Πως η Google και η Ιρλανδία κερδίζουν από τον ελληνικό τουρισμό

22 Απριλίου 201511:50

Η πολυδιαφημισμένη συμφωνία του ΕΟΤ με την Google δεν αφήνει άμεσο οικονομικό όφελος στην χώρα. Διαβάστε γιατί

Συμφωνία που ξεπερνάει το μισό εκατ. ευρώ ενέκρινε πριν από λίγες ημέρες ο Γενικός Γραμματέας του ΕΟΤ, Πάνος Λειβαδάς με την Google Ireland LTD για την διαφήμιση του ελληνικού τουρισμού σε Ευρώπη και Αμερική. Γιατί με την Google Ireland και όχι με την Google Greece θα μπορούσε να αναρωτηθεί κανείς; Γιατί να μην γίνει αυτή η κίνηση στην Ελλάδα ώστε η πράξη να φορολογηθεί εδώ και το ελληνικό να βάλει το ποσό στα ταμεία του;

Η ανεπίσημη απάντηση από την πλευρά της πολυεθνικής είναι, “ότι δεν το είχαμε σκεφτεί ποτέ αυτό και το ίδιο κάνουν και άλλες χώρες όπως η Ισπανία”.

Ποιος είναι ο λόγος που η συγκεκριμένη συμφωνία – όπως και οι άλλες που πραγματοποιούνται στην Ευρώπη – θα υπογραφεί με την Google Ireland LTD;

Γιατί εκεί βρίσκονται τα κεντρικά του πολυεθνικού κολοσσού είναι το προφανές, όμως αυτή η “κεντρικοποίηση”, αν και νόμιμη στα πλαίσια της κοινής ευρωπαϊκής αγοράς, δεν είναι τόσο αθώα. Η επιλογή του τόπου έγινε για καθαρά φορολογικούς λόγους. Η Goοgle πέρα από το να περνάει προς τα έξω τα εντυπωσιακά γραφεία που ο καθένας θα ήθελε να δουλέψει και να αλλάζει τα λογότυπα της σε σημαντικές ημερομηνίες είναι πολύ καλή και στο να γλυτώνει φόρους.

Η Ιρλανδία είναι – και θα είναι για μερικά ακόμη χρόνια – ο καλύτερος τόπος για κάποιον που δεν θέλει να επιστρέφει στις χώρες που δραστηριοποιείται τις φορολογικές τους υποχρεώσεις.

Χάρη σε μία ρύθμιση που υπήρχε, γνωστή και ως “Double Irish”, μεγάλες πολυεθνικές, σαν την Google δεν επέβαλαν φόρους για μεγάλο μέρος των κερδών τους. Από τον περασμένο Ιανουάριο, και μετά την κατακραυγή αρκετών τρίτων κρατών, το φορολογικό αυτό “παραθυράκι” κλείνει για όλες τις νέες εταιρείες που θα επιλέξουν την Ιρλανδία ως έδρα τους. Αντίθετα για τις παλιές “καραβάνες” όπως η Google το “παράθυρο” θα παραμείνει ανοιχτό έως το 2020.

Για την ιστορία να αναφέρουμε ότι η συμφωνία ΕΟΤ – Google αφορά δύο προτάσεις. Η πρώτη αφορά διαφημιστικό πλάνο σε μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές ύψους 355 χιλιάδων ευρώ και η δεύτερη ύψους 160.000 ευρώ αφορά την τουριστική προβολή της Ελλάδας σε 6 αμερικανικές πόλεις.

news247.gr

Αρθρογράφος

mm
Τμήμα Ειδήσεων Hellas Press Media
Η Hellas Press Media είναι το πρώτο ενημερωτικό Δίκτυο που δημιουργήθηκε στην Ελλάδα. Αν θέλετε να ενταχθείτε στο Δίκτυο επικοινωνήστε στο info@hellaspressmedia.gr