Το αποκαλυπτικό χρονολόγιο της τραγωδίας του Μαλαισιανού Boeing

22 Ιουλίου 201408:34

Οι εξελίξεις το απόγευμα της Πέμπτης 17 Ιουλίου ήταν καταιγιστικές. Μέσα σε ελάχιστα λεπτά όλος ο κόσμος είχε πληροφορηθεί για την πτώση του Boeing της Malaysia Airlines. Όλος; Όχι!

Όλως περιέργως, η Μαλαισία δεν γνώριζε τίποτα απολύτως! Μέσα σε λίγες ώρες είχε γίνει παγκόσμια πεποίθηση ότι το αεροσκάφος είχε καταρριφθεί από πύραυλο συγκεκριμένου τύπου και προέλευσης! Χωρίς καν να χρειαστεί έρευνα!

Μια ματιά στην χρονική σειρά εξέλιξης των γεγονότων, το απόγευμα της 17ης Ιουλίου, αποκαλύπτει το πώς η λογική και η ψυχραιμία, διαλύθηκαν σε μικρά κομματάκια στα χωράφια της ανατολικής Ουκρανίας. Στο χρονολόγιο που ακολουθεί καταγράφονται τα γεγονότα με ώρες Ελλάδος:

16:21 – Το ραντάρ Boeing δίνει το τελευταίο στίγμα του στο ραντάρ, σύμφωνα με την database του Flightradar24. Πετούσε σε ύψος 33.000 ποδών πάνω από την επαρχία του Ντονέτσκ

18:13 – Το Reuters μεταδίδει ότι το Μαλαισιανό αεροσκάφος με 295 επιβάτες, «συνετρίβη» στην Ουκρανία, κοντά στα ρωσικά σύνορα.

18:36 – Η Malaysia Airlines ανακοινώνει στο twitter, ότι έχει χαθεί ένα αεροσκάφος της, το οποίο εξέπεμψε τελευταία φορά στίγμα ενώ πετούσε πάνω από την Ουκρανία.

18:43 – Το Μαλαισιανό υπουργείο μεταφορών δηλώνει στο Reuters παντελή άγνοια για «οποιαδήποτε συντριβή αεροσκάφους στην Ουκρανία».

18:45 – Το Reuters, επικαλούμενο «αξιωματούχο του Ουκρανικού υπουργείου εσωτερικών» μεταδίδει ότι το Boeing «κατερρίφθη» από αντιαεροπορικό πύραυλο Buk. Ο ίδιος αξιωματούχος γνώριζε τον ακριβή αριθμό των επιβαινόντων.

19:39 – Οι Μαλαισιανές αερογραμμές ανακοινώνουν ότι ενημερώθηκαν από το Κίεβο ότι ο πύργος ελέγχου έχασε επαφή με το αεροπλάνο στις 17:15.

20:33 – Ο ουκρανός πρόεδρος Ποροσένκο εκφράζει την πεποίθηση ότι η συντριβή του αεροσκάφους είναι αποτέλεσμα τρομοκρατικής ενέργειας.

23:49 – Ο αμερικανός αντιπρόεδρος δηλώνει ότι «προφανώς» το αεροσκάφος «ανατινάχθηκε στον αέρα», χωρίς να νιώσει την ανάγκη να εξηγήσει που στηρίζει την βεβαιότητα αυτή. Ταυτόχρονα δηλώνει ότι «ενδεχομένως» να υπήρχαν και αμερικανοί στο αεροσκάφος.

Τα 7 ερωτήματα

Συνδυάζοντας τα γεγονότα του χρονολογίου προκύπτουν πολύ ενδιαφέρουσες διαπιστώσεις που οδηγούν σε 7 «καυτά» ερωτήματα:

1. Σύμφωνα με το flightradar24 το αεροσκάφος χάθηκε από τα ραντάρ στις 16.21. Όμως οι ουκρανοί δηλώνουν στους Μαλαισιανούς ότι η απώλεια του στίγματος έγινε στις 17.15 , δηλαδή 54 λεπτά αργότερα. Ποιος δεν λέει την αλήθεια;

2. Ας υποθέσουμε ότι τα στοιχεία του Flightradar24 είναι αναξιόπιστα και ας δεχθούμε ότι το αεροσκάφος χάθηκε όντως στις 17.15. Το μαλαισιανό υπουργείο μεταφορών μιαμισή ώρα αργότερα, στις 18.43 δηλώνει στο Reuters παντελή άγνοια και μάλιστα όταν η είδηση έχει ήδη κάνει το γύρο του κόσμου από το διεθνές πρακτορείο και η Malaysia Airlines έχει ήδη προβεί σε σχετική ανακοίνωση στο Twitter. Πως εξηγείται η άγνοια της Μαλαισιανής κυβέρνησης;

3. Ενώ το Reuters επικαλούμενο την Ουκρανική κυβέρνηση ήδη στις 18.13 κάνει λόγο για «συντριβή», 23 λεπτά αργότερα στις 18.36 η Malaysia Airlines στο twitter αναφέρει ότι το αεροσκάφος απλώς «έχει χαθεί». Οι Ουκρανοί ενημερώνουν το Reuters συχνότερα και πληρέστερα από την Μαλαισιανή εταιρία;

4. Σε ποια αδιάσειστα στοιχεία στηρίχθηκε το Ουκρανικό υπουργείο εσωτερικών όταν ανακοίνωσε ότι το αεροσκάφος κατερρίφθη από πύραυλο τύπου BUK;

5. Στον τόπο της συντριβής, αναζητήθηκαν υπολείμματα του πυραύλου BUK που υποτίθεται ότι έπληξε το Boeing;

6. Γιατί πριν καν σβήσουν οι φωτιές στο διαλυμένο Boeing, αποκλείστηκε το ενδεχόμενο στο αεροσκάφος να είχε τοποθετηθεί εκρηκτικός μηχανισμός ή να εξερράγη στον αέρα από μηχανική βλάβη;

7. Πέντε ώρες μετά την γνωστοποίηση της συντριβής, η αμερικανική κυβέρνηση μιλούσε με βεβαιότητα για «κατάρριψη» αλλά δεν είχε καταφέρει να πληροφορηθεί από τις Ολλανδικές αρχές αν κάποιος από τους επιβάτες είχε αμερικανικό διαβατήριο. Πόσο λογικό είναι αυτό, σε μια κρίση όπως ένα αεροπορικό δυστύχημα;

Η επανασυναρμολόγηση… της αλήθειας

Σύμφωνα με την διεθνή πρακτική, σε περιπτώσεις αεροπορικών δυστυχημάτων, εκτός από την ανάλυση όλων των στοιχείων από τα δύο μαύρα κουτιά, τα κομμάτια του κατεστραμμένου αεροσκάφους πρέπει να συλλεγούν και να πραγματοποιηθεί επανασυναρμολόγησή του από ειδικούς. Η μέθοδος αυτή είναι η μόνη ενδεδειγμένη για τον εντοπισμό των αιτίων που οδήγησαν στο δυστύχημα και έχει εφαρμοστεί σε πλήθος περιπτώσεων όπως στην ανατίναξη του αεροσκάφους της Panamerican στο Λόκερμπι της Σκωτίας το 1988 και της πτήσης 800 της TWA που συνετρίβη το 1996. Ωστόσο μέχρι στιγμής δεν έχει διευκρινιστεί αν για την περίπτωση της πτήσης MH17 θα ακολουθηθεί αυτός ο τρόπος αναζήτησης της αλήθειας.

Αρθρογράφος

mm
Τμήμα Ειδήσεων Hellas Press Media
Η Hellas Press Media είναι το πρώτο ενημερωτικό Δίκτυο που δημιουργήθηκε στην Ελλάδα. Αν θέλετε να ενταχθείτε στο Δίκτυο επικοινωνήστε στο info@hellaspressmedia.gr