Το πρόσφατο ατύχημα στην οδό Σάρδεων επανέφερε στο προσκήνιο το θέμα της ασφάλειας για πεζούς αλλά και οχήματα, στις διασταυρώσεις με φωτεινούς σηματοδότες.
Μάλιστα, με άρθρο του ο γνωστός εκπαιδευτής υποψήφιων οδηγών Πέτρος Ραφτόπουλος μίλησε ευθέως για την ανάγκη κατάργησης των διασταυρώσεων με φανάρια, ως αναχρονιστικών και επικίνδυνων και αντικατάστασή τους με κυκλικές πορείες (roundabouts).
Η πρόταση αυτή φαίνεται ότι έχει βρει πάρα πολλούς υποστηρικτές και όλοι τους επικαλούνται την ευρωπαϊκή εμπειρία καθώς η τάση της τελευταίες εικοσαετίας, τουλάχιστον, στην Ευρώπη είναι η απομάκρυνση των φαναριών από τις διασταυρώσεις μεγάλου φόρτου, λόγω της μεγάλης επικινδυνότητας που εμφανίζουν και των προβλημάτων που δημιουργούν στην κυκλοφορία.
Ασφάλεια και ρύθμιση της κυκλοφορίας
Άλλωστε, όπως έχει αποδείξει η ευρωπαϊκή πρακτική, οι κυκλικοί κόμβοι εξασφαλίζουν αυτόματη ρύθμιση της κυκλοφορίας, ανάλογα με τη ροή και χωρίς καθυστερήσεις και, κυρίως, χωρίς κινδύνους καθώς η κίνηση των οχημάτων γίνεται σε πολύ χαμηλές ταχύτητες. Παράλληλα, όπως έχει αποδειχθεί σε χώρες όπως η Ολλανδία, η κυκλοφορία γίνεται με πολύ λιγότερη ηχητική και περιβαλλοντική ρύπανση.
Είναι γεγονός, όμως, ότι στην πόλη της Ξάνθης τα τελευταία 20 χρόνια υπήρξε μια έντονη αύξηση των φαναριών, ως λύση σε κάθε πρόβλημα επικινδυνότητας, σε αντίθεση με τη διεθνή τάση. Και όλα αυτά παρόλο που το παράδειγμα της Πλατείας Μπαλτατζή, είναι υπαρκτό (και του κόμβου Σίσυ παλαιότερα) και αποδεικνύει όσα υποστηρίζουν οι υπέρμαχοι των κυκλικών κόμβων.
Μέσα από το XanthiPress.gr υπήρξε μια καλή αφορμή να επανέλθει το ζήτημα των κυκλικών κόμβων στην επικαιρότητα και με ενδιαφέρον το κοινό αναμένει και τις απόψεις των τεχνικών υπηρεσιών και της δημοτικής αρχής για το ζήτημα.
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies, για την συλλογή στατιστικών στοιχείων και την διασφάλιση της καλύτερης εμπειρίας σας.
Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. Tι είναι τα Cookies;