Η (κατά)χρηση των κυκλικών κόμβων στην Ξάνθη. «Γάιδαροι» και οδηγίες χρήσης…

17 Δεκεμβρίου 201410:57

Την προσοχή μιας συμπολίτισσας τράβηξε ένα όχημα που είχε επιλέξει να παρκάρει στις 10 Δεκεμβρίου πάνω στον κυκλικό κόμβο της σύνδεσης της επέκτασης Σάρδεων με την Εθελοντή Αιμοδότη, στην Ξάνθη.

Πρόκειται για έναν από τους πιο καινούριους κυκλικούς κόμβους της πόλης, που έχει σχεδιαστεί και  κατασκευαστεί με βάση όλες τις σύγχρονες προδιαγραφές αλλά καθώς η συμπολίτισσα τυχαίνει μηχανικός και γνωρίζει αρκετά καλά τους κανόνες που διέπουν τους κυκλικούς κόμβους, δεν αρκέστηκε στο να φωτογραφίσει την ασυνήθιστη ενέργεια του οδηγού  αλλά δίνει και σχετικές οδηγίες για την ορθή τους χρήση:

ROUND1Roundabout είναι ισόπεδος κόμβος, κυκλικής μορφής, μεγάλης φορτοϊκανότητας και υψηλής ασφάλειας, σε σύγκριση με τους συμβατικούς ισόπεδους κόμβους.

Ο σωστός σχεδιασμός (θέση και διαστάσεις) διέπεται από κανόνες, που έχουν θεσμοθετηθεί σε Ευρώπη και Αμερική εδώ και πολλές δεκαετίες.

Τρία από τα χαρακτηριστικά στοιχεία είναι τα εξής:

  • απαγορεύεται η κίνηση πεζών στο κεντρικό κυκλικό τμήμα
  • απαγορεύεται η στάση και η στάθμευση στο roundabout και στην ευρύτερη περιοχή
  • ο υπερυψωμένος δακτύλιος, μεταξύ του ασφαλτικού και του κεντρικού κυκλικού τμήματος, είναι υπερβατός, για την κυκλοφορία μόνο μεγάλων οχημάτων

Μετά από χρόν

ROUND2Το συγκεκριμένο όχημα ήταν παρκαρισμένο τουλάχιστον για μια ώρα, σύμφωνα με τη δική της παρατήρηση και ίσως και αρκετές ώρες, που δεν καταγράφηκε από κάποιος. Όμως, καθώς η κοινωνία, οι υπηρεσίες και οι δημοτικοί άρχοντες προσαρμόζονται, έστω και καθυστερημένα, στην ανάγκη της εποχής για κυκλικούς κόμβους που θα απομακρύνουν τα φανάρια από την πόλη (μαζί με τη ρύπανση, το θόρυβο και τη συμφόρηση που προκαλούν) καλό θα είναι και οι πολίτες να προσαρμοστούν στην ορθή τους χρήση.

Αρθρογράφος

mm
Τμήμα Ειδήσεων Hellas Press Media
Η Hellas Press Media είναι το πρώτο ενημερωτικό Δίκτυο που δημιουργήθηκε στην Ελλάδα. Αν θέλετε να ενταχθείτε στο Δίκτυο επικοινωνήστε στο info@hellaspressmedia.gr