egnatia_exodos_iasmos_1

Μελέτες για την κατασκευή οδικού άξονα Σερρων-Δράμας-Καβάλας

15 Ιουνίου 201020:56

egnatia_exodos_iasmos_1Δρομολογούνται οι μελέτες για την κατασκευή του οδικού άξονα Ε61, που συνδέει τους νομούς Σερρών, Δράμας και Καβάλας με τα διευρωπαϊκά δίκτυα, ανακοίνωσε

ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Γιάννης Μαγκριώτης, κατά τη διάρκεια ημερίδας που διοργάνωσε το υπουργείο στη Δράμα, με θέμα: «Ο άξονας Ε61 ως αναπτυξιακή υποδομή των Νομών Καβάλας – Σερρών – Δράμας».

 Ειδiκότερα ο κ. Μαγκριώτης ανέφερε: «Μεγάλες είναι οι καθυστερήσεις, η έλλειψη μελετητικής ωριμότητας τον έργων και πολύ μεγάλο το έλλειμμα πόρων που έχουν δεσμευτεί στο ΕΣΠΑ, από την προηγούμενη κυβέρνηση. Συνεπώς, πρέπει να υπάρξει ιεράρχηση και συνέργεια των γειτονικών νομών Σερρών, Δράμας και Καβάλας για την από κοινού υποστήριξη έργων που έχουν διανομαρχιακό χαρακτήρα, όπως ο οδικός άξονας Ε61, που συνδέει τους τρεις νομούς με τα διευρωπαϊκά δίκτυα.  

 

 

 

 

Θεωρώ απολύτως αναγκαίο να ωριμάσουν μελετητικά τα τμήματα του οδικού άξονα Ε61, συνέχισε ο κ. Μαγκριώτης, συμπληρώνοντας: «Η χάραξη του κάθετου άξονα 61 δεν πρέπει να περιοριστεί στη σύνδεση του άξονα Θεσσαλονίκη-Σέρρες-Προμαχώνα (κ.ά. 60) με το λιμάνι της Καβάλας και να αγνοηθεί η διασυνοριακή σύνδεση Ελλάδας-Βουλγαρίας στην Εξοχή του Νομού Δράμας. Ο αξονας 61 επιβάλλεται να μελετηθεί στην κατεύθυνση σύνδεσης του λιμανιού της Καβάλας, τόσο με τον κάθετο άξονα “Θεσσαλονίκη – Σέρρες – Προμαχώνας”, όσο και με τον άξονα “Δράμας – Εξοχής”. 

 

Ειδικότερα, ο κάθετος άξονας 61 θα συμπεριλάβει παρεμβάσεις που θα βελτιώνουν τις κυκλοφοριακές συνθήκες, στην ευρύτερη περιοχή των τριών Νομών, Σερρών, Δράμας και Καβάλας, όπως είναι η περιαστική οδός των Σερρών μήκους 15,50 χλμ., όπου θα παρακάμπτει τον οικισμό του Λευκώνα και την πόλη των Σερρών. Η προεκτιμώμενη απαιτούμενη δαπάνη για την υλοποίηση της Περιαστικής οδού Σερρών ανέρχεται στα 90 εκατ. ευρώ χωρίς ΦΠΑ 

 

Ηδη έχει ξεκινήσει διαγωνισμός την 12.01.2010 για την εκπόνηση των οριστικών μελετών Οδοποιΐας, Υδραυλικών και Προκαταρκτικών μελετών τεχνικών, προϋπολογισμού δαπάνης 850.000 ευρώ, ο οποίος και βρίσκεται στο στάδιο ελέγχου τεχνικών προσφορών. Επίσης έχει ήδη ανατεθεί η εκτέλεση γεωερευνητικών εργασιών προϋπολογισμού 400.000 ευρώ.

 

Για το τμήμα σύνδεσης των Σερρών με τον άξονα Δράμα – Αμφίπολη, προβλέπεται η αναβάθμισή του σε κλειστό αυτοκινητόδρομο και νέα τμήματα χαράξεων. Η ανάθεση σύμβασης προϋπολογισμού 369.746 ευρώ για την εκπόνηση μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων και οριστικής υδραυλικής μελέτης για το πρώτο τμήμα των περίπου 29 χλμ., βρίσκεται στο στάδιο ολοκλήρωσης. Για το τμήμα της νέας χάραξης μήκους περίπου 16 χλμ., εγκρίθηκε η προκήρυξη δύο διεθνών διαγωνισμών συνολικού προϋπολογισμού 1.900.000 ευρώ, για την ανάθεση οριστικών μελετών οδοποιΐας, τοπογραφικών μελετών, αποτυπώσεων και κτηματολογίου. Το προεκτιμώμενο κόστος υλοποίησης του έργου ανέρχεται στα 200 εκατ. ευρώ χωρίς ΦΠΑ.

 

Είναι σημαντικό, ότι και οι τρεις νομοί είναι σύμφωνοι με την προτεινόμενη πορεία υλοποίησης του έργου, έτσι μέσα από την αναμόρφωση του ΕΣΠΑ αλλά και του ΠΔΕ πιστεύουμε, ότι μέχρι το 2015 είναι εφικτή η κατασκευή σημαντικών τμημάτων, φτάνει ο σχεδιασμός να τηρηθεί από όλους. Η περιαστική των Σερρών καθώς και το τμήμα από Καβάλα μέχρι τη Δράμα είναι πρώτης προτεραιότητας και σε αυτά θα δοθεί η μέγιστη βαρύτητα. Ο συντονισμός των μελετών και της ωρίμανσης των έργων είναι αναγκαίος, καθώς στο παρελθόν δρομολογούνταν μελέτες και έργα αποσπασματικά. Ο συντονισμός των μελετών για τον άξονα Ε61 θα ανατεθεί στην Εγνατία Οδό Α.Ε. έτσι ώστε να διασφαλιστεί η βέλτιστη και οικονομικότερη λύση που θα λειτουργήσει ως αναπτυξιακός πυλώνας στην περιοχή των τριών νομών.

 

Για το τμήμα σύνδεσης του άξονα Δράμας – Αμφίπολης με τη Δράμα, μήκους περί τα 23 χλμ, προβλέπεται αναβάθμιση σε κλειστό αυτοκινητόδρομο, κατασκευή ανισόπεδων κόμβων, παράκαμψη οικισμών καθώς και παράπλευρο δίκτυο όπου αυτό απαιτείται. Το προεκτιμώμενο κόστος κατασκευής ανέρχεται σε 120 εκατ. ευρώ χωρίς ΦΠΑ.

 

Το τμήμα Δράμας – Καβάλας μήκους 28 χλμ περίπου, προβλέπεται να αναβαθμιστεί σε κλειστό αυτοκινητόδρομο, ίδιας διατομής (22,25 μ., δύο ανεξάρτητοι κλάδοι κυκλοφορίας, με δύο λωρίδες κυκλοφορίας έκαστος και ΛΕΑ έκαστος). Το προεκτιμώμενο κόστος κατασκευής ανέρχεται σε 130 εκατ. ευρώ χωρίς ΦΠΑ.

 

Η κατασκευή του οδικού άξονα Αμφίπολη – Μεσοράχη θα ξεκινήσει άμεσα, αφού ήδη υπάρχει ανάδοχος και οι πόροι είναι διασφαλισμένοι στο ΠΕΠ της Κεντρικής Μακεδονίας.Tμήματα του νομαρχιακού δικτύου των τριών νομών θα ενταχθούν στο πρόγραμμα Οδικής Ασφάλειας που έχει συγκροτήσει το τπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων για τα επόμενα χρόνια. Η σχολική στέγη και η αντιπλημμυρική προστασία αποτελούν επίσης τομείς στους οποίους εργαζόμαστε και δρομολογούνται επιμέρους παρεμβάσεις.

 

 

 Oλα αυτά χρειάζονται πολλή και υπεύθυνη δουλειά και συντονισμένη προσπάθεια. Από την πλευρά του υπουργού Δημήτρη Ρέππα και όλης της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων υπάρχει επιλογή και απόλυτη προτεραιότητα να υποστηριχθούν τα έργα στην Περιφέρεια. Εχουμε μπροστά μας πολλά προβλήματα αλλά και ευκαιρίες. Με τη συλλογική δουλειά πιστεύω πως θα πάμε μπροστά», κατέληξε ο κ. Μαγκριώτης.

 

 

 

  Πηγή: Ναυτεμπορική

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Αρθρογράφος

mm
Τμήμα Ειδήσεων Hellas Press Media
Η Hellas Press Media είναι το πρώτο ενημερωτικό Δίκτυο που δημιουργήθηκε στην Ελλάδα. Αν θέλετε να ενταχθείτε στο Δίκτυο επικοινωνήστε στο info@hellaspressmedia.gr