Λάγκερφελντ, Γκαλιάνο, Γκοτιέ

17 Φεβρουαρίου 201022:00

lagkerfeld_gkaliano_gkotieYψηλή ραπτική και οικονομική κρίση; Και αν ναι, πώς μπορεί να συμβαδίζουν αυτά τα δύο; Δεν συμβαδίζουν, αλλά συνυπάρχουν μια χαρά.

O Ζαν Πολ Γκοτιέ έκανε και πάλι το θαύμα του. Εμπνεύστηκε από την Αβα Γκάρντνερ και το «Avatar». Ο οίκος Chanel προτίμησε τον Silver Surfer, αλλά εκείνος που πραγματικά έκανε την υπέρβαση του στυλ ήταν ο Τζον Γκαλιάνο για τον οίκο Dior, με μια καλοστημένη παράσταση αισθητικής, χωρίς την εξτραβαγκάντσα του παρελθόντος, με ένα σόου που θύμιζε ατελιέ της δεκαετίας του ’50 – όταν η κουτύρ συναντά τις Αμαζόνες της ιππασίας.

Για την επίδειξη με τις προτάσεις για την ανοιξιάτικη υψηλή ραπτική, ο Τζον Γκαλιάνο έδειξε στις 25 Ιανουαρίου να εμπνέεται από τις γυναίκες του 19ου αιώνα, τις ίδιες κυρίες που είχαν εμπνεύσει παλιότερα τον Αμερικανό σχεδιαστή Τσαρλς Τζέιμς και, φυσικά, τον ιδρυτή του οίκου Κριστιάν Ντιόρ για το New Look. To αποτέλεσμα; Αν και ο Βρετανός δημιουργός έβγαλε στην αρχή του ντεφιλέ τέσσερα μοντέλα με αυστηρά σακάκια ιππασίας, βελούδινα κολάρα και μακριές φούστες -για να τους επιτρέπουν να ανεβαίνουν στο άλογό τους- πέρασε γρήγορα σε ζωντανά τρισδιάστατα γλυπτά. Στο φινάλε εμφανίστηκε ο ίδιος όχι σαν πειρατής πλέον, αλλά σαν πρωταθλητής ιππασίας.

Εκτός από τα φορέματα και τα ανσάμπλ, οι θεατές δεν μπορούσαν να ξεκολλήσουν το βλέμμα τους από τις ψηλοτάκουνες μπότες σε στυλ dominatrix, τα καπέλα και τις κομμώσεις-σταλαγμίτες βγαλμένες από τη Νύφη του Φρανκενστάιν. Συμφωνεί μαζί μας και η Κάιλι Μινόγκ, η οποία δήλωνε μετά το σόου: «Νομίζω ότι οι γυναίκες μοιάζουν πάντα σέξι όταν φορούν ρούχα και αξεσουάρ ιππασίας. Αλλά αυτό που πέτυχε ο Τζον ήταν να μεταφέρει την ίδια αίσθηση σε έναν πιο ακραίο και όμορφο κόσμο».

Και ο Ζαν Πολ Γκοτιέ; Οταν ο Τζέιμς Κάμερον θελήσει να γυρίσει το «Avatar 2», θα πρέπει μάλλον να ζητήσει από τον Γάλλο σχεδιαστή να αναλάβει το ρόλο του ενδυματολόγου της ταινίας. Η τεχνική και η φαντασία ήταν οι λέξεις-κλειδιά που κυριάρχησαν στην επίδειξη υψηλής ραπτικής του Ζαν Πολ Γκοτιέ. Μοιραίες γυναίκες, εξωτικές καλλονές, τραγικές ηρωίδες. «Είδα το «Avatar» και το βρήκα συναρπαστικό. Από τότε άρχισα να σκέφτομαι τη φύση και την οικολογία και μετά τα τροπικά δάση στη Λατινική Αμερική, και από εκεί δεν ήταν πολύ μακριά το Μεξικό». Οσο για το φινάλε, ο Γκοτιέ δεν έχασε την ευκαιρία να συνοδεύσει την Αριέλ Ντομπάσλ σε μια μεξικάνικη άρια.

Εκείνος που έκανε την ανατροπή, όμως, ήταν ο Καρλ Λάγκερφελντ που δεν έβγαλε ούτε ένα μαύρο φόρεμα στην επίδειξη υψηλής ραπτικής για τον οίκο Chanel. Το σκηνικό θύμιζε φουτουριστικό παλάτι σε στυλ αρ ντεκό. Δεν είδαμε ούτε μαύρο ούτε μπλε σύνολο, μία ακόμη χαρακτηριστική απόχρωση για τη Chanel. Ολα ήταν ασημένια με σάουντρακ από τη δεκαετία του ’70. Τα ρούχα και τα αξεσουάρ, όμως, ήταν φτιαγμένα για το 2010. Οσο για το δικό του φινάλε, ο Καρλ Λάγκερφελντ έβγαλε έναν γαμπρό και μια νύφη, τον Μπατίστ Τζαμπικόνι με ασημένιο κοστούμι ροκ σταρ και μια εκθαμβωτική παρουσία ντυμένη στα λευκά.

Και επειδή μιλάμε για κουτύρ, να μην ξεχάσουμε να υπενθυμίσουμε. Για ένα σιφόν ροζ φόρεμα του οίκου Chanel χρειάστηκαν 700 εργατοώρες. Το ασορτί σακάκι απλικαρίστηκε με 13.000 σατέν λουλούδια, όλα κομμένα στο χέρι. Δυστυχώς (ή ευτυχώς), δεν θα μάθουμε και τις τιμές τους. Αυτές αποκαλύπτονται μόνο στους άμεσα ενδιαφερομένους, όπως αναφέρει η «Καθημερινή»

 

Χωρίς κατηγορία

Αρθρογράφος

mm
Τμήμα Ειδήσεων Hellas Press Media
Η Hellas Press Media είναι το πρώτο ενημερωτικό Δίκτυο που δημιουργήθηκε στην Ελλάδα. Αν θέλετε να ενταχθείτε στο Δίκτυο επικοινωνήστε στο info@hellaspressmedia.gr