Το θέμα των προβλημάτων στην προσχολική αγωγή των μαθητών της μειονότητας στη Θράκη με την ίδρυση δίγλωσσων νηπιαγωγείων ή την αντιμετώπιση του προβλήματος με τη χρήση γλώσσας διασύνδεσης από δίγλωσσους εκπαιδευτικούς θέτουν με ερώτησή τους προς τον Υπουργό Παιδείας 11 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, ανάμεσά τους και οι βουλευτές της περιοχής.
Αναλυτικά αναφέρουν
Η φοίτηση ενός παιδιού στο νηπιαγωγείο είναι απαραίτητη σύμφωνα με όλες τις σύγχρονες παιδαγωγικές μελέτες, καθώς είναι καθοριστικής σημασίας για την ομαλή ένταξη του παιδιού στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Από το σχολικό έτος 2010-2011 η φοίτηση στο νηπιαγωγείο είναι υποχρεωτική για όλους τους μαθητές στη χώρα μας. Παρόλα αυτά τα δημόσια νηπιαγωγεία στερούνται υποδομών για να απορροφήσουν τα νήπια που θα πρέπει να παρακολουθήσουν τα προγράμματά τους.
Όσον αφορά την προσχολική αγωγή των μαθητών της μειονότητας της Θράκης, στα χρόνια που μεσολάβησαν δεν έγινε καμία σχετική μελέτη ή κίνηση για την ίδρυση δίγλωσσων νηπιαγωγείων. Το γεγονός αυτό αποτελεί αφενός ανασταλτικό παράγοντα για την εγγραφή των νηπίων της μειονότητας στα νηπιαγωγεία, αφετέρου αποτελεί κατάφορη αδικία για τους μαθητές της μειονότητας, οι οποίοι είναι καταδικασμένοι να παρακολουθούν ένα μεταβαλλόμενο γλωσσικά πρόγραμμα διδασκαλίας ανάλογα με το επίπεδο εκπαίδευσης. Έτσι, ενώ ένα νήπιο της μειονότητας είναι υποχρεωμένο να παρακολουθεί ένα αποκλειστικά ελληνόφωνο πρόγραμμα νηπιαγωγείου, παρακολουθεί δίγλωσσο πρόγραμμα στο μειονοτικό δημοτικό σχολείο. Το γεγονός αυτό είναι αντιπαιδαγωγικό και αναμφίβολα αναποτελεσματικό για την εκμάθηση τόσο της μητρικής όσο και της ελληνικής γλώσσας.
Τα παιδιά της μειονότητας της Θράκης έχουν το δικαίωμα να εγγράφονται, να παρακολουθούν και να αποφοιτούν από μειονοτικά δημοτικά σχολεία. Θα έπρεπε επομένως με την καθιέρωση- επέκταση της υποχρεωτικής φοίτησης στο νηπιαγωγείο το Υπουργείο Παιδείας να μεριμνήσει για την ταυτόχρονη δημιουργία δίγλωσσων νηπιαγωγείων στην περιοχή της Θράκης.
Επειδή η προσέγγιση της μειονοτικής εκπαίδευσης από το κράτος είναι αποκομμένη από την κοινωνική πραγματικότητα
Επειδή η ελληνική πολιτεία χρόνια τώρα κλείνει τα μάτια απέναντι στα προβλήματα της μειονοτικής εκπαίδευσης
Επειδή το ζήτημα της μειονοτικής εκπαίδευσης πρέπει να αντιμετωπιστεί στην ταξική του διάσταση, στην πολιτική του διάσταση και σε όλες του τις διαστάσεις
Με βάση τα παραπάνω ερωτάται ο κ. Υπουργός:
Οι ερωτώντες βουλευτές
Αϊχάν Καρά Γιουσούφ
Αφροδίτη Σταμπουλή
Γιάννης Αμανατίδης
Έφη Γεωργοπούλου-Σαλτάρη
Τάσος Κουράκης
Κωνσταντίνος Μπάρκας
Χρήστος Καραγιαννίδης
Ειρήνη Αγαθοπούλου
Μαρία Κανελλοπούλου
Χουσεΐν Ζεϊμπέκ
Θεανώ Φωτίου
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies, για την συλλογή στατιστικών στοιχείων και την διασφάλιση της καλύτερης εμπειρίας σας.
Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. Tι είναι τα Cookies;