία και οι άλλοι μισοί ενοικιαζόμενα δωμάτια. Δεν είναι από τους τουρίστες που θα επιλέξουν ένα all inclusive πακέτο. 
Αυτό που θέλουν είναι να είμαστε ειλικρινείς μαζί τους όταν προωθούμε έναν προορισμό και να έχουν σαφή εικόνα για το τι θα δουν. Να έχουμε συγκεκριμένες προτάσεις, για παράδειγμα σε ό,τι αφορά τα μέρη που αξίζει να γνωρίσουν ή να επισκεφτούν για φαγητό. Πλέον έχουμε περάσει σε ένα άλλο στάδιο: Από εκεί που όλοι επέλεγαν να κλείνουν διαδικτυακά τις διακοπές τους, τώρα αρχίζουν να επιστρέφουν στον τουριστικό πράκτορα, διότι θέλουν την εξειδίκευση. 

ΕΡ.Πώς έβλεπαν οι Ολλανδοί την Ελλάδα όλη την προηγούμενη περίοδο της οικονομικής κρίσης; Τους επηρέασε; 

Ο κόσμος περίμενε ότι όταν θα πήγαινε στην Ελλάδα της κρίσης θα έβλεπε διαφορετικά πράγματα. Ευτυχώς οι Έλληνες ξέρουν να ανταποκρίνονται και να είναι άριστοι στη φιλοξενία. Είναι γαλαντόμοι και γενναιόδωροι.  Στα εστιατόρια ήταν και είναι οι μερίδες πλούσιες. 
Όλα αυτά τα χρόνια εμείς από την πλευρά μας τους εξηγούσαμε ότι ο τρόπος που αντιμετωπίζουμε τα πράγματα δεν οφείλεται στην κρίση αλλά στο γεγονός ότι έτσι είναι η δική μας η κουλτούρα. Οι Έλληνες καθόμαστε γύρω από το τραπέζι πολλές ώρες και μιλάμε και επικοινωνούμε σαν μια ιεροτελεστία, οι οποία φαίνεται ενδεχομένως παράξενη στους Ολλανδούς που απλώς τρώνε και φεύγουν. 

ΕΡ.Τι προοπτικές υπάρχουν να ενδιαφερθούν οι Ολλανδοί περισσότερο για την Θεσσαλονίκη και την ευρύτερη περιοχή; 

Από τους Ολλανδούς τουρίστες που έρχονται στην Ελλάδα, το 1/3 είναι επαναλαμβανόμενοι (repeaters). Οι Ολλανδοί που από τη φύση τους αγαπούν να ανακαλύπτουν νέα μέρη, μπορούν να γνωρίσουν καλύτερα τη Θεσσαλονίκη και τις άλλες περιοχές. Η Χαλκιδική άλλωστε ανεβαίνει αρκετά στις προτιμήσεις τους τα τελευταία χρόνια κι εμείς τους προτείνουμε να τη συνδυάσουν με τη Θεσσαλονίκη. Όσοι το κάνουν μένουν πολύ ευχαριστημένοι. Η Θεσσαλονίκη θα μπορούσε να λειτουργήσει ως hub, όπως η Αθήνα. Να πηγαίνουν στη Θεσσαλονίκη για να συνεχίσουν στα Μετέωρα, τον Όλυμπο και αλλού. Στους στόχους του ΕΟΤ και του υπουργείου για τη στρατηγική προβολή των εναλλακτικών προορισμών θέλουμε να προβάλουμε και το city break. Για αυτό στη φετινή έκθεση τουρισμού “Vakantiebeurs” η Θεσσαλονίκη ήταν τιμώμενος προορισμός και πραγματοποιήθηκε ειδική εκδήλωση για την παρουσίασή της σε συνεργασία με τον Οργανισμό Τουριστικής Προβολής της Θεσσαλονίκης. 

ΕΡ. Εκτός από την Ολλανδία είστε υπεύθυνοι και για το Λουξεμβούργο και το Βέλγιο. Ποια είναι η εικόνα σας για τον τουρισμό από αυτές τις χώρες και τι προοπτικές υπάρχουν;

Το Λουξεμβούργο είναι μικρό, πολύ ιδιαίτερο, αλλά πάρα πολύ καλή αγορά. Ο μέσος όρος του τουρίστα από το Λουξεμβούργο της ΕΕ. Είναι από τους καλύτερους ταξιδιώτες αλλά πρόκειται για μια πολύ περιορισμένη η αγορά.
Οι τουρίστες από το Βέλγιο το 2018 ξεπέρασαν τους 400.000 και είχαμε αύξηση 3,6% σε σχέση με το 2017. Ωστόσο είναι ποιοτικοί τουρίστες και αγαπούν την πολυτέλεια. 
Στην Benelux τα σκήπτρα ανήκουν στους Ολλανδούς, καθώς η Ολλανδία συνδέεται με τους περισσότερους απευθείας προορισμούς και καθόλη τη διάρκεια του χρόνου.

Αρθρογράφος

mm
Τμήμα Ειδήσεων Hellas Press Media
Η Hellas Press Media είναι το πρώτο ενημερωτικό Δίκτυο που δημιουργήθηκε στην Ελλάδα. Αν θέλετε να ενταχθείτε στο Δίκτυο επικοινωνήστε στο info@hellaspressmedia.gr