Τον λογαριασμό για τα διόδια της Εγνατίας στέλνει η Εφορία

24 Οκτωβρίου 201612:13

Τον περασμένο Μάρτιο το διοικητικό συμβούλιο της Εγνατίας Οδού Α.Ε. με επιστολή του προς τις Εφορίες, ζητούσε τη δίμηνη αναστολή βεβαίωσης ή είσπραξης προστίμων για απλήρωτα διόδια από τον οδικό άξονα μήκους 670 χλμ.

Το δίμηνο παρήλθε προ πολλού, ωστόσο οι Δ.Ο.Υ. δεν γνώριζαν τι να κάνουν με τα πρόστιμα της Εγνατίας: Νεότερη ενημέρωση δεν διέθεταν και η διάταξη για τη δημιουργία ειδικής ρύθμισης για την οποία αρχικά είχε δεσμευθεί το υπουργείο Υποδομών, παρέμενε στα χαρτιά.

Ξεκίνησε η βεβαίωση και είσπραξη

Έτσι, όπως έγραψε το Capital.gr, το “συγχωροχάρτι” ρίφθηκε στον κάλαθο τον αχρήστων, καθώς τα συναρμόδια υπουργεία Υποδομών και Οικονομικών δεν θέσπισαν, όπως αρχικά σχεδιαζόταν, κάποια ευνοϊκή ρύθμιση για τους χρήστες της Εγνατίας – οπαδούς του “τσάμπα”.

Ως εκ τούτου, την Παρασκευή, όπως πληροφορείται το Capital.gr, οι Εφορίες σε όλη τη χώρα έλαβαν ενημέρωση από την Εγνατία Οδό ότι η αρχική δίμηνη διορία έχει παρέλθει και γι’ αυτό θα πρέπει να ξεκινήσει, εκ νέου, η διαδικασία της βεβαίωσης και είσπραξης των προστίμων.

Βέβαια, στην πραγματικότητα, παρήλθε μία περίοδος χάριτος περίπου εννέα μηνών, από τον Μάρτιο έως την περασμένη Παρασκευή κατά τη διάρκεια της οποίας ούτε βεβαιώνονταν ούτε εισπράττονταν τα πρόστιμα. Ενδεχομένως, τη διακριτική αυτή μεταχείριση θα επιθυμούσαν να έχουν και άλλοι οφειλέτες του Δημοσίου.

Σε κάθε περίπτωση, η περίοδος χάριτος είναι παρελθόν και τις επόμενες ημέρες οι Δ.Ο.Υ. θα στέλνουν τον λογαριασμό που αφορά περίπου 6.000 πρόστιμα που επιβλήθηκαν από τον Νοέμβριο του 2013 έως και το τέλος του 2015. Ορισμένες- λιγότερες από 15- περιπτώσεις αφορούν πρόστιμα από 10.000 έως 38.000 ευρώ.

Να σημειωθεί ότι η βεβαίωση από την Εφορία προστίμων και οφειλών- πολλαπλάσιων του αρχικού ποσού- δεν είναι εξέλιξη των τελευταίων ημερών, μιας και μετά τις τροποποιήσεις του νόμου (το 2011 και το 2012), το απλήρωτο διόδιο τέλος είναι δημόσιο έσοδο, για την αναζήτησή του κινείται η διαδικασία που προβλέπει ο Κώδικας Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων. Οι οφειλέτες, δηλαδή, είναι αντιμέτωποι με την Εφορία και τη Δικαιοσύνη και όχι με την κοινοπραξία διαχείρισης ενός οδικού άξονα, εν προκειμένω την Εγνατία Οδό.

Ο ρόλος της τελευταίας εξαντλείται στην απαίτηση καταβολής της οφειλής μέσα σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, του οποίου η παρέλευση οδηγεί στην αποστολή από την Εφορία ατομικής ειδοποίησης χρεών. Μοναδικό ανάχωμα είναι η ανακοπή της ατομικής ειδοποίησης, διαδικασία που εάν αποτύχει καθιστά άμεση την είσπραξη του χρέους από τη ΔΟΥ μέσω κατάσχεσης καταθέσεων τραπεζικών λογαριασμών ή περιουσιακών στοιχείων του οφειλέτη.

Έτσι, η πληρωμή της οφειλής αποτελεί μονόδρομο, με τις -διαδεδομένες κάποτε- συμβουλές δικηγόρων για την… επιτυχή μη πληρωμή διοδίων να αποδεικνύονται, τελικά, αναποτελεσματικές και να δημιουργούν στρατιές οφειλετών του Δημοσίου που έχουν ανάγκη περισσότερο από ποτέ από νομική υπεράσπιση…

Νέοι σταθμοί διοδίων
Εν τω μεταξύ, 10 νέοι σταθμοί διοδίων θα δημιουργηθούν ενόψει της αποκρατικοποίησης του οδικού άξονα, με την ολοκλήρωση της διαδικασίας να τοποθετείται έως το τέλος του 2017.

Σχολιάζοντας τις αντιδράσεις κατά της υλοποίησης των συγκεκριμένων σταθμών, ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ Στέργιος Πιτσιόρλας ανέφερε την Παρασκευή, κατά το συνέδριο Capital&Vision, ότι η τοποθέτησή τους είναι αναγκαία για τη διασφάλιση εσόδων, τη στιγμή που σήμερα τα φορτηγά που έρχονται από τη Βουλγαρία και την Τουρκία χρησιμοποιούν τον αυτοκινητόδρομο δωρεάν.

Τα έσοδα για τα έτη 2014 και 2015 από τα διόδια ήταν 57,6 εκατ. ευρώ και 62,6 εκατ. ευρώ, αντίστοιχα, ενώ το συνολικό ποσό των δαπανών συντήρησης, λειτουργίας, διοδίων, σηματοδότησης, ΟΚΩ κλπ ήταν περίπου 39 εκατ. ευρώ και 48 εκατ. ευρώ για τις δύο συγκεκριμένες χρονιές.

Η Εγνατία Οδός στοίχισε (κατασκευή, μελέτη, απαλλοτριώσεις, ΟΚΩ, λειτουργικά) συνολικά 5,5 δισ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ) όπου 45% ήταν κοινοτική συνδρομή, 40% δάνεια από την ΕΤΕΠ και 15% από Εθνικούς Πόρους.

Capital.gr

Αρθρογράφος

mm
Τμήμα Ειδήσεων Hellas Press Media
Η Hellas Press Media είναι το πρώτο ενημερωτικό Δίκτυο που δημιουργήθηκε στην Ελλάδα. Αν θέλετε να ενταχθείτε στο Δίκτυο επικοινωνήστε στο info@hellaspressmedia.gr