Σε “ομηρία” το Πόρτο Λάγος – Οι επενδύσεις που κινδυνεύουν από μικροσκοπιμότες

9 Μαρτίου 201812:36

Ένα πρόβλημα μικρής σημασίας που παρουσιάσθηκε στο λιμάνι του Πόρτο Λάγος ανέδειξε σε μεγάλο βαθμό προβλήματα τα οποία είναι διαχειρίσιμα όμως ουσιαστικά είναι εμπόδιο στην αλλαγή σκέψης και κουλτούρας μιας περιοχής η οποία μέσα σε λίγα τετραγωνικά χιλιόμετρα έχει τόσα brand (Τόπου, Προϊόντων, Υπηρεσιών) που δεν μπορούν να αναδειχθούν επειδή βρίσκονται σε μια διαρκή “ομηρία”

Έσπασε η αλυσίδα του “Τζακ Σπάροου” και ήρθε η καταστροφή

Στο λιμάνι αυτή την στιγμή γίνεται ελλιμενισμός από Εμπορικά πλοία, Τουριστικά Σκάφη, από Επαγγελματίες αλιείς και ερασιτέχνες ψαράδες. Στο νότιο τμήμα του Λιμανιού υπάρχει μια πλωτή εξέδρα όπου από την μια βρίσκονται τουριστικά σκάφη και από την άλλη περίπου 10 μικρά σκαφάκια των ερασιτεχνών ψαράδων. 

Την περασμένη Κυριακή η αλυσίδα που συγκρατούσε την εξέδρα έσπασε και τι πιο φυσιολογικό το να σπάσει μια αλυσίδα η οποία είναι από την εποχή του “Τζακ Σπάροου” και από κακή κατασκευή ίσως. Αυτό όμως ήταν ικανό να ξεκινήσει μια κόντρα ανάμεσα στους Ερασιτέχνες ψαράδες και την πρόεδρο του Λιμενικού Ταμείου. 

Η αλυσίδα που αντικατέστησε ο ιδιώτης με δικά του έξοδα

Την επόμενη ημέρα την λύση την έδωσε επιχειρηματίας του χωριού και συγκεκριμένα η επιχείρηση Tsoukas Marine η οποία κατανοώντας ότι το Λιμενικό Ταμείο θα είχε μια διαδικασία για την αποκατάσταση του προβλήματος και έχοντας συμφέρον η ίδια (ελλιμενίζονται πελάτες της στο σημείο) αντικατέστησε την αλυσίδα με μια καινούρια η αξία της οποίας μπορεί να υπερβαίνει και τα 1000 ευρώ. 

Η αλυσίδα “ξεκλειδώνει” προβλήματα

Όπως φαίνεται όμως ότι το προσωρινό αυτό πρόβλημα αναδεικνύει ‘άλλα προβλήματα τα οποία μπορεί να είναι μικρά αλλά στο τέλος επειδή επηρεάζουν συμπεριφορές αποτελούν και εμπόδιο για μελλοντικές επενδύσεις. Όπως σημειώθηκε παραπάνω, στο λιμάνι γίνεται ελλιμενισμός διαφόρων σκαφών και  σειρά που αναφέρθηκε είναι αυτή με την οποία έχει έσοδα το Λιμενικό ταμείο. Έτσι τα Εμπορικά σκάφη δίνουν τα περισσότερα χρήματα και οι ερασιτέχνες ψαράδες τα λιγότερα. 

Να τονίσουμε εδώ ότι το Λιμενικό Ταμείο τα τελευταία χρόνια κάνει μια εξαιρετική δουλειά αφού έχει καταφέρει όχι μόνο να βάλει σε μια σειρά τα οικονομικά του ταμείου αλλά και να κρατήσει όλους όσους κάνουν χρήση του λιμανιού ικανοποιημένους. 

Τα μικρά σκάφη καταλαμβάνουν χώρο που δεν έχει καθοριστεί για αυτά με αποτέλεσμα να χάνονται σημαντικά έσοδα για το Λιμενικό Ταμείο

Σύμφωνα λοιπόν με τα ποσά που εισπράττει το Λιμενικό Ταμείο, τα Εμπορικά Σκάφη και τα Τουριστικά έχουν προτεραιότητα σε χώρους και υπηρεσίες, οι επαγγελματίες αλιείς λόγω εργασίας και φυσικά στο τέλος έρχονται οι ερασιτέχνες ψαράδες οι οποίοι με την σειρά τους κάνουν χρήση του λιμανιού για την ψυχαγωγία τους.

Ένα Τουριστικό σκάφος μπορεί να δίνει για ελλιμενισμό έως και 5000 ευρώ το χρόνο στο Λιμενικό Ταμείο ενώ ένα σκάφος μικρό ενός ερασιτέχνη ψαρά από 33 έως 55 ευρώ τον χρόνο. Παρόλα αυτά, τα σκάφη των ερασιτεχνών ψαράδων καταλαμβάνουν θέσεις όπου θα μπορούσαν να ελλιμενίζονται τουριστικά η άλλα σκάφη και έτσι το Λιμενικό Ταμείο να έχει μεγαλύτερα έσοδα.

Ένα μόνο σκάφος στην εξέδρα μπορεί να φέρει έσοδα στο Λιμενικό Ταμείο έως και 5000 ευρώ το χρόνο

Για να γίνει κατανοητή η διαφορά, στην πλωτή εξέδρα όπου δημιουργήθηκε το πρόβλημα, από την  μια μεριά οι ερασιτέχνες αλιείς καταλαμβάνουν 10 θέσεις που μπορούν να επιφέρουν 300 εως 550 ευρώ το χρόνο έσοδα στο Λιμενικό Ταμείο, ενώ από την άλλη μεριά μόνο ένα σκάφος δίνει στο Λιμενικό Ταμείο ετήσια έξοδα 1500 εως 2000 ευρώ το χρόνο. 

Ο χώρος που πρέπει να ελλιμενίζονται τα μικρά σκάφη και των ερασιτεχνών ψαράδων

Είναι και άξιο απορίας ότι ενώ έχουν καθοριστεί οι θέσεις για τις μικρές βάρκες και είναι στο κανάλι του λιμανιού, αυτές των ερασιτεχνών ψαράδων βρίσκονται μέσα στο λιμάνι

Η επένδυση Χαλιορή που μπορεί να αλλάξει όλη την περιοχή

Μια επένδυση δεν έχει αξία μόνο από το μέγεθος της αλλά ποιος την κάνει και ποια η προοπτική της. Ο ιδιοκτήτης των “Πλαστικών Θράκης” έχει πλέον αποδείξει ότι την περιοχή της Ξάνθης όχι μόνο την πιστεύει επιχειρηματικά αφού έχει επενδύσει σε πιο “μαύρα χρόνια” της Ελληνικής Οικονομίας αλλά έχει πλέον και ένα συναισθηματικό δεσμό. 

Η απόφαση του να επενδύσει στο Λιμάνι του Πόρτο Λάγος ξεκινώντας με τον Ελλιμενισμό τουριστικών σκαφών έχει να κάνει κυρίως με το συναίσθημα. Αυτή την στιγμή το Λιμάνι δεν έχει καμιά σοβαρή επένδυση για να υποστηρίξει το μέγεθος της επένδυσης αυτής. Ακόμα και πιο απλές υπηρεσίες όπως η χρήση τουαλέτας δεν υπάρχει στο λιμάνι όπου και σε αυτή την περίπτωση την λύση την δίνει ιδιώτης.

Είναι πέρα από προφανές πως ο κ.Χαλιορής δεν θα προχωρήσει σε καμιά επένδυση αν σε αυτή την διαδικασία υπάρχουν προβλήματα όπως τα παραπάνω τα οποία αποτελούν πεδίο σύγκρουσης για μικροσκοπιμότητες 

 

 

 

 

Αρθρογράφος

mm
Τμήμα Ειδήσεων Hellas Press Media
Η Hellas Press Media είναι το πρώτο ενημερωτικό Δίκτυο που δημιουργήθηκε στην Ελλάδα. Αν θέλετε να ενταχθείτε στο Δίκτυο επικοινωνήστε στο info@hellaspressmedia.gr