stylianidis20dimarxos201

Εισήγηση δημάρχου για τον περιμετρικό δακτύλιο

29 Ιανουαρίου 201012:31

stylianidis20dimarxos201Στη δημοσιότητα δόθηκε το πρωί της Παρασκευής από το Γραφίο του Δημάρχου η εισήγηση του  Μιχάλη Στυλιανίδη 

για τον περιμετρικό δακτύλιο, όπως αυτή παρουσιάστηκε στο πρόσφατο Δημοτικό  Συμβούλιο. Αναλυτικά ανέφερε:

          “Αγαπητοί Συνάδελφοι, κυρίες και κύριοι,  Θεωρώ πράγματι ιστορική την σημερινή συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου. Καλούμεθα να εκφράσουμε την θέση μας για ένα κορυφαίας σημασίας έργο για το νομό μας και ειδικότερα για το Δήμο μας, το οποίο ανατρέπει το σημερινό κυκλοφοριακό μοντέλο.

            Όπως γνωρίζεται υπάρχει διακρατική συμφωνία Ελλάδας – Βουλγαρίας για 3 νέους κάθετους άξονες (ένας σε κάθε νομό Δράμα – Ξάνθη – Ροδόπη) πέραν αυτών που ήδη λειτουργούν (Σέρρες – Έβρος). Ο άξονας της Δράμας ήδη λειτουργεί, ο 2ος κατασκευάζεται (Ροδόπη) και ο 3ος του νομού μας βρίσκεται στο στάδιο της προμελέτης.

            Είναι ευτυχής συγκύρια που την μελέτη αυτή για λογαριασμό του Ελληνικού Δημοσίου (ΥΠΕΧΩΔΕ – Υπ. Υποδομών) την έχει αναλάβει μία εταιρία με μεγάλη εμπειρία σε έργα αυτής της μορφής, η ΕΓΝΑΤΙΑ Α.Ε. που είχε και την ευθύνη κατασκευής της ΕΓΝΑΤΙΑΣ ΟΔΟΥ.

            Σε λίγο οι αρμόδιοι μελετητές θα μας παρουσιάσουν τις προτάσεις τους για τα τμήματα του κάθετου άξονα του νομού μας προς Βουλγαρία που ενδιαφέρει άμεσα το Δήμο μας δηλαδή την παράκαμψη της πόλης μας και τις εναλλακτικές λύσεις που υπάρχουν, λαμβάνοντας βέβαια υπόψη τις τεχνικές δυνατότητες παράλληλα με τις μικρότερες επιπτώσεις προς το περιβάλλον. 

            Γνωρίζω πως συγχρόνως πρόθεσή τους είναι να δημιουργήσουν με την ευκαιρία αυτού του έργου έναν περιμετρικό δακτύλιο στα όρια του αναθεωρημένου γενικού πολεοδομικού του πρώην Δήμου Ξάνθης και έξω από αυτά. 

            Στόχος τους είναι αφ’ ενός μεν να οδηγηθούν εκτός πόλεως Ξάνθης τα οχήματα που κινούνται από την ορεινή περιοχή προς την πεδινή και την «ΕΓΝΑΤΙΑ» οδό και αντιστρόφως, και αφ’ ετέρου να μειωθούν οι υποχρεωτικές διαμετρικές διασχίσεις  της πόλης, δίνοντας την δυνατότητα της επιλογής της ευκολότερης κίνησης μέσα από έναν περιφερειακό περιμετρικό δρόμο σχετικά μέτριας ταχύτητας (60 km/h), προς όλα τα σημεία της πόλης και τους οικισμούς του Δήμου. 

           

Η μελέτη περιλαμβάνει μια ολοκληρωμένη προσέγγιση των συνολικών κυκλοφοριακών ρυθμίσεων με την κατασκευή πολλαπλών συνδέσεων της πόλης, όπως επιβάλει η σύγχρονη αντιμετώπιση κυκλοφοριακών φόρτων και κινήσεων.

            Το έργο αυτό είναι μακράς πνοής και ύψιστης σημασίας που όχι μόνο θα λύσει πολυποίκιλα κυκλοφοριακά προβλήματα με κυριότερο αυτό της σύνδεσης του κάθετου άξονα προς Βουλγαρία με της «ΕΓΝΑΤΙΑ» οδό, αλλά θα σηματοδοτήσει την Ξάνθη των επόμενων γενεών βάζοντας τις βάσεις για την πρωταγωνίστρια Ξάνθη στην ευρύτερη περιοχή.

            Μελετώντας αγαπητοί συνάδελφοι τις εναλλακτικές προτάσεις των μελετητών και τις επιπτώσεις τούτων στο περιβάλλον θεωρώ πως η καλύτερη επιλογή είναι αυτή της Ανατολικής παράκαμψης που ταυτίζεται με τις θέσεις που προανέφερα, χωρίς να δημιουργεί μεγαλύτερες επιπτώσεις στο περιβάλλον, σε αντίθεση με τον Δυτικό δακτύλιο που επιβαρύνει το περιβάλλον συνανάλογα με το όφελος που δημιουργεί στην περιοχή αυτή, που είναι από τις ομορφότερες του Δήμου μας και κατοικημένη σε μεγάλο βαθμό.

            Ακόμη θέλω να επισημάνω πως ο χαρακτηρισμός του οδικού αυτού άξονα ως δευτερεύοντος οδικού δικτύου θα δημιουργήσει ένα εύρος νεκρής ζώνης 90 με 100 μέτρα σε όλο το μήκος της διαδρομής της οδού, αφού δεν είναι ενταγμένη σήμερα στο σχέδιο πόλης, δημιουργώντας επί πλέον προβλήματα στο περιβάλλον, στον οικιστικό ιστό της περιοχής και στους ιδιοκτήτες των οικοπέδων.

            Από τις δύο (2) δε εναλλακτικές προτάσεις της Ανατολικής παράκαμψης, θεωρώ πως αυτή με τα δύο (2) τούνελ, αναμφισβήτητα είναι καλύτερη από την πρόταση με την κοιλαδογέφυρα στις παρυφές της Παλαιάς Ξάνθης και του Σαμακώβ, αφού δεν αλλοιώνει την φυσική ομορφιά της περιοχής και δεν προσβάλλει τους παραδοσιακούς αυτούς οικισμούς. 

            Και όλα αυτά τα λέω αγαπητοί συνάδελφοι όχι για να προκαταλάβω της απόφασή σας, αλλά για να παρακαλέσω τους μελετητές να δώσουν μεγαλύτερη βαρύτητα στην παρουσίαση της πρόταση αυτής.

            Θέλω επίσης να παρακαλέσω εάν έχουν εντολή να προχωρήσουν και στην μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων της  Δυτικής παράκαμψης, αυτή να είναι ξεχωριστή και όχι ενιαία με την Ανατολική για να μην σταματήσει το όλο έργο από τυχόν προσφυγές που είναι βέβαιο πως θα υπάρξουν για την Δυτική παράκαμψη.

            Ακόμη επιτρέψτε μου να ζητήσω να μας ενημερώσετε και για την χάραξη του οδικού αυτού άξονα έως τα Ελληνο-βουλγαρικά σύνορα.

            Τέλος θέλω να προτείνω στο σώμα μετά την παρουσίαση των προτάσεων από τους μελετητές και την συζήτηση που θα ακολουθήσει, να μην εκφέρουμε την τελική μας άποψη, αλλά σε σύντομο χρονικό διάστημα να παρουσιαστεί  η μελέτη σε κατάλληλο χώρο προς του φορείς της περιοχής μας και τους συμπολίτες μας και μετά να αποφασίσουμε λαμβάνοντας υπόψη και τις θέσεις τούτων.

            Παρακαλώ τον Πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου για την ρύθμιση των διαδικαστικών και τους αξιότιμους μελετητές να τους έχουμε και πάλι κοντά μας για την εκ νέου παρουσίαση των προτάσεων τους.”

Αρθρογράφος

mm
Τμήμα Ειδήσεων Hellas Press Media
Η Hellas Press Media είναι το πρώτο ενημερωτικό Δίκτυο που δημιουργήθηκε στην Ελλάδα. Αν θέλετε να ενταχθείτε στο Δίκτυο επικοινωνήστε στο info@hellaspressmedia.gr