Έντονες αντιδράσεις για τα πλευρικά διόδια στην ΑΜΘ

22 Δεκεμβρίου 201410:14

Την έντονη δυσαρέσκειά τους για την πολιτική διαρκούς επιβολής νέων διοδίων σε Ανατολική Μακεδονία και Θράκη εξέφρασαν οι περιφερειακοί σύμβουλοι κατά την πρόσφατη συνεδρίασή τους. Το νέο σχέδιο της Εγνατίας Οδού αφορά στη λειτουργία πλευρικών διοδίων στην περιοχή της Μουσθένης, του νομού Καβάλας.

Κάπως έτσι επιβεβαιώνονται εκείνοι που έλεγαν ότι υπάρχει σχεδιασμός για πρόσθετα διόδια, σε όλη την Ελλάδα, τα οποία θα μπουν ακόμα και σε τμήματα των εθνικών οδών που εδώ και χρόνια εγκαταλείφθηκαν από τους εργολάβους και που χρησιμοποιούνται κυρίως από όσους δεν θέλουν να πληρώσουν διόδια.
Με αφορμή τη συζήτηση επί της μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων που αφορά στην τροποποίηση της απόφασης έγκρισης περιβαλλοντικών όρων του έργου «ανισόπεδος κόμβος Μουσθένης και σταθμοί διοδίων Μουσθένης της Εγνατίας Οδού», όπου θα τοποθετηθούν πλευρικά διόδια, τονίστηκε ότι η τακτική αυτή οδηγεί σε εξόντωση τους πολίτες της Περιφέρειας και θα πρέπει να μπει ένα φρένο.

«Γίνεται κάποιος έξω φρενών» είπε χαρακτηριστικά ο περιφερειάρχης ΑΜΘ Γιώργος Παυλίδης, τονίζοντας ότι η άρνηση αφορά και τη γενικότερη πολιτική που ακολουθεί η Εγνατία Οδός στο θέμα των διοδίων, η οποία με την αποσπασματική της προσέγγιση, «οδηγεί σε ορισμένες περιοχές να εξοντώνονται, με στρεβλώσεις που καταστρέφουν εν τέλει τη δική μας οδοποιία».
Το Π.Σ. πάντως απάντησε αρνητικά στο αίτημα της εταιρείας γνωστοποιώντας την πρόθεσή του να καλέσει την Εγνατία σε επόμενη συνεδρίαση προκειμένου να δώσει εξηγήσεις για το μέλλον των διοδίων κατά μήκος του δρόμου, αλλά και στους μελλοντικά ολοκληρωμένους κάθετους άξονες.

Σημειώνεται ότι το σύστημα των πλευρικών διοδίων έχει εφαρμοστεί ήδη σε άλλες περιοχές της χώρας, κυρίως από την εταιρεία Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου.

Διόδια κάθε λίγα χιλιόμετρα

Η Εγνατία Οδός πέρασε στο Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου με στόχο να πουληθεί σε ιδιώτες για 30 χρόνια. Σύμφωνα με τον σχεδιασμό του ΤΑΙΠΕΔ, οι ιδιώτες που θα «αγοράσουν» τον αυτοκινητόδρομο με το κλειδί στο χέρι θα έχουν την εκμετάλλευση των διοδίων τόσο της Εγνατίας όσο και των κάθετων οδικών αξόνων που ξεκινούν από τους ανισόπεδους κόμβους Καστοριάς (Δυτικής Σιάτιστας), Κορομηλιάς, Ιεροπηγής και Λαγκαδά – Σερρών καθώς και των τμημάτων που τη συνδέουν με τους μεθοριακούς σταθμούς Κρυσταλλοπηγής, Προμαχώνα και Ευζώνων.

 

Όπως επισήμανε τον περασμένο Ιούνιο στο «Ποντίκι» ο πρόεδρος του Συλλόγου Εργαζομένων της Εγνατία Οδός Α.Ε. Δημήτρης Σημαιοφορίδης, πληροφορίες αναφέρουν ότι οι σύμβουλοι του ΤΑΙΠΕΔ προκρίνουν την κατασκευή 15 νέων σταθμών διοδίων επί της Εγνατίας και 6 νέων σταθμών στους κάθετους άξονες. Αυτό σημαίνει ότι ο ιδιώτης που θα «αγοράσει» τον δρόμο θα εκμεταλλεύεται συνολικά 26 σταθμούς, εν ολίγοις οι πολίτες θα πληρώνουν διόδια κάθε περίπου 26 χιλιόμετρα!

Επιμέλεια: Κική Ηπειρώτου
gnomionline.gr

Αρθρογράφος

mm
Τμήμα Ειδήσεων Hellas Press Media
Η Hellas Press Media είναι το πρώτο ενημερωτικό Δίκτυο που δημιουργήθηκε στην Ελλάδα. Αν θέλετε να ενταχθείτε στο Δίκτυο επικοινωνήστε στο info@hellaspressmedia.gr