Η ιστορία του σουτιέν

30 Ιουνίου 201417:37

Φέτος κλείνουν εκατό χρόνια από την πρώτη επίσημη καταγραφή του σουτιέν. Το Μarie Claire και η Intimissimi θυμούνται τις καλύτερες στιγμές του.

Στις 3 Νοεμβρίου 1914 η Νεοϋορκέζα socialite Μαίρη Φελπς Τζέικοµπ κατοχυρώνει µε την αμερικανική Πατέντα µε αριθµό 1115674 το πρώτο καταγεγραµµένο σουτιέν µε το όνοµα «Backless Brassiere». Η ίδια, ενοχληµένη από τη χρήση στενών κορσέδων οι οποίοι διαγράφονταν µέσα από τα βραδινά της φορέµατα, σχεδιάζει το πρώτο σχέδιο σουτιέν χωρίς τιράντες στην Πλάτη. Για ένα µικρό χρονικό διάστηµα διέθετε τα σχέδιά της µε την ετικέτα «Caresse Crosby» µέχρι που πούλησε την πατέντα της στην εταιρία Warner Brothers Corset Co για 1.500 δολάρια.

1932 Η εταιρία S. Η. Camp and Company χρησιµοποιεί τα αρχικά της αγγλικής αλφαβήτου, από το Α έως το D, για να χαρακτηρίσει το εύρος στα µεγέθη του σουτιέν. Στη διαφηµιστική καµπάνια της εταιρίας το Φεβρουάριο του 1933 απεικονίζονται προφίλ από μπούστα σε διάφορα µεγέθη µαζί µε τα αντίστοιχα γράµµατα, ενώ το 1937 και η εταιρία Warner ξεκινάει να αναγράφει πάνω στα σουτιέν της την εν λόγω αρίθµηση. Το 1930 τα σουτιέν αποκτούν ακόμα μία καινοτομία, αποσπώµενες τιράντες, ενώ το 1940 σχεδιάζεται το πρώτο ενισχυµένο ανορθωτικό σουτιέν από τον Φρέντερικ Μέλινγκερ, ιδρυτή της εταιρίας εσωρούχων Frederick’ s of Hollywood.

Β΄ Παγκόσμιος Πόλεμος: Για χάρη της διασκέδασης των στρατιωτών, τα pin – up κορίτσια τα εποχής χρειάζονταν κάτι για να ανανεώσουν και να απογειώσουν το στιλ των εσωρούχων τους. Έτσι το σουτιέν βρέθηκε στο κέντρο του ενδιαφέροντος.

1940 Η εταιρία κόµικ DC Comics δηµιουργεί ένα νέο χαρακτήρα, τη Wonder Woman. Η διαχρονικά δυναµική εικονογραφηµένη και κινηµατογραφική φιγούρα ξεχωρίζει για το σουτιέν της που είναι φτιαγµένο από ατσάλι.

1950 Το baby boom της περιόδου μετά το Β΄ Παγκόσµιο Πόλεµο ενέπνευσε µία ακόµα διαφορετική εκδοχή του σουτιέν για την οποία όλες οι µαµάδες µέχρι και σήµερα νιώθουν τυχερές. Το επονοµαζόµενο Nursing Bra έχει αυξοµειούµενο µέγεθος επιτρέποντας το θηλασµό χωρίς να χρειαστεί ούτε µία περαιτέρω προσαρµογή.

1955 Ο σκηνοθέτης Howard Hughes, µε τη βοήθεια της αεροναυπηγικής µηχανικής, σχεδιάζει το bullet bra: ένα ευρηµατικό σχέδιο µε µπανέλες και µυτερά cups. Το νέο αυτό είδος σουτιέν προορίζεται αρχικά να φορεθεί από την ηθοποιό Τζέιν Ράσελ για τις ανάγκες του ρόλου της στην ταινία The Outlaw. Η ίδια όµως αποκάλυψε αργότερα πως αρνήθηκε να το φορέσει καθώς ήταν ιδιαίτερα άβολο. Παρ’ όλα αυτά τις δεκαετίες που ακολούθησαν πολλές πληθωρικές σταρ του Χόλιγουντ, όπως η Τζέιν Μάνσφιλντ, υιοθέτησαν το συγκεκριµένο στιλ. Είναι η εποχή που το Χόλιγουντ καθιερώνει τις τάσεις στη µόδα.

1959 Υπάρχει µια φήµη ότι η Μέριλιν Μονρόε συνήθιζε να κοιµάται κάθε βράδυ µε το σουτιέν για να αποφύγει την καθοδική όψη του στήθους της. Η πιο ιστορική πρέσβειρα του αισθησιασµού στο Χόλιγουντ είχε ακόµα µία περίεργη συνήθεια: τοποθετούσε σβόλους στο σουτιέν της ώστε να δείχνει πιο προκλητικό.

1960 Η Τζάνετ Λι εµφανίζεται µόνο µε σουτιέν και εσώρουχο στην ταινία Ψυχώ του 1960. Δύο χρόνια µετά το σουτιέν αποκτά high – tech χαρακτήρα όταν η εταιρία Dupont παρουσιάζει το Lycra ύφασµα. «Αναφορικά µε την καινοτοµία και τα υφάσµατα, αυτή ήταν η σηµαντικότερη στιγµή, µε βασικό λόγο ότι οι κατασκευαστές πλέον είχαν την ικανότητα να κατασκευάζουν σουτιέν που διατηρούσαν αµετάβλητο το σχήµα των cups τους», δηλώνει χαρακτηριστικά η Ζενέ Λουτσιάνι, συγγραφέας του βιβλίου The Bra Book.

1968 Το κάψιµο των σουτιέν της δεκαετίας του 1960 είναι ευρέως γνωστό. Η αλήθεια είναι όµως ότι πολύ λίγες γυναίκες έκαιγαν όντως τα σουτιέν τους προς απόδειξη των γυναικείων δικαιωµάτων και υπεράσπιση της κοινωνικής θέσης τους απέναντι στο ανδρικό φύλο. Στη διαδήλωση ενάντια στα καλλιστεία Miss America του 1968 οι κάδοι σκουπιδιών επονοµάζονται «κάδοι ελευθερίας», όπου πλήθος γυναικών απορρίπτει µετά µανίας χαρακτηριστικά δείγµατα θηλυκότητας όπως σουτιέν, ψηλοτάκουνα και πιστολάκια µαλλιών.

1977 Σχεδιάζεται το πρώτο αθλητικό σουτιέν από µια φοιτήτρια του Πανεπιστηµίου του Βέρµοντ, η όποια έραψε µαζί δύο φαρδιές τιράντες στο σουτιέν της έτσι ώστε η ίδια και οι φίλες της να µη χρειάζεται να ανησυχούν πλέον για τυχόν απρεπή εµφάνιση κατά τη διάρκεια της προπόνησης. Το αυθεντικό Jogbra έχει πλέον επιχρυσωθεί και εκτίθεται στο ινστιτούτο Smithsonian στην Ουάσιγκτον.

1990 Το σουτιέν σε σχήµα κώνου που φόρεσε η Μαντόνα κατά τη διάρκεια της Περιοδείας Blond Ambition πωλήθηκε στον οίκο διουρήσεων Christie’ s στο Λονδίνο έναντι του αστρονοµικού ποσού των 52.000 δολαρίων.

1991 Η Σάρα Τζέσικα Πάρκερ επιλέγει να παρευρεθεί στην επίσηµη πρεµιέρα της ταινίας For the Boys στο Μπέβερλι Χιλς φορώντας µέσα από το τζάκετ της µόνο το σουτιέν της.

1996 Ιδρύεται η Intimissimi – ένα lingerie brand που έχει ταυτιστεί µε τα πιο ροµαντικά αλλά και sophisticated sexy σουτιέν.

2004 Η Τζάνετ Τζάκσον αποκαλύπτει απρόσµενα το στήθος της µε ένα ιδιαίτερα ασυνήθιστο piercing σε σχήµα ήλιου όταν ο Τζάστιν Τίµπερλεϊκ µε µια αφοπλιστική κίνηση σκίζει µέρος του σουτιέν της στο τέλος του ντουέτου τους κατά τη διάρκεια της διοργάνωσης Super Bowl στο Τέξας.

2006 Η Intimissimi κλείνει 10 χρόνια και γιορτάζει µε την exclusive συλλογή Vintage: µια limited edition συλλογή εσωρούχων, φόρο τιµής σε εσώρουχα – ορόσηµα της δεκαετίας.

2008 Η Monica Bellucci πρωταγωνιστεί σε spot της Intimissimi, σε σκηνοθεσία Muccino – οι διαφηµίσεις σουτιέν δεν θα είναι ποτέ πια οι ίδιες…

2010 Η βασίλισσα της ποπ Κέιτι Πέρι στο βιντεοκλίπ για το τραγούδι California Girls φοράει ένα σουτιέν εφοδιασµένο µε εκτοξευτές κρέµας σαντιγί. Την ίδια χρονιά λανσάρεται η Shaping Line της Intimissimi µε retro ύφος και µούσα την Alyson Le Borges, ηθοποιό και ανιψιά του Αλέν Ντελόν. Είναι η στιγµή που το ντεκολτέ αποκτά shape up µε τον πιο στιλάτο και διακριτικό τρόπο.

2011 Λανσάρεται το Simona, το Super push – up bra. Το Simona είναι το υπερόπλο των σουτιέν, ένα super push – up χωρίς ραφές, µε θήκες διαβαθµισµένου πάχους µε µεγάλη ενίσχυση, πολύ µαλακό και άνετο.

2012 Η Intimissimi προσκαλεί τις γυναίκες να µάθουν το σωστό µέγεθος στο σουτιέν αλλά και να ανακαλύψουν το ιδανικό σουτιέν για εκείνες ανάλογα µε το στιλ και τις ανάγκες τους. Το brand χτίζει µια προσωπική σχέση µε το γυναικείο κοινό και δεν είναι τυχαίο ότι έχει σχεδιαστεί µια σειρά µε σουτιέν µε διαφορετική προσωπικότητα που βαφτίζονται µε γυναικεία ονόµατα.

2013 Α, Β, C, D, Ε. Η Intimissimi λανσάρει νέα µεγέθη, ανοίγοντας στην ουσία την ψαλίδα των µεγεθών, απευθύνεται πλέον και σε γυναίκες µε µικρότερο ή µεγαλύτερο στήθος. 14 διαφορετικά µοντέλα σουτιέν και 15 διαφορετικοί συνδυασµοί µεγεθών και cups καθιστούν την Ιntimissimi τον ιδανικό προορισµό για κάθε γυναίκα που αναζητά το τέλειο σουτιέν. Το σουτιέν εκείνο που ταιριάζει ιδανικά στο µέγεθός της.

2014 Gioia, Emma, Laura, Tiziana. Αυτά είναι τα wireless σουτιέν της Ιntimissimi που χαρίζουν το πιο θηλυκό ντεκολτέ, µε τον πιο φυσικό τρόπο: χωρίς µπανέλα. «Ένα σουτιέν αποτελείται απο περισσότερα από 20 µικρά εξαρτήµατα και καθένα από αυτά είναι θεµελιώδες. Για να ανακαλύψεις το τέλειο σχήµα χρειάζονται µήνες ερευνών και πολλές δοκιµές και τροποποιήσεις», λέει η Giorgia Fuini, επικεφαλής του τµήµατος Corsetry design.

marieclaire.gr

Αρθρογράφος

mm
Τμήμα Ειδήσεων Hellas Press Media
Η Hellas Press Media είναι το πρώτο ενημερωτικό Δίκτυο που δημιουργήθηκε στην Ελλάδα. Αν θέλετε να ενταχθείτε στο Δίκτυο επικοινωνήστε στο info@hellaspressmedia.gr