diodia_amaxades_titlos

2 ευρώ κόστος στα Διόδια της Εγνατίας Οδού στον Ίασμο (για αρχή)

6 Οκτωβρίου 201120:50

diodia_amaxades_titlosΜέσα σε λίγες μέρες αναμένεται να λειτουργήσουν τα Διόδια στον Ίασμο μαζί με άλλους τρεις σταθμούς στην υπόλοιπη Εγνατία Οδό, σε Μαλακάσιο Τρικάλων, Τύρια Δωδώνης και Ανάληψη Λαγκαδά.

6 σταθμούς θα διαθέτει η Ενγατία πλέον μαζί με αυτούς των Μαλγάρων και του Πολύμυλου. Η σχετική Κοινή Υπουργική Απόφαση έχει ήδη υπογραφεί και έχει προωθηθεί στο γραφείο του Ευάγγελου Βενιζέλου, όπως αναφέρει η Ελευθεροτυπία.

Η τιμή των διοδίων καθορίζεται από την ΚΥΑ στα 2 ευρώ για τα διόδια του Ιάσμου (Αμαξάδων) ενώ, ταυτόχρονα, μειώνεται στο ίδιο ποσό το αντίτιμο στους ήδη λειτουργούντες σταθμούς. Όμως η τιμή αυτή είναι προσωρινή καθώς πολύ σύντομα, σε έξι μήνες, θα αναπροσαρμοστεί στα 2,5 ευρώ, δείχοντας ίσως το ρυθμό με τον οποίο θα ανεβαίνει η τιμή των διοδίων, όπως στην υπόλοιπη χώρα.

4-5 ευρώ το “πήγαινε–έλα” στην Κομοτηνή

Έτσι αρχικά η μετακίνηση από Ξάνθη σε Κομοτηνή θα κοστίζει 4 ευρώ και, σε λίγους μήνες 5 ευρώ. Δικαιολογία για την επιβολή τόσων πολλών και ακριβών διοδίων είναι η αποπληρωμή των δανείων που έχουν συναφθεί και απαιτούν 70-100 εκατομμύρια ευρώ για εξυπηρέτησή τους. Τα δάνεια αυτά που κάλυψαν την ίδια συμμετοχή της χώρας για την κατασκευή του έργου, συνάφθηκαν τη διετία 2006-08 και ανέρχονται σε 1,1 δις ευρώ..

Ποιος χρηματοδότησε την Εγνατία;

Αυτό που διαφεύγει βέβαια από πολλούς είναι το γεγονός ότι η Εγνατία Οδός στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης χρηματοδοτήθηκε κατά 60% από τους πόρους του ΠΕΠ ΑΜΘ. Δηλαδή, ένα έργο κεντρικού σχεδιασμού άντλησε το μεγαλύτερο μέρος των πόρων που προοριζόταν τα τελευταία χρόνια για την ανάπτυξη της Περιφέρειας. Και σαν να μην έφτανε αυτό οι κάτοικοι της ΑΜΘ που στερήθηκαν πολύτιμους αναπτυξιακούς πόρους, καλούνται να πληρώνουν για τις καθημερινές τους μετακινήσεις, αρκετά ευρώ, καθιστώντας απαγορευτική – σε αρκετές περιπτώσεις- την εργασία σε διπλανή πόλη, αφού θα χρειάζονται τουλάχιστον 1.250 ευρώ/χρόνο μόνο για τα διόδια.

950.000 ευρώ σε εργολάβο μόνο για τα διόδια

Μόνο για τη λειτουργία τους θα δαπανηθούν 950.000 ευρώ το χρόνο, καθώς η ανάθεση της λειτουργίας έγινε σε ιδιώτη μετά από διαγωνισμό. Η Εγνατία Οδός είναι υποχρεωμένη πάντως, αρκετά σύντομα να εγκαταστήσει πλήρως ηλεκτρονικό σύστημα πληρωμής με βάση τα χιλιόμετρα, σύμφωνα και με σχετική οδηγία

Αρθρογράφος

mm
Τμήμα Ειδήσεων Hellas Press Media
Η Hellas Press Media είναι το πρώτο ενημερωτικό Δίκτυο που δημιουργήθηκε στην Ελλάδα. Αν θέλετε να ενταχθείτε στο Δίκτυο επικοινωνήστε στο info@hellaspressmedia.gr