Διάκριση του 13ου Δημοτικού Σχολείου σε διαγωνισμό ρομποτικής

3 Μαρτίου 201512:36

Όπως έγινε γνωστό από το 13ο Δημοτικό Σχολείο, το Σάββατο 28-2-2015 στην Αλεξανδρούπολη διεξήχθη ο προκριματικός γύρος πανελλήνιουP2284537 διαγωνισμού εκπαιδευτικής ρομποτικής, με θέμα «We do Scratching- H δική μου πόλη», υπό την αιγίδα του Υπουργείου Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων. Στον προκριματικό αυτό γύρο, ανάμεσα σε δεκαέξι ομάδες σχολείων, σε επίπεδο Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, η εξαμελής ομάδα μαθητών του σχολείου  κατέλαβε την τρίτη θέση.

“΄Ήταν σημαντική προσπάθεια των μαθητών και εκπαιδευτικών του σχολείου και επίσης η παρουσία εκπαιδευτικών και γονέων των μαθητών κατά τη διαδικασία του διαγωνισμού.” ανέφερε στη σχετική ανακοίνωση η Διευθύντρια του Σχολείου Έυη Στυλιανίδου. 

Αναλυτικά, το περιεχόμενο της εργασίας του 13ου Δημοτικού Σχολείου:

 

Η δική μου πόλη… Ξάνθη

Η εφαρμογή προγράμματος εκπαιδευτικής ρομποτικής στο σχολείο, ως εργαλείο συνδυαστικής μάθησης με παιχνίδι, έδωσε τη δυνατότητα στους μαθητές να δράσουν ως επιστήμονες – εφευρέτες και να ανακαλύψουν μια καινοτόμα ιδέα- λύση σε ένα αυθεντικό πρόβλημα της πόλης αλλά και της κοινωνίας γενικότερα, της συλλογής απορριμμάτων με ευκολία στους κάδους της πόλης και κατ΄ επέκταση της προστασίας του περιβάλλοντος και της υγείας των δημοτών.

Η εφαρμογή της εκπαιδευτικής ρομποτικής σε ένα σχολείο που έχει βραβευτεί για την ευαισθησία και την αποτελεσματικότητα των εμπλεκομένων σε θέματα ανακύκλωσης και προστασίας του περιβάλλοντος γενικότερα, οδήγησε τους μαθητές στον εντοπισμό του προβλήματος συγκέντρωσης απορριμμάτων στους κάδους της πόλης και τα προβλήματα που υπάρχουν από τη χρήση ή καλύτερα από τη μη χρήση και τις δυσκολίες χρήσης ( άνθρωποι φορτωμένοι με σάκους σκουπιδιών και στα δύο χέρια, μικρά παιδιά, ηλικιωμένοι, άτομα με κινητικά προβλήματα, άτομα σε χαμηλότερο ύψος του κάδου, τυφλοί). Αξιοποιήθηκαν τα χαρακτηριστικά του προγραμματισμού των ρομποτικών κατασκευών, όπως η παρακίνηση στο νέο περιβάλλον εργασίας και η παροχή ανατροφοδότησης για τον προγραμματισμό από ήδη γνωστές συμπεριφορές αυτών που ζουν πραγματικά προβλήματα. Κατά συνέπεια προέκυψε η ιδέα κατασκευής κάδου σκουπιδιών ή συλλογής ανακυκλώσιμων υλικών με αυτοματοποιημένο τρόπο.

Υποστηρικτικά μπορεί να αναφερθεί ότι τα ρομπότ κατά την επιστημονική κοινότητα είναι οι μηχανές που ανεξάρτητα από την εμφάνισή τους, είναι ικανές να αλλάξουν το περιβάλλον στο οποίο λειτουργούν, μέσα από δράσεις που ακολουθούν κάποιους εγγενείς κανόνες και δεδομένα για το ίδιο το ρομπότ και το περιβάλλον του, με αισθητήρια που είναι εφοδιασμένο.

Η ομάδα συμμετοχής προέκυψε μετά από συμμετοχή δεκαπέντε μαθητών, ενασχόλησή τους με την κατασκευή, τη συνέπεια στα μαθήματα ρομποτικής, τις επιδόσεις τους, τη συνεργατικότητα και την ευγενή άμιλλα, ώστε να κριθεί, μετά από επιλογή των προπονητών τους, ότι στην τελική ομάδα θα συμμετέχουν έξι μαθητές.

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ

Χρησιμοποιήθηκε ένα εκπαιδευτικό πακέτο της LEGO WEDO, από το οποίο χρησιμοποιήθηκαν δομικά υλικά LEGO, ένας διανομέας hub, ένας αισθητήρας απόστασης, και ένας κινητήρας (μοτέρ).

Συνδέθηκε το hub με τον αισθητήρα απόστασης και το μοτέρ και το hub με τον Η/Υ.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

  • Δημιουργήθηκε γενικότερα ένα μαθησιακό περιβάλλον κοινωνικο – εποικοδομητικής μάθησης.
  • Ευνοήθηκε η στρατηγική της δοκιμής και πλάνης
  • Αναδείχθηκαν παραδεκτές προσεγγίσεις και λύσεις
  • Η προγραμματιστική δραστηριότητα οδήγησε στη συγκρότηση, την ανάλυση και την εξωτερίκευση των νοητικών διεργασιών των μαθητών.
  • Οι μαθητές αναγκάστηκαν να σκεφτούν πάνω στον τρόπο που σκεφτόμαστε και ενεργούμε.

 

ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ

  • Οι μαθητές είναι εξοικειωμένοι με τα γνωστά τουβλάκια lego
  • Αντιμετωπίζουν τη μάθηση ως παιχνίδι και υλοποιούν ρεαλιστικό σενάριο.
  • Μέσω της διαθεματικής προσέγγισης που προσφέρει η ρομποτική αναπτύσσονται κίνητρα και σε άλλα μαθήματα (μαθηματικά , φυσική)
  • Το πρόγραμμα ρομποτικής στηρίζεται στη συνεργασία και στην αλληλεπίδραση των ατόμων και στην προώθηση της σκέψης.
  • Η συγκεκριμένη κατασκευή, με το ρεαλιστικό σενάριο έχει εφαρμογή:
    • Στην τοπική κοινωνία
    • Προσφέρει στην προστασία του περιβάλλοντος και την υγιεινή του τόπου
    • Εξυπηρετεί άτομα με ειδικές ανάγκες, με μικρό σωματότυπο και
    • Είναι εύκολη για τη δημόσια χρήση

ΜΕΙΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ

  • Υψηλό κόστος κατασκευής
  • Μειωμένος διδακτικός χρόνος στο ωρολόγιο πρόγραμμα για δραστηριότητες εκπαιδευτικής ρομποτικής
  • Απαίτηση για αυξημένη χρήση του ελεύθερου χρόνου μαθητών και εκπαιδευτικών

 

Τελικά, το αποτέλεσμα για τη συμμετοχή των μαθητών στον 1ο Πανελλήνιο διαγωνισμό εκπαιδευτικής ρομποτικής προσέφερε μεγάλη χαρά και εμπειρία στους διαγωνιζόμενους μαθητές όλους τους εκπαιδευτικούς που εμπλέκονται και γονείς.

Η Διευθύντρια του σχολείου
Στυλιανίδου Ευμορφία  

Οι εκπαιδευτικοί

Στεργιόπουλος Κωνσταντίνος ΠΕ 70
Χαδήρογλου Ιωάννης ΠΕ 19 
Γαλαχουσίδου Μαρία ΠΕ 70

 

 

 

P2264515 P2284524 P2284530 P2284536 P2284538 P2284543 P2264512

 

Αρθρογράφος

mm
Τμήμα Ειδήσεων Hellas Press Media
Η Hellas Press Media είναι το πρώτο ενημερωτικό Δίκτυο που δημιουργήθηκε στην Ελλάδα. Αν θέλετε να ενταχθείτε στο Δίκτυο επικοινωνήστε στο info@hellaspressmedia.gr