dragwna

Θ. Δραγώνα: Στο προσκήνιο Πομακικά και δίγλωσσα νηπιαγωγεία

17 Μαρτίου 201022:58

dragwna«Σε κάθε αίτημα εκμάθησης μητρικής γλώσσας θα ανταποκριθούμε κατά περίπτωση», απάντησε η ειδική γραμματέας διαπολιτισμικής εκπαίδευσης Θάλεια Δραγώνα ερωτωμένη για την επιθυμία που εκφράζουν Πομάκοι να διδάσκονται τη γλώσσα τους, αφήνοντας έτσι ανοιχτά όλα τα ενδεχόμενα.

Η ειδική γραμματέας διαπολιτισμικής εκπαίδευσης του υπουργείου Παιδείας ολοκλήρωσε  την διήμερη περιοδεία της στη Θράκη, με επίσκεψη στο γραφείο του νομάρχη Άρη Γιαννακίδη και συσκέψεις με φορείς της εκπαίδευσης στην Περιφέρεια Α.Μ. – Θ. Βασικός στόχος της περιοδείας μπορεί να ήταν να συζητηθούν τοπικά οι εξαγγελίες που έκανε πρόσφατα η υπουργός Παιδείας για το «νέο σχολείο» και το σύνθημα «πρώτα ο μαθητής, κανένα παιδί δεν μένει πίσω», αλλά το ενδιαφέρον επικεντρώθηκε σε επικείμενες αλλαγές στη μειονοτική εκπαίδευση.

Η Θάλεια Δραγώνα δεν απέκλεισε την περίπτωση τα δίγλωσσα νηπιαγωγεία να λειτουργήσουν ακόμα κι από τη νέα σχολική χρονιά, σημειώνοντας βέβαια ότι τα νέα σχολεία – νηπιαγωγεία δεν αναπαράγουν σε καμία περίπτωση το μειονοτικό σχολείο, γιατί όπως εξήγησε, «το μειονοτικό σχολείο δεν είναι ένα σχολείο που είναι πολύ αποδοτικό, όχι γιατί είναι δίγλωσσο, αλλά γιατί είναι δομημένο μ’ έναν τρόπο που δεν έχει πίσω του μεγάλη ιστορία επιτυχίας. Είναι ένα σχολείο που η μειονότητα το θέλει, το ζητάει, ένα σχολείο που είναι ούτως ή άλλως θεσμικά προφυλαγμένο για την μειονότητα. Αυτό που πρέπει να κάνουμε εμείς είναι να το κάνουμε καλύτερο, αλλά δεν έχει κανένα λόγο να το επεκτείνουμε προς τα κάτω, ένα τέτοιο νηπιαγωγείο δεν θα έχει νόημα. Πρέπει να σκεφτούμε ένα ελληνικό νηπιαγωγείο που να έχει ένα ενιαίο πρόγραμμα και εκεί να δούμε πως θα μπει η γλώσσα η μητρική».

Άλλωστε, η έννοια της ένταξης έχει τον πρώτο λόγο στο «νέο σχολείο». Αυτό αφορά άμεσα και στην μειονότητα με το δεδομένο κιόλας ότι η Θράκη είναι μια περιοχή με χαμηλούς δείκτες εκπαίδευσης, με μεγάλη σχολική διαρροή, με μικρότερη πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση σε σχέση με άλλες περιοχές.

«Πρόθεση μας», τόνισε η κ. Δραγώνα, «είναι να κάνουμε ότι μπορούμε για να βελτιώσουμε την κατάσταση της εκπαίδευσης των παιδιών της μειονότητας. Πρέπει να είμαστε σίγουροι ότι η ελληνομάθεια κατακτάται, καθώς είναι η βασική εγγύηση για την ένταξη των παιδιών στην ελληνική κοινωνία, να απαντήσουμε σε αιτήματα που χρονίζουν από την μεριά της μειονότητας, στα οποία η πολιτεία είναι θετική γιατί θέλει να ακούσει την μειονότητα, να βάλει μπρος διαδικασίες διαβούλευσης τόσο μεταξύ της μειονότητας και της πλειονότητας, αλλά και τόσο ανάμεσα της η μειονότητα». Αξίζει να σημειωθεί ότι το επόμενο διάστημα προκηρύσσεται το πρόγραμμα εκπαίδευσης μουσουλμανοπαίδων.
Σε μελλοντική συνάντηση η ειδική γραμματέας διαπολιτισμικής εκπαίδευσης υποσχέθηκε να συγκεκριμενοποιήσει αποφάσεις που αφορούν τη μειονοτική εκπαίδευση

Πηγή: Εφημερίδα Χρόνος, Ρεπορτάζ: Δ. Συμεωνίδου

Αρθρογράφος

mm
Τμήμα Ειδήσεων Hellas Press Media
Η Hellas Press Media είναι το πρώτο ενημερωτικό Δίκτυο που δημιουργήθηκε στην Ελλάδα. Αν θέλετε να ενταχθείτε στο Δίκτυο επικοινωνήστε στο info@hellaspressmedia.gr