Παρουσιάστηκε η μελέτη του Κάθετου Άξονα προς Βουλγαρία. Στις αρχές του 2014 ξεκινά και η κατασκευή (VIDEO)

9 Ιουλίου 201318:47

Η μελέτη του Κάθετου οδικού άξονα Ξάνθης – Ελληνοβουλγαρικών Συνόρων παρουσιάστηκε το μεσημέρι της Τρίτης στο Δημαρχείο της Μύκης, σε μια  ιδιαίτερα σημαντικιή εκδήλωση

Παρόντες στην παρουσίαση ήταν ο Περιφειεάρχης Άρης Γιαννακίδης, ο Αντιπεριφερειάρχης Ξάνθης Φώτης Καραλίδης, ο Δήμαρχος Μύκης Μουσταφά Τζουκάλ, ο Νομάρχης του Σμόλιαν Ντιμίτρι Κραστάνοφ, ο Πρόεδρος της Εγνατίας Οδού Παρασκευάς Σαββαΐδης και ο Αντιπρόεδρος Ζαφείρης Σακελλάρης, περιφερειακοί και δημοτικοί σύμβουλοι, εκπρόσωποι φορέων και οι μελετητές του έργου.

Ανοίγοντας τη συζήτηση ο Αντιπεριφερειάρης Ξάνθης Φώτης Καραλίδης αναφέρθηκε στο ιστορικό του έργου και τις ενέργειες που έχουν γίνει το τελετυταίο διάστημα, για την ένταξη και χρηματοδότηση των μελετών (που ξεπερνούν σε ύψος τα 8 εκατ. ευρώ)  που προχώρησαν με πολύ γρήγορους ρυθμούς και, εν συνεχεία, της κατασκευής του έργου.  Παράλληλα, σημείωσε ότι το τμήμα Εχίνου Μελίβοιας, ακόμη και αν δεν υπήρχε ο κάθετος άξονας, θα έπρεπε να κατασκευαστεί.

Τόσο ο Αντιπεριφερειάρχης όσο και ο Περιφερειάρχης Άρης Γιαννακίδης αναφέρθηκαν στην καθοριστική συμβολή, ώστε να γίνει πραγματικότητα το έργο, του πρώην Υπουργού Σωκράτη Ξυνίδη ενώ ο Περιφερειάρχης ανέφερε ότι στόχος είναι τα ώριμα τμήματα σύντομα να δημοπρατηθούν καθώς υπάρχει ξεκάθαρη βούληση να προχωρήσει αυτό το σημαντικό έργο.

Από την πλευρά της Εγνατίας Οδού που έχει την ευθύνη εκπόνησης του έργου παραβρέθηκε ο Πρόεδρός της Παρασκευάς Σαββαΐδης  ενώ ο Αντιπρόεδρος Ζαφείρης Σακελλάρης, αναφέρθηκε στη σημασία που είχε η ένταξη στο πρόγραμμα διασυνοριακής συνεργασίας ΕΛΛΑΔΑ-ΒΟΥΛΓΑΡΙΑ, προκειμένου να χρηματοδοτηθούν οι μελέτες.

Ποιό είναι το έργο του κάθετου άξονα

Ο κάθετος άξονας, συνολικού μήκους 48 χιλιομέτρων,  διέρχεται από το υφιστάμενο οδικό δίκτυο σε μεγάλο μέρος του, θα είναι ένας σύγχρονος αυτοκινητόδρομος πλάτους 7,5 μέτρων, όπου θα αναπτύσσονται ταχύτητες 60 χιλιομέτρων την ώρα και χωρίζεται σε 4 διαφορετικά τμήματα (Ξάνθη- Σμίνθη, Σμίνθη- Εχίνος, Εχίνος-Μελίβοια, Μελίβοια  – Ελληνβουλγαρικά Σύνορα). Προβλέπει μια σειρά από ισόπεδους κόμβους και τρεις σήραγγες. Υπολογίζεται ότι το κόστος κατασκευής θα κυμανθεί κοντά στα 30 εκατομμύρια ευρώ.

Το Τμήμα Ξάνθης – Σμίνθης

Σύμφωνα με τον Αργύρη Πλέσσια, από την ομάδα των μελετητών, το πρώτο τμήμα, μήκους 11 χλμ,  προβλέπει 8 ισόπεδους κόμβους , νέα γέφυρα στο 4ο χιλιόμετρο από Ξάνθη, νέα γέφυρα προς Πίλημα καθώς και άλλες σημαντικές βελτιώσεις που θα μεταβάλλουν πλήρως την εικόνα του σημερινού επαρχιακού δικτύου προς την ορεινή περιοχή.

Το Τμήμα Σμίνθης – Εχίνου, το πλέον ώριμο μελετητικά.

Το δεύτερο τμήμα, μήκους 11 χιλιομέτρων, θα έχει επίσης 8 ισόπεδους κόμβους, επιπλέον λωρίδες κυκλοφορίας για τη δυνατότητα προσπεράσεων καθώς και μια σήραγγα 680 μέτρων στην  περιοχή του Κενταύρου. Για την παράκαμψη του οικισμού της Σμίνθης, προβλέπεται μια νέα γέφυρα που θα περνά πάνω από το ποτάμι και ο οικισμός θα συνδέεται με δύο ισόπεδους κόμβους.  Η οριστική μελέτη μπορεί να είναι έτοιμη – όπως και οι επιμέρους ΜΠΕ και άλλες αδειοδοτήσεις- σε λιγότερο από ένα χρόνο από σήμερα, ανέφεραν οι μελετητές μετά από ερώτηση του Φ. Καραλίδη.  

Το τμήμα Εχίνου – Μελίβοιας

Το τρίτο τμήμα, μήκους 8  χιλιομέτρων διέρχεται κυρίως μακριά από κατοικημένους οικισμούς. Σε σχέση με τη Μελίβοια υπολογίζεται ότι θα παρακαμφθεί με ένα νέο δρόμο και θα συνδεθεί με δύο ισόπεδους κόμβους. Παρουσιάζει ορισμένες δυσκολίες που εξετάζονται σε διάφορα σενάρια με τη συνεργασία μελετητών και Εγνατίας Οδού.

Πρώτη δημοπράτηση για το βόρειο Τμήμα

Το τέταρτο τμήμα, Μελίβοια – Ελληνοβουλγαρικά Σύνορα, συνολικού μήκους 18 χιλιομέτρων,  είναι το πλέον προχωρημένο τμήμα και αναμένεται ότι οι οριστικές μελέτες θα είναι έτοιμες στις αρχές του 2014 προκειμένου να δημοπρατηθεί, ενώ διαθέτει δύο μικρές σήραγγες.

Ερωτήματα για τις ιδιοκτησίες.

Στη συζήτηση που ακολούθησε ο Δήμαρχος της Μύκης έθεσε το θέμα των ιδιοκτησιών και των προβλημάτων που είναι δυνατόν να προκύψουν με τίτλους ιδιοκτησίας, ζητώντας να υπάρξει η ενημέρωση και η προετοιμασία των κατοίκων. Απανατώντας ο Φώτης Καραλίδης ανέφερε ότι οι όποιες αποζημιώσεις, όταν διαπιστώνονται ιδιοκτησίες, θα γίνονται με τις συνήθεις διαδικασίες.

Δηλώσεις με νόημα για την ταχύτητα υλοποίησης

Στις δηλώσεις του ο Βούλγαρος νέος Νομάρχης ανέφερε ότι η βουλγαρική πλευρά προχωρά με ταχείς ρυθμούς από την πλευρά της τα αντίστοιχα δίκτυα και θεωρεί ότι είναι ένα σημαντικό και κρίσιμο βήμα για τη διασυνοριακή συνεργασία. Ο Περιφερειάρχης Άρης Γιαννακίδης σε δήλωσή του αναφέρθηκε στη σημασία που έχει ο νέος κάθετος άξονας για την περιοχή αλλά και για την εντυπωσιακή ταχύτητα με την οποία κινήθηκαν οι διαδικασίες μέσα σε 1,5 χρόνο.

Ο Φώτης Καραλίδης, από την πλευρά του δεν παρέλειψε να επισημάνει ότι έργα που παρέμεναν σχέδια στο συρτάρι για χρόνια, έγιναν πολύ γρήγορα απτή πραγματικότητα και σύντομα δημοπρατούνται. “Όταν βρίσκεις τα χρήματα και χρηματοδοτείς τα έργα, τότε αυτά υλοποιούνται” είπε με νόημα.

Τέλος, ο Πρόεδρος της Εγνατίας Οδού, Παρασκευάς Σαββαΐδης εξέφρασε την ικανοποίησή του για την ταχύτητα υλοποίησης και επεσήμανε τη τα προβλήματα που ελλοχεύουν από την κρατική γραφειοκρατία.

20130709_121027  20130709_132454 20130709_121040 20130709_122942 20130709_121047 20130709_121410

Αρθρογράφος

mm
Τμήμα Ειδήσεων Hellas Press Media
Η Hellas Press Media είναι το πρώτο ενημερωτικό Δίκτυο που δημιουργήθηκε στην Ελλάδα. Αν θέλετε να ενταχθείτε στο Δίκτυο επικοινωνήστε στο info@hellaspressmedia.gr