Προβλήματα με διαδικτυακές υπηρεσίες πληρωμών

9 Ιουλίου 201509:30

Αρον άρον τρέχουν οι διαδικτυακές υπηρεσίες να θέσουν σε ελληνικά χρηματοπιστωτικά ιδρύματα την εκκαθάριση των συναλλαγών τους. Πρώτη το έκανε η Google, η οποία στο τέλος της περασμένης εβδομάδας επανέκαμψε αποδεχόμενη τις πιστωτικές κάρτες των πελατών της. Η εταιρεία είχε διακόψει την παροχή διαφημιστικών υπηρεσιών στους πελάτες της στην Ελλάδα, αμέσως μετά την επιβολή των κεφαλαιακών ελέγχων, και τις επανέφερε την περασμένη Παρασκευή. Η Google δεν ήταν η μόνη υπηρεσία που άλλαξε εκκαθαριστή. H υπηρεσία Taxibeat αποκαταστάθηκε και αυτή, μετά τη μεταφορά της υπηρεσίας εκκαθάρισης των συναλλαγών σε ελληνική τράπεζα. Πλέον οι ελληνικές πιστωτικές κάρτες γίνονται δεκτές από την υπηρεσία της εταιρείας και οι χρήστες της υπηρεσίας δεν χρειάζεται να μεταφέρουν μετρητά.

Οι διαφημιστικές υπηρεσίες ωστόσο της Facebook, το ηλεκτρονικό κατάστημα της Apple και οι υπηρεσίες πληρωμών της PayPal έχουν διακοπεί, καθώς παραμένουν με ξένους εκκαθαριστές στις συναλλαγές τους.

Η PayPal μάλιστα, παρόλο που διαθέτει λογαριασμό σε ελληνική τράπεζα, πιθανώς λόγω ρίσκου, δεν ενεργοποιεί τις υπηρεσίες εκκαθάρισης στο εσωτερικό της χώρας, με αποτέλεσμα να παραμένει κλειστή από την περασμένη εβδομάδα. Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν ότι οι λόγοι για τους οποίους οι μεγάλοι έχουν διακόψει τις συναλλαγές τους, έχει να κάνει αποκλειστικά με την επιλογή τους να διατηρούν χρηματοπιστωτικό ίδρυμα εκτός Ελλάδος για την εκκαθάριση των συναλλαγών τους. Αυτό, όπως αναφέρει ο ιδρυτής της Viva Payments, Χάρης Καρώνης, γίνεται για δύο λόγους. Ο πρώτος, επειδή δεν θέλουν τα κεφάλαιά τους να παραμένουν σε ελληνικό έδαφος και ο δεύτερος, επειδή δεν επιθυμούσαν τη συνεργασία τους με τις ελληνικές τράπεζες. Ο κ. Καρώνης σημειώνει ότι, ενώ έχουν παγώσει όλες οι ηλεκτρονικές συναλλαγές με το σύνολο των αεροπορικών εταιρειών όσων χρησιμοποιούν πιστωτικές κάρτες ελληνικών τραπεζικών ιδρυμάτων, εντούτοις δικτυακοί τόποι όπως οι airtickets.gr και pamediakopes.gr λειτουργούν κανονικά. Ο λόγος έχει να κάνει με το γεγονός ότι οι εταιρείες αυτές πληρώνουν μέσω της IATA τα αεροπορικά εισιτήρια, η οποία όμως διατηρεί λογαριασμό σε ελληνικό πιστωτικό ίδρυμα για τις συναλλαγές της στην Ελλάδα. Ετσι, ενώ κάποιος δεν μπορεί να κλείσει μέσω πιστωτικής κάρτας ένα εισιτήριο της Ryanair μέσω του δικτυακού της τόπου -ακόμη και αν αυτό αφορά εσωτερική πτήση π.χ. Αθήνα-Θεσσαλονίκη- εντούτοις μπορεί να το πράξει μέσω της airtickets.gr, ακόμη και για πτήσεις εξωτερικού. Για τον λόγο αυτό οι πωλήσεις της εταιρείας, παρά το πάγωμα της αγοράς, έχουν εκτοξευθεί.

Αντίστοιχα ισχύουν και με τις δικτυακές υπηρεσίες στοιχηματισμού. Το σύνολο των υπηρεσιών όσων κατείχαν προσωρινή άδεια παροχής των συγκεκριμένων υπηρεσιών διεκόπησαν από τη Δευτέρα 29 Ιουνίου και μόλις τώρα αρχίζουν να αποκαθίστανται, καθώς αρκετοί από αυτούς μεταφέρουν την εκκαθάριση των συναλλαγών τους επί ελληνικού εδάφους.

Πάντως, οι άνθρωποι της αγοράς θεωρούν ότι αυτή η στάση δεν μπορεί να διατηρηθεί επί μακρόν. Η κεφαλαιακή κυκλοφορία θα πρέπει να αποκατασταθεί άμεσα, καθώς η διατήρηση της εκκαθάρισης των συναλλαγών σε εγχώρια πιστωτικά ιδρύματα μπορεί να λειτουργήσει για περιορισμένο χρονικό διάστημα. Η ΙΑΤΑ, η Google και οποιοσδήποτε άλλος φορέας που εκκαθαρίζει τις συναλλαγές του στην Ελλάδα, θα πρέπει να έχει τη δυνατότητα μεταφοράς κεφαλαίων εκτός της χώρας για να συνεχίσει να προσφέρει τις υπηρεσίες του. Σε άλλη περίπτωση, θα σταματήσουν να προσφέρουν αυτή τη δυνατότητα, όπως το έπραξε η PayPal και η Apple. Oύτως ή άλλως, η ελληνική αγορά είναι μια μικρή αγορά για τους ίδιους.

Πηγή: kathimerini.gr

Αρθρογράφος

mm
Τμήμα Ειδήσεων Hellas Press Media
Η Hellas Press Media είναι το πρώτο ενημερωτικό Δίκτυο που δημιουργήθηκε στην Ελλάδα. Αν θέλετε να ενταχθείτε στο Δίκτυο επικοινωνήστε στο info@hellaspressmedia.gr