Συμμετοχή του 2ου Γενικού Λυκείου σε διακρατική συνάντηση στα πλαίσια του προγράμματος Erasmus+

1 Μαΐου 201618:44

Η 4η διακρατική συνάντηση του προγράμματος Erasmus+ με θέμα: “Edu-Living & Edu-Leaving” πραγματοποιήθηκε στην Almada –προάστιο της Λισαβόνας ,στην Πορτογαλία, από 21 έως 27 Φεβρουαρίου 2016. Συμμετείχαν εταίροι από Ελλάδα, Ιταλία, Πολωνία, Τουρκία και φυσικά τη χώρα υποδοχής Πορτογαλία.
Η ομάδα έγινε δεκτή στο σχολείο Fernão Mendes Pinto από την συντονίστρια του έργου και την ομάδα της και ακολούθησε η επίσημη υποδοχή- καλωσόρισμα από τη διευθύντρια του σχολείου και αμέσως μετά έγινε μια παρουσίαση σχετικά με την πόλη υποδοχής . Το απόγευμα η ομάδα χωρίστηκε: οι μαθητές συμμετείχαν σε μια δραστηριότητα peddy-paper στην Almada και οι εκπαιδευτικοί έμειναν στο σχολείο, όπου παρακολούθησαν μια επιμόρφωση από τον Wim Simoens από το κέντρο επιμόρφωσης Eekhoutcentrum Kortrijk του Βελγίου, με θέματα: σύντομη θεωρητική εισαγωγή για τα κίνητρα, θεωρία αυτοπροσδιορισμού, παρακολούθηση μια εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Τη δεύτερη μέρα υπήρχε ξενάγηση στη Λισαβόνα, στα ιστορικά μνημεία της και την πολιτιστική της κληρονομιά :Belém – Mosteiro dos Jerónimos, Torre de Belém, Μνημείο των Ανακαλύψεων, Parque Eduardo VII, Baixa de Lisboa, Parque das Nações, Oceanário. Εκτός από τις πληροφορίες που παρασχέθηκαν προφορικά ή σε γραπτή μορφή, οι μαθητές επιδόθηκαν και σε κάποιες δραστηριότητες.

Την τρίτη μέρα δόθηκαν στους εταίρους λεπτομερείς πληροφορίες για το πορτογαλικό εκπαιδευτικό σύστημα, σχετικά με τα ποσοστά εγκατάλειψης των μαθητών και την αποτυχία στο σχολείο και στην ειδική δυναμική , κυρίως αυτές που σχετίζονται με την εφαρμογή των εθνικών / διεθνών προγραμμάτων. Στη συνέχεια παρουσιάστηκαν παραδείγματα καινοτόμων και επιτυχημένων εμπειριών ως αποτελεσματικές στρατηγικές για την εγκατάλειψη και την πρόληψη αποτυχίας. Εκπρόσωπος του “Ιδρύματος Μπενφίκα », εξήγησε πώς ο αθλητισμός μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως στρατηγική προωθώντας τον ενθουσιασμό, την υπευθυνότητα και το σεβασμό για τις καθιερωμένες δεσμεύσεις και να συμβάλει έτσι σε καλύτερα αποτελέσματα στο σχολείο .Το απόγευμα όλοι οι εταίροι μοιράστηκαν τις εμπειρίες τους σχετικά με την υλοποίηση του έργου στις χώρες καταγωγής τους. Πορτογάλοι εκπαιδευτικοί και μαθητές που παίζουν το ρόλο του συμβούλου παρουσίασαν PP σχετικά με την εξέλιξη των εργασιών και τις στρατηγικές τους, τα οποία έχουν χρησιμοποιηθεί για να βελτιωθεί η ατμόσφαιρα του σχολείου, να ενισχυθεί το αίσθημα του ανήκειν των μαθητών και να αυξήσουν το επίπεδο της ικανοποίησης στο σχολείο, το οποίο μπορεί να οδηγήσει σε υψηλότερα κίνητρα και στη μείωση της πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου και την αποτυχία..Εν τω μεταξύ, οι μαθητές ετοίμασαν ένα έργο εμπνευσμένο από την εμπειρία της συνάντησης.

Την τέταρτη μέρα, και χάρη στη συνεργασία με το Δημαρχείο της Almada, οι εκπαιδευτικοί είχαν την ευκαιρία να έχουν μια ξενάγηση σε ορισμένα βασικά τουριστικά μέρη: Cristo Rei, Costa da Caparica, Convento dos Capuchos.Η επίσκεψη ολοκληρώθηκε με μια δεξίωση που διοργανώθηκε από το Δημαρχείο της Almada στο Convento dos Capuchos.Η ομάδα των καθηγητών έγινε δεκτή από τους εκπροσώπους του Δήμου.Οι φιλοξενούμενοι έδωσαν πληροφορίες σχετικά με τους κύριους στόχους του έργου και την κατάσταση στα σχολεία τους και ενημερώθηκαν για τις προσπάθειες που καταβάλλονται από το δήμο της Almada να βρουν λύσεις για την πρόληψη της πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου. Πριν από την αναχώρηση της ομάδας προσφέρθηκαν αναμνηστικά. Στο σχολείο όλοι οι μαθητές, με τη βοήθεια ενός δραματουργού, συμμετείχαν στην προετοιμασία ενός αυτοσχεδιασμού με θέμα «Πρόωρη εγκατάλειψη του σχολείου», που εξηγεί τους λόγους που οδηγούν σε αυτή την απόφαση.
Το απόγευμα πραγματοποιήθηκε μια διάσκεψη στρογγυλής τραπέζης όπου συμμετείχαν εκπρόσωποι από τον όμιλο σχολών Carlos Gargaté ,του Δήμου Almada και του Υπουργείου Παιδείας.Έτσι δόθηκε στους εταίρους η ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με ένα σχολείο που διενήργησε ένα έργο με παρόμοιους στόχους με το “Edu-Living & Edu-Leaving» και με πολύ θετικά αποτελέσματα όσον αφορά την εγκατάλειψη και τη σχολική αποτυχία.Από την άλλη πλευρά, οι εκπρόσωποι του Δήμου Almada και του Υπουργείου Παιδείας έδωσαν μια ολοκληρωμένη εικόνα του προβλήματος της αποτυχίας και εγκατάλειψης, σε διάφορα επίπεδα, τόσο στην περιοχή της Almada όσο και στην Πορτογαλία.Πριν από τη λήξη της συνεδρίασης, όλοι οι καθηγητές και οι επισκέπτες μπόρεσαν να παρακολουθήσουν τον αυτοσχεδιασμό από τους μαθητές και να ανταλλάξουν ιδέες σχετικά με τη σημασία του.
Την τελευταία μέρα οι μαθητές παρουσίασαν τη δουλειά που είχαν ετοιμάσει προβάλλοντας τις δραστηριότητες που είχαν γίνει μέρος του προγράμματος.Όπως και στις άλλες συναντήσεις του έργου, ερωτηματολόγια δόθηκαν για την αξιολόγηση της διακρατικής συνάντησης στην Almada. Πιστοποιητικά συμμετοχής παραδόθηκαν από τη διευθύντρια σε όλους τους συμμετέχοντες.Η συνάντηση για το έργο τελείωσε με αποχαιρετιστήριο χορό και ένα γεύμα που παρασκευάσθηκε από τους γονείς των μαθητών. Οι εταίροι ενίσχυσαν τους δεσμούς φιλίας και συνεργασίας μεταξύ τους και ανανέωσαν το ραντεβού τους για την τελευταία συνάντηση στην Ελλάδα.

Αρθρογράφος

mm
Τμήμα Ειδήσεων Hellas Press Media
Η Hellas Press Media είναι το πρώτο ενημερωτικό Δίκτυο που δημιουργήθηκε στην Ελλάδα. Αν θέλετε να ενταχθείτε στο Δίκτυο επικοινωνήστε στο info@hellaspressmedia.gr